/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Lave hjemmeside for dummies
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 284 gange
100 point
Dato : 11-03-17 13:09

Jeg vil lave min egen hjemmeside og der have slægtsforskning. Jeg har fået lavet en hjemmeside hos Unoeuro og har fået diverse mails med diverse oplysninger. Men der går jeg i stå, for jeg aner intet om det. Slet ikke noget. Jeg troede derfor, at det var det nemmeste i denne verden at google sig til, hvordan man kommer i gang. Men alle de sider jeg kan finde forudsætter, at man ved noget om det i forvejen. Der er rigtig mange ord, udtryk og forkortelser. Kan nogen hjælpe mig eller henvise til en side, hvor man tages i hånden og føres gennem denne jungle?

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 11-03-17 13:31

Måske denne side på You tube kan hjælpe dig

https://www.youtube.com/watch?v=XBDugq32Ly0

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 11-03-17 14:32

Jeg har været forbi den side. Men i mine øjne er det en reklame, som kun fortæller om, hvordan man lægger wordpress ind. Men jeg står tilbage med spørgsmålet om hvad wordpress er og hvad man kan bruge det til. For mig skal det skæres endnu mere ud i pap.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-03-17 15:06
Kommentar
Fra : poten

Dato : 11-03-17 15:09

Hvis jeg var dig, ville jeg nok entrere mig med en Hjemmeside-smed som kan lægge rammerne om dit projekt og derefter kan du meget nemmere håndtere de ting du skal koncentrere dig om.

Kan anbefale https://ravn-hjemmesider.dk/ det er forholdsvis billigt at komme igang og Asger er god til at forklare og "skære ud i pap" så det hurtigt kommer til at køre fornuftigt.

Jeg har selv fået lavet en hjemmeside hos ham til min fulde tilfredshed.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 11-03-17 15:14

Jeg vil anbefale du sætter dig lidt ind i hvordan en hjemmeside virker. Der findes jo løsninger lige beregnet til slægtsforskning. På min side findes fam Schandorph. http://stoneplace.dk/schandorph/
min ven Farum Jensen har en god side: http://www.webdesign101.dk/
hilsen Steen

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 11-03-17 15:24

Tak til alle. Jeg ser på det og vender tilbage.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-03-17 17:17

Det bliver vel bare annulleret.
http://kandu.dk/spg177658.aspx

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-03-17 17:24

Citat
Jeg troede derfor, at det var det nemmeste

Det er det også, men der er trods alt forskel på hvad du ligger på din side.
En almindelig HTML side er noget af det nemmeste der findes og kan laves med Office - CMS kræver tålmodighed og en smule kendskab til mange ting.

Den side der ´loader´ din hjemmeside så andre kan se den, hedder index.html (kan også være andet format) og er den du skal bruge til at tilføje ting og sager.

Kommentar
Fra : mig-selv