/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
1" rørgevindskærer
Fra : Eyvind
Vist : 413 gange
100 point
Dato : 26-03-17 10:33

Jeg skal skære nogle 1" rørgevind og vil købe ny eller brugt eller leje en skrælle + 1" club eller et helt sæt.
Jeg ved godt, at Ridgid er det bedste men også ret dyrt for sølle 10 - 12 stk gevind.

Er der nogen god erfaring med de sæt fra Harald nyborg ol.
VVS eksperten sælger dette sæt, hvor jeg ikke kende kvaliteten.
https://www.vvs-eksperten.dk/gevindskaerer-haandklub-maxi?gclid=CJDd257g89ICFcVUGAodDdgC6A

Ps. Jeg har allerede et billigt sæt fra et eller andet sted - men desværre skærer den ikke dybt nok med 1" indsatsen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-03-17 13:34

Hvis du har et billigt sæt, kan du så ikke nøjes med et sæt skær? Ellers har Delphin ihvert et sæt til leje. Mon ikke også JM Trykluft kan. VVS grossisterne ligeså, men derkan du ikke handle som privat. Og ja Ridgid duer, har ikke rigtig erfaring med de billige. Har di ikke selv tingene låner eller lejer vi. Men det er ret få smede der i dag skruer sammen med rynker. I dag presses eller køres i alupex og lignende genialiteter.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-03-17 14:38

Prøv DBA og GoG

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-03-17 14:40

Har ingen erfaring med rørskærer, men deres billige gevindskæresæt har jeg stadig efter 15 år, det bliver dog ikke brugt hver dag

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 26-03-17 19:20

Erfaring herfra er, at det er så dårlig en kvalitet, at det kun kan skære 5- 8 stk. gevind, før det er så sløv, at det begynder at rive gevinderne!
Og så går man ud og investerer i det gode. Hvilken lettelse

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-03-17 19:33

En venlig Kandu´er, har tilbudt at jeg må låne en Ridgid...............så det glæder jeg mig til.
Tak for alle input

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 29-03-17 18:58

Tak for svaret katekismus. Ja det har du nok ret i.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-03-17 19:20

Vores dårlige køb var fra Harald Nyborg!
Dejligt at du kan låne