/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
router
Fra : kivi
Vist : 224 gange
100 point
Dato : 25-03-17 09:53

jeg har en router fra yousee en cisco epc 3925 og nu har fået forærende en linksys 54mpbs med to antenner men mit spørgsmål er hvad for en er bedst

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 25-03-17 10:25

Så vidt jeg har kunnet finde ud af så er begge dele lige dårlige da de begge kun kører trådløst på det overfyldte 2,4 GHz bånd. Men et plus til Linksys'en så er at den har to udvendige antenner som godt kan give en mere stabil forbindelse. Samtidigt har Linksys'en et godt ry. Jeg ved ikke hvor stor din bolig er men en mulighed var at du kan bruge dem begge i hver sin ene af boligen. Jeg har selv haft to accesspoint kørende på samme kanal med samme SSID men placeret fysisk to forskellige steder. Det fungerede fint. En WiFi repeater fungere i princippet sådan.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-03-17 10:37

Det er muligt, men i praksis noget møg at have to forskellige routere kørende i systemet.
Det gælder især, hvis man har flere copmputere, printere og nas som skal kunne tilgås på tværs af netværket.
Meen man kan godt have flere accespunkter. Så du kan bruge den linksys supplerende, hvis du kan slå routerfunktionen fra.

Men hvis der er signalstyrke nok , så skal du bare fortsætte med routeren fra you see alene.,

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-03-17 10:45

Du skal bruge den fra yousee hvis du har internet gennem kabel-tv, den virker os som modem!

Du kan sikkert sætte den i 'bridge' mode og så sætte linksys'en efter den, meeen det er noget bøvlet noget at begi sig ud i

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 100 point
Dato : 25-03-17 11:01

UNDSKYLD, jeg havde læst din linksys 54mpbs som en accesspoint. Da den du har fået leveret fra Yousee er af nyere dato og din Linksys er gået ud af produktion så vil jeg mene at den fra Yousee er bedst.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 26-03-17 08:14

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.