/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Krampe i ben
Fra : steenandreasen
Vist : 365 gange
100 point
Dato : 17-03-17 14:17

Er der nogen der har erfaring med magnesium mod krampe i benene vh SA

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-03-17 16:20

Næh, men KININ er effektivt. Håndkøb. Egentlig malariamedicin.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 17-03-17 17:06

MAGNESIUM FÅR MUSKLERNE TIL AT SLAPPE AF I HELE KROPPEN.

DET ER OGSÅ GODT HVIS DU IKKE KAN SLAPPE AF OM NATTEN.

PRØV DET DA.

MVH AG112

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-03-17 17:37

Her fik jeg da også, et par tip. Døjer selv med krampe i benene. Også så det giver et ryk, i hele kroppen. Benene virker som "forstenet", helt ud i tæerne. Jeg blev anbefalet Sarotin. Men det turde lægen ikke ordinere, før jeg havde fået et Hjertekardiogram.

Jeg går med noget "Gammelmands Leukæmi".

Vil prøve med KInin og/eller Magnesium. Efterhånden er det benene, der bestemmer min dag/nat.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-03-17 19:39

Jeg bruger lægeordineret Kinin (med tilskud ) tabletter - 2 stk inden jeg går i seng. Det virker.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-03-17 11:45

Jeg havde en overgang mange kramper i foden, det gik væk ved brug af D vitamin, det tog samtidig en del smerter i mine led samt jeg har mindre 'knirken'.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 19-03-17 07:18
Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 19-03-17 07:48

Bliv undersøgt, lej ikke selv med præparater, med mindre du har undersøgt det selv dybt, inkl. hvilke uhensigtsmæssige bivirkninger de kan give.

Citat
Kininpræparater er meget brugt. Studier tyder på, at de har en beskeden, positiv effekt på lægkramper, men med uhensigtsmæssige bivirkninger, den ringe effekt taget i betragtning1

Svenske og amerikanske sundhedsmyndigheder vurderer, at risikoen ved at bruge kinin på denne indikation er for stor i forhold til mulige bivirkninger
Bivirkninger er hjertearytmi, trombocytopeni, alvorlig hypersensitivitetsreaktion og dødsfald

https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/neurologi/tilstande-og-sygdomme/kramper/laegkramper/

Magnesium kan man næste ikke overdosere, da det bare udskilles igen, men igen
Citat
Magnesium tilskud har tidligere været foreslået, men har ikke vist sikker effekt

Personligt brugte jeg Magnesium 1 time før senge tid, samt Ekstra C & D vitamin, plus lidt vitamin B-kompleks (havde normalle tal, men via læge blev der holdt øje med det ikke kom for højt op)

Problemet med Normalle Tal, er de i Norden er bygget på forkert grundlag (altså ud fra personer i Norden som EKS. generelt har lavt D vitamin, så man bør ligge så tæt på MAX indenfor "Normalle Tal" for D
Nogle læger ved dette, andre går 100% efter hvad de bliver uddannet til , så find en læge som holder sig opdateret med andet end kun dansk "viden".

Når dette er sagt, så er jeg ikke enig i Magnesium ikke har vist effekt, det helbreder ikke, men det er muskel afslappende og virker på at dæmpe symptomerne. Man skal bare holde sig for øje at bruger man kun Magnesium og gør intet andet, ja så er det som kun at tag morfin for et brækket ben, ikke behandle det, og gør altså tingede værre.

Kommentar
Fra : Løvinden

Dato : 13-04-17 18:16

Et godt gammelt husråd, der hjælper mod kramper i benene er såmænd bare: Honning

Næsten for enkelt, men det virker. Spis 1-2 tsk honning hver morgen.

Ja, det er meget sødt, men det hjælper

Evt i te, youghurt eller på brød

Kommentar
Fra : Niller61

Dato : 25-04-17 16:50

Magnesium hjælper, men de skal (ifølge min akupunktør) være matas egen magnesium, altså den stribede, jeg har de sidste tre år spist en pille inden jeg går i seng og har ikke haft uro eller kramper siden jeg begyndte med dette. Held og lykke.