/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
5 års eftersyn
Fra : tinolarsen
Vist : 222 gange
100 point
Dato : 05-04-17 20:46

Vi købte for et 3 år siden et næsten nyt rækkehus.

Huset indgik i en byttehandel med min lejlighed, men gik via en ejendomsmægler. Huset var bygget af en firma, og de vil så bruge min lejlighed til udlejning.

Nu har jeg så bedt dem der havde entreprisen om et 5 års eftersyn, men han fastholder at han har haft en kontrakt med det firma der har fået bygge huset, så det skal gå via dem.

Har mailet til dem, men intet hørt.

Er det nogen der kunder regler, vil jo tro at 5 års eftersynes følger huset, men kan være jeg er galt på den?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-04-17 00:09

Citat
Nu har jeg så bedt dem der havde entreprisen om et 5 års eftersyn, men han fastholder at han har haft en kontrakt med det firma der har fået bygge huset, så det skal gå via dem.

Så må du vente? på et eller andet - eller tage en snak med en Advokat.
Citat
Har mailet til dem, men intet hørt.

Det kan tage sin tid ellers mød op på deres kontor - har de ikke et sådant? tror jeg du er lidt på den.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-04-17 00:11

Citat
Nu har jeg så bedt dem der havde entreprisen om et 5 års eftersyn

Ved ikke lige hvilken aftale i har, men i har jo kun boet der 3 år

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-04-17 09:41

Jeg kender ikke meget til det, men prøv søg på nettet

5-års eftersyn
§ 38. Bygherren indkalder entreprenøren til en afsluttende gennemgang af arbejdet, som skal finde sted senest 30 arbejdsdage før udløbet af en periode på 5 år efter afleveringen, jf. dog § 36, stk. 3, nr. 4.
Stk. 2. Har bygherren ikke indkaldt som nævnt i stk. 1, kan entreprenøren indkalde bygherren til eftersynet. Indkaldelsen skal være skriftlig og ske med mindst 10 arbejdsdages varsel.
http://www.byggesagkyndig.nu/ydelser/1-og-5-ars-gennemgang/

https://www.bolius.dk/1-aars-og-5-aarsgennemgang-eftersyn-19312/

http://ab-92.dk/1-og-5-aars-eftersyn/