/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brug af farver i Excel
Fra : Oldboston
Vist : 300 gange
100 point
Dato : 06-03-17 10:28

Jeg søger en løsning på, hvordan jeg igen kan komme til at bruge farver i Excel-regneark. Jeg har i årevis lavet regneark, hvor jeg har brugt farver, både til skrift og som baggrund. Men
i nogen tid kan jeg ikke få farvefunktionen til at virke. Selv om jeg markerer et område og
klikker på den valgte farve, står regnearksområdet stadig i sort/hvid.

Der må være en fejl i mine indstillinger, og jeg har bl. a. været inde i Kontrolpanelet/Tilgængelighed/Stor kontrast, for at se, om jeg kan finde en løsning. Men, med al respekt for Microsoft, så synes jeg, at forklaringerne er blevet så lange og onmstændelige, at jeg ganske enkelt ikke forstår dem. Der må være et eller andet, jeg skal slå til eller fra for at få farverne igen, men hvad?? Håber på hjælp fra en af jer derude.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-03-17 10:46

Hvilken version Excel?

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 110 point
Dato : 06-03-17 10:48

Her er måske noget du kan bruge: https://excel.tips.net/T003300_Fill_Color_Doesnt_Display.html
Hvilken Windows version bruger du?

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 06-03-17 12:19

Med hensyn til version, så står der flere valgmuligheder, når jeg skal gemme dokumenter i Excel, bl. a. står er der en version, der er fuldt kompatibem med Excel 1996-2003, men der er også en version med aktivt indhold m. v. Jeg er lidt i tvivl om, hvor jeg kan finde et mere nøjagtigt svar på dit spørgsmål, Brass, men nu vil jeg prøve det link, du foreslår.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 06-03-17 12:23

Nu har jeg prøvet det link, du foreslog, men menuerne under Tilgængelighed viser sig slet ikke på samme måde på min PC. Jeg kan nu se, at min udgave af Excel hedder 2007. Jeg har kunnet bruge farver uden problemer i årevis i mine regneark. Måske er problemet kommet efter en opdatering af Windows, for nu er det vist windows 10, jeg har fået installeret, fganske vist bruger jeg Classic Shell, så jeg stort set arbejder med Windows ligesom før 10'eren, men når der så skal ændres på indstillinger, kniber det med at finde ud af de mange mange funktioner.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-03-17 12:23

Du går til Hjælp, Om Microsoft Excel, der står hvilken version du har.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 06-03-17 13:01

Der står Office Excel 2007

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-03-17 14:07

Jeg bruger selv Excel 2007 under Windows 10 uden problemer. Jeg kigger lige på det i aften når jeg kommer hjem på min egen maskine.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-03-17 14:40

Jeg tror måske der er noget her:

Tryk på Windows tasten
Skriv i søgefeltet " Kontrolpanel"
Åben kontrolpanel
Vælg "Funktioner til øget tilgængelighed"
Vælg "Gør det lettere at se computeren", underlig betegnelse,
Måske er der nogle indstillinger her der kan hjælpe.

Måske er det klassic shell der driller.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-17 15:17

Du har haft problemet før kan jeg se
http://www.kandu.dk/Spg177065.aspx#2023621

Hvis det ikke hjælper denne gang så installer office igen og vælg reparer når du når så langt!

Eller prøv at højreklikke på det ikon du starter excel med og vælg Egenskaber, fanen Kompatibilitet og prøv at bruge en af de muligheder der er der!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-03-17 22:26

Kontrolpanel
Personlige indstillinger
Skift til et Windows standard tema.

Hvis ikke dette hjælper så afinstaller Classic Shell. Jeg ved ikke lige hvorfor du absolut vil have et lag mere ovenpå Windows eget? Windows 10 tilbyder jo nøjagtig de samme funktioner, det tager bare lidt tid at finde ud af, hvor de gemmer sig.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 09-03-17 18:20

mANGE TAK TIL bRASSO OG kLAUDI, JEG SYNES i VIRKELIG HJÆLPER MED GODE FORSLAG. dEM VIL JEG ARBEJDE VIDERE MED I WEEKENEN

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-17 11:45

Du kunne jo os prøve med Libre Office, det er en fuld kontor-pakke med word, excel osv.
Kan hentes her, og det er GRATIS og på dansk.
https://da.libreoffice.org/hent-libreoffice/

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-03-17 17:46

Citat
Du kunne jo os prøve med Libre Office, det er en fuld kontor-pakke med word, excel osv.
Kan hentes her, og det er GRATIS og på dansk.
https://da.libreoffice.org/hent-libreoffice/

Og hvorfor nu det når der er installeret en Microsoft Office pakke??????

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-03-17 17:48

Citat
Du kunne jo os prøve med Libre Office, det er en fuld kontor-pakke med word, excel osv.
Kan hentes her, og det er GRATIS og på dansk.
https://da.libreoffice.org/hent-libreoffice/

Det er jo lidt det samme som at købe en VW Up, fordi den Audi man har stående ikke rigtig vil starte.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-17 18:16

Nåh ja, undskyld jeg foreslog et andet program, men hvis det heller ikke kan er der jo nok noget andet galt end office installationen!

Men køb du bare en UP

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-03-17 18:20

Det er helt fint med både Open Office og Libre Office, udmærkede programmer, men det er jo lidt pjat når man har en licens til Microsoft Pakken, og kender programmet.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 01-04-17 13:45

Tak for svarene. Såvidt jeg har kunnet indkredse problemet, er det Classic Shell, der driller, for det virker udmærket, når jeg afinstallerer den. Men nogle gange går det anderledes. Brassovitskij kan have ret i, at det tager tid at finde ud af jvor funktionerne gemmer sig i 10'erne,, så alt i alt synes jeg nok, at Classic shelle gøre tilværelsen lidt lettere

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 04-04-17 16:52

Jeg siger endnu engang tak for svarene. Jeg har prøvet flere gange i de sdste 3-4 dage at acceptere Brassovitskijs' svar, men det er som om, Kandu ikke fungerer, så det lykke sikke for mig at få accepten registreret. Jeg vil prøve igen i de kommende dage, for der er imngen grund til at spørgsmålet stadig står åbent. Venlig hilsen og nyd foråret

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 05-04-17 14:50

Tak for svaret Brassovitski.