/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Sikkerhed
Fra : mig-selv
Vist : 262 gange
100 point
Dato : 07-03-17 20:57

Har skiftet selskab og vil høre hvordan jeg undgår at min tlf (DATA/ Roaming/ internet) bliver (mis) brugt af andre.

ALTSÅ hvordan lukker jeg andre ude af/fra min tlf
Jeg har før hentet data osv ned med internet via min egen WiFi forbindelse, som er beskyttet af koder, men kan ikke lige se hvordan det samme gør sig gældende med DATA ??

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-03-17 21:00

Det er det samme.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-03-17 22:45

Jo tak, men har aldrig brugt 'beskyttelse' hjemme - og bruger kun Data, et par gange om året - når der er problemer med fastnet.

Nu går jeg over til at skulle bruge SIM/ tlf kortet hele tiden - og der tænker jeg på at andre måske kan misbruge min forbindelse Data/ tid - andet ?? da jeg ikke ved (endnu) om den er krypteret/ beskyttet mod andres tlf.

Har endnu ikke modtaget SIM kort osv, men rart at være på forkant med hvad og hvordan.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-03-17 22:55

Så er det et ret "krøblet" spørgsmål, du har stillet.

Data fra mobiltelefon kan kun deles med andre, hvis du har slået Internetdeling TIL på din mobil, så det styrer du helt selv.

Sværere er det ikke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-03-17 23:28

Citat
Internetdeling TIL

Kigger nærmere på det.
Troede det var noget med ikke at bruge tlf som??? hotspot osv - men det ligger vist samme sted på min tlf.
Så tak indtil videre..

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 100 point
Dato : 08-03-17 09:59

"Hotspot" og Internetdeling Til er 2 sider af samme sag. Når du sætter Internetdeling til, sætter du også et password, så du styrer selv det hele.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 09-03-17 20:40

Tak for svaret Bille1948.