/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Ved nogen noget om BBK??
Fra : Tonganeseren
Vist : 528 gange
300 point
Dato : 22-03-17 00:07

En af vore tidligere kombattanter, Bent Ballegaard Knudsen, er tilsyneladende fraflyttet sin adresse i Bottrup, hvor et familiemedlem nu har til huse. Jeg håber da ikke, at den kære Ballegaard har forladt denne syndige verden, uden først at aflevere en sviner her på Kandu. Der foreligger faktisk en dødsannonce fra 2016, lydende på en Bent Ballegaard, nu stedt til hvile i Brædstrup, men der mangler bare det knudsenske efternavn "Knudsen".
Jeg har spurgt min gode ven Per, men heller ikke han ved noget, og det er laaaaaang tid siden, han sidste har set noget skriftligt fra den kjære Balledreng.
Jeg mener bare, at når Bent Ballegaard har fyldt så meget her på siden, så bør vi da vide lidt om, hvordan han har det.
Jeg føler ikke selv at mit spørgsmål er utidigt. Er der nogen som ved noget om vores allesammens Ballegaard.

Mvh. Tonganeseren

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-03-17 08:46

Ikke andet end at han glimrer med sit fravær på Kandu

Mvh. Stouenberg

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-03-17 10:16
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-03-17 11:59

Njaar, jeg kan fortælle at BBK lever endnu.
Som den privatdetektiv jeg er har jeg "købt" visse oplysninger.

Med 100% sikkerhed var omtalte personage i live den 19.03.2017

08.03.2017 tjekker personagen sin hukommelse
Senere tager personagen en test, som angivelig fortæller lidt om, hvor mange leveår han har inu Testen viser, han lever 37 år inu
Danmarks Jærgerforbund har meget glæde af ham inu

Den 02.03.2017 fik han ha' tjekket synet - i samme ånderag opfordres han af mange til at få tjekket hørelsen.
Testen gik imidlertid godt. Han må beholde styrebrevet til volgaen + campletten.

Mvh.
Tommy
Agent 006 3/4
Nå, nu vil jeg ha' lidt frokost

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-03-17 16:14

Imponerende efterforskning - kære Agent 006 3/4, alias Kpt. Tommy. Du kan måske også forske lidt i, om hvad der kom ud af personagens demenstest???

Årsagen til min forespørgsel var, at jeg skylder ham en nekrolog.

Med glad hilsen

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-03-17 18:43

Citat
Du kan måske også forske lidt i, om hvad der kom ud af personagens demenstest???
Det er nok lidt vanskeligt, men mon dog ikke - vi på Kandutten - kan komme med et kvalificeret gæt.

Citat
Årsagen til min forespørgsel var, at jeg skylder ham en nekrolog.
Den ku' jeg satme godt tænke mig at læse.

Mvh.
Tommy. Storsmilende

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-03-17 21:54

Kpt. Tommy.
Vi må afvente KnaldBalles afgang, før nekrologen bliver offentliggjort, selv om jeg godt forstår, at den vækker visse forventninger om store og små smil - i visse tilfælde en brølen af latter - håber jeg da.

Jeg er klar over, at jeg hermed udsætter KnaldBalle for en vis risiko i det offentlige rum, idet givetvis mange lokale ser frem til diverse nekrologer efter KnaldBalles afgang. Men i mange år har man bemærket hans noget gakkede gangart, som dog forklares med, at han altid går og orienterer sig bagud.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-03-17 23:13

https://www.youtube.com/watch?v=25FwQmnqXa4&feature=related

Læg især mærke til "nissen med den røde tophue" som kommer luskende på højre flanke.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-03-17 07:15

Hej Tommy og Tonga !!

En glimrende lille film som fortæller alt om den menneskefjendske storjæger, godsejer og ingeniør. Selvsamme film viser også hans hund Knold, der skider på Ballens støvler - en yderst fornuftig hund !!!!!

Nogle af mine gode østjyske venner fortæller, at det vistnok er rigtigt at han er flyttet, men hvorhen vides ikke ? Der er tilsyneladende blevet ryddet op på matriklen, det er blevet observeret, at garageanlægget er blevet godt og grundigt luftet ud, da portene har været åbne i flere dage !!! Det kunne nok også være tiltrængt - ugh !!
Hans Volga og trailer er ligeledes blevet fjernet - mon ikke der snart bliver åbnet for vinduerne i huset - de har været hermetisk lukket i mange år !!!!
Et gæt på hans nye distination kunne være Philipinien, hans 2. hjemland, hvor han har høstet store sejre, bl.a. med den tidligere præsident Marcos og ikke mindst hans hustru, som han ofte dansede træskovals med !!! Joh, verdensmand har han altid været, denne løgenhals

ØV4

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-03-17 08:22

Der står altid en kvinde bag, og hun er arriveret

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-03-17 13:56

Det kan være forbundet med ulempe at befinde sig bag Balleknuden - især i modvind.

På KRAK kan man læse, at der kun befinder sig 1 beboer på matriklen ( tidligere var det Balleknuden som stod anført som ejer), men nu er det Knudsens tidligere og måske nuværende hustru, som her i formiddags blev set på matriklens græsplæne.

Andet vides ikke med sikkerhed, men der dukker nok noget op i nærmeste fremtid.

Mystikken breder sig.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-03-17 14:01

Hold da helt op! En tanke melder sig. Måske er Balleknuden blevet sparket på porten efter at have krævet sin ægteskabelige ret??? Fandeme uhyggeligt.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-03-17 14:26

Hvor ofte checker, du din post?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-03-17 15:51

Hej Katekismus

Drejer det sig om brevpost, så afleveres der onsdage og fredage. Nåe - måske mener du privat post her på sitet. Det må jeg lige gøre.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-03-17 16:00

Hold da op. Der mangler bare et efternavn i annoncen - altså Knudsen. Jeg ved, at der findes/fandtes en anden Bent Ballegaard i Midtjylland - og han hedder/hed ikke Knudsen og skulle, efter det oplyste, have været en fin fyr. Han kom engang hos min letbenede moster, mens hun boede i Vejle. Når han "ville noget" blev mosters mand sendt i byen et par timer. Pjok.
Der må da være nogen hos DJ som kan fortælle os, om KnaldBalle stadig er blandt vi levende.

Ellers et kønt kvindemenneske - fruen.

Mvh.
Tonganeseren

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 300 point
Dato : 23-03-17 16:06

Som du ved, er han ikke født 1950, men tror at huske i 46, så det er ikke ham.

På fjæsbogen er han stadig aktiv

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-03-17 17:03

OK, tænkte det nok. KnaldBalle er født i september 1942.

Håber da, at KnaldBalle har det godt.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-03-17 18:38

Citat
OK, tænkte det nok. KnaldBalle er født i september 1942.

Såså,...dem fra 1942, er der godt stof i....nåe, nu slår det mig lige, jeg er da selv fra 42. Det havde jeg da slet slet ikke tænkt på.....

I aner ikke, hvad i er gået glib af, herude i NordThy: Liderlige Musvåger, tre styk (trekantsdrama), der flakser rundt i luften, for at jage den ene han væk. Svaner der allerede ligger på reden, i Vorring sø. Hundrede vis, af gæs, der endnu ikke er smuttet nordpå. Men det sker snart. Skarven, der suser rundt i søerne, på Ballerum. Og Fiskehejren ??, der flyver dovent rundt, over de små søer, som vi har mange af her.
Citat
Og Fiskehejren ??

Jeg er pludseligt kommet i tvivl!!! En stor fugl, der tuller rundt med langsomme vingeslag. Den har en lang "stilk", som hale. Men ser jeg billeder af en (fiske) Hejre, ligner den nærmest en Stork bagpå. Hva` fa`en er det for en krabat ???

M.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-03-17 19:28

Hej Mosebæk. Er også selv fra 42. Benhård årgang.

Fuglen du skriver om er garanteret en trane. Her over Norsjælland har der nemlig været enormt store træk. Det samme gælder for Jylland, har jeg hørt. Flokkene vælger tre veje - sådan i almindelighed. Nogle flokke flyver over Skagen - i stor højde, andre vælger at flyve over Sydsverige, mens en del flyver hen over Helsinør - videre til Gøteborg og ind over Skåne.

Dejligt med fugle. Hvad ville verden være uden vore fjedrede venner? Igen i år har jeg fodret massivt. 105 kg kornblanding og 600 fedtkugler. Vores have er et mylder af fugle i alle afskygninger. I formiddags kom der godt nok en duehøg forbi og satte sig på brændeskuret. Haven var som blæst, og fætter Høg måtte forlade matriklen uden bytte.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-03-17 19:30

Hej Mosebæk. Er også selv fra 42. Benhård årgang.

Fuglen du skriver om er garanteret en trane. Her over Norsjælland har der nemlig været enormt store træk. Det samme gælder for Jylland, har jeg hørt. Flokkene vælger tre veje - sådan i almindelighed. Nogle flokke flyver over Skagen - i stor højde, andre vælger at flyve over Sydsverige, mens en del flyver hen over Helsinør - videre til Gøteborg og ind over Skåne.

Dejligt med fugle. Hvad ville verden være uden vore fjedrede venner? Igen i år har jeg fodret massivt. 105 kg kornblanding og 600 fedtkugler. Vores have er et mylder af fugle i alle afskygninger. I formiddags kom der godt nok en duehøg forbi og satte sig på brændeskuret. Haven var som blæst, og fætter Høg måtte forlade matriklen uden bytte.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-03-17 09:32

Det lyder da sandsynligt, og så lige et link
Forveksling: Tranen kan i flugten forveksles med andre store fugle som storke og fiskehejre. Sort og hvid stork har kortere hals, kortere ben og større hoved. Fiskehejren flyver med et knæk på halsen og med kuplede vinger uden synlige fingre.
http://www.fugleognatur.dk/artsbeskrivelse.asp?ArtsID=239

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-03-17 10:54

Citat
Hej Mosebæk. Er også selv fra 42. Benhård årgang.

Ja, vi er nogle stykker, der har overlevet de hårde vintre i 40`erne. Hvor det sagtens kunne fryse ned til 20 gr. Og 4-5 meter høje snedriver. Min far har præsteret, at bære roerne ind i stuen, foran kakkelovnen, for at få dem tøet op, til hans to køer.
Det vil selvsagt ikke kunne gøres i dag, hvor der måske står 700 - 1000 køer. Det ville i såfald, kræve en stor stue.
Nu om dage, skriver aviserne om "voldsomt vejr", hvis der kommer en snebyge, der giver 5 cm. sne.

Ja, fugle er livets salt. Ikke mindst rovfugle. Jeg sidder ind imellem med kikkerten, og afsøger himlen. Ikke sjældent jeg får øje på en Musvåge ??, der svæver rundt, måske 300 meter oppe. Helt sikkert en fantastisk syn de har.

Jeg tror stadigvæk, det er en Fiskehejre jeg har set. "Stilken" jeg omtaler, er nok benene, der rager bagud.

Vi har en fast bestand af Traner, ude i vildtreservatet. (Thy Nationalpark).

M.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-03-17 11:53
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-03-17 12:07

Flotte billeder, katekismus. Nu er jeg slet ikke i tvivl: DET ER... en Fiskehejre.

Jeg ser den næsten daglig, når vi er ude på vores hygge køretur, enten på Ballerum, eller ved Vorring sø.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-03-17 14:49

Tak for svaret katekismus.