/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
SOLID Bærbar ver.2
Fra : molokyle
Vist : 337 gange
444 point
Dato : 04-03-17 15:22

Under henvisnnig til:

a.) http://kandu.dk/Spg177570.aspx

b.) http://kandu.dk/Spg177611.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-17 15:24

Ps. Hvad er den 'nestbedste' løsning ...?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-17 15:27
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-17 17:05
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-17 17:11

Tror jeg erhverver mig denne for knap 1.000 kr. :

http://www.dell.com/us/business/p/latitude-5404-laptop/pd?dgc=BA&cid=308334&lid=5831034&acd=123092305932786712c101439888&ven3=878503785407789305
Så lige at man skal 'tilmelde' sig først ..før man får lov at bruge sine egne penge
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-17 17:12

1.000 ? Næeh ...10.000
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-17 17:19

Ps. Jeg kan godt lide at der er 2 internal M.2 slots i. Så er der plads til de nye SSD'ere:

a.) https://arstechnica.com/gadgets/2015/02/understanding-m-2-the-interface-that-will-speed-up-your-next-ssd/

b.)

</NØRD & IT-IOT>

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-03-17 00:47

Du klarer da ganske udmærket spørgsmålet selv, så ingen andre behøver at blande sig i dine dispositioner...

Du er jo som du selv skriver NØRD & IT-IOT (hvad det sidste - IOT - så end måtte være?)

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 05-03-17 09:05

'IT' forkortelsen kender vi forhåbentligt alle
'IOT' eller som det bør skrives 'IoT' er 'Internet of Things' https://da.wikipedia.org/wiki/Internet_of_Things
Danske Standard https://www.ds.dk/da/udvalg/kategorier/it/internet-of-things-_iot
Siger 'ISO/IEC 21823 IT - IoT - Interoperability for internet of things systems'

'Nørd' er en person type, efter standarderne er 'IT - IoT' noget med design standarder, så 'Nørd & IT-IoT' falder lidt ved siden af hinanden, med mindre det er "nyt" slang og IOT er "forkortelse" af 'IdiOT" ligesom nogen kalder eller kaldes "IT idiot", hvorfor Nørd så ikke er IT-Nørd, for så er det jo modsigende :D

Men som vi alle ved så er MOLOKYLE langt fra en 'IT-idiot', så mit bud er MOLOKYLE mener "IoT-Nørd", altså en IT-Nørd vedr. alt forbundet til Internettet, eller sådan noget :D
Noget jeg engang kunne har fundet på at kalde mig, men da IoT ofte omhandler små enheder som er Internet forbundet, men da de i 99,9999999% af tilfældene ikke har fået sikkerhed tænke med ind i designet, så er det den modsatte vej af hvordan jeg er og tænker.

https://www.version2.dk/artikel/sikkerhedsekspert-internet-things-er-skraemmende-57003

"Folk" er dovne (vil ha det let "smart"), sikkerhed og ens privatliv kommer langt nede på listen, hvorfor de køber disse meget usikker IoT enheder, derfor får vi ikke producenterne til at priotere sikkerhed ind i deres design, og privatliv ønsker de netop ikke "folk" skal have, for deres "data" kan skabe merværdi, og holde dem afhængig.

Undskyld for dette lidt sidespor, men jeg prøve så ofte jeg kan at få flere til at tænke sig om vedr. IoT, eller bare generelt deres IT Sikkerhed & Privatliv. Dette er på ingen måde sigtet mod MOLOKYLE.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-03-17 09:15

Korrekt at Internet of Things forkortes: IoT.

IT-IOT ..er et øgenavn jeg blev tillagt af en nu afdød ven. Det udtales ITIOT.

Jeg er langt fra sikker i min sag, når det kommer til så voldsomme udgifter som ekstravagant bærbar indebærer. Derfor ser jeg gerne flere bud ..med prisangivelse og evt. on-line forhandler.
Som sagt IKKE en tablet. Jeg spiser en tablet hver morgen (B-Combin)
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 05-03-17 09:25

"SOLID Bærbar" tilbage på sporet.
Det rigtige    Solide Bærbar, er meget dyre og derfor ikke noget privat personer normalt har råd til, for hvis de har råd så vil de ofte heller/bare købe nyt når det "gamle" ikke virker mere, eller der er kommet noget bedre.
Mens Militæret, Forsker,... (Erhvervslivet) så er de afhængig af deres computer ikke går i stykker ofte, og helst slet ikke mens de er langt ude i "landskabet" (langt fra deres IT afdeling).

Der findes dog mellem Solide Bærbar men så er den kun Solid på få områder, så derfor skal vi bruge flere detaljer, da ellers går prisen jo igen helt over i Erhvervslivet (Militær & IP65 certificeret Bærbar koster 30.000 og op efter)
Erhvervslivet / Kontor har ofte købt ThinkPads, men efter dette er solgt ud fra IBM, så er de også begyndt at lave disse med mindre metal i, for at holde prisen nede. Men de er lidt på vej tilbage med eks. Skole PC'er
https://www.google.dk/search?q=solid+thinkpad+site:dk&*

http://www.laptopmag.com/articles/best-thinkpad-notebook-for-you

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-03-17 09:48
Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 05-03-17 09:52

Hej MOLYKYLE, har først nu "købt" adgang til http://kandu.dk/questionhist.aspx?qid=177570, hvor du jo giver detaljer, at med Solid menes Regntæt

Regntæt forstår jeg som vandafvisende, eller som IP standarden siger

"IP65/66 - Støvtæt, vandafvisende"

hvis man googler IP65 og bærbar, er hovedparten af hits industri orienteret, så som

http://www.directindustry.com/industrial-manufacturer/ip65-laptop-computer-147427.html

Eller mere Tablet baseret.

Problemet med at være Regntæt er så er de også Støvtæt, hvorfor stik og udluftning bliver nød til at blive prioriteret ned, eller kunne dækkes til/pakkes ind. Hvorfor maskinen ikke vil være ret kraftig, eller der er brugt rigtig mange penge på at beskytte den, og så er vi igen over i industri tiltænkt maskiner.

8000 for Støv/Regntæt er ikke mange penge, så udbud vil være meget lavt, og det vil ikke være en kraftig maskine.

Desværre ikke noget jeg pt. er faldet over, men "stærke" ser de da ud
http://www.dell.com/us/dfb/p/latitude-7204-laptop/pd?refid=latitude-7204-laptop&baynote_bnrank=0&baynote_irrank=2&~ck=dellSearch&isredir=true

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-03-17 14:01

JegEr Her -> Fint link :

http://www.directindustry.com/industrial-manufacturer/ip65-laptop-computer-147427.html

Det er bare ikke til salg i Danark

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 444 point
Dato : 07-03-17 08:40

Molo, prøv at spore dig ind på hvad Siriuspatruljen bruger. De har bærbare der kan tåle lidt af hvert...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-03-17 13:02

Stouenberg -> Jamen; det har jeg lige netop også. Nemlig:

http://www.ruggedpcreview.com/3_notebooks_amrel_rs11.html

Den er IKKE til salg for private !

..og 'normalt' heller ikke uden for USA.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-03-17 13:16

Ps. ..som I vil kunne læse ud af anmeldesen:

Citat
AMREL(AMerican RELiance) has a long history of offering value-added applications in vertical markets.

Vertical? Lodrette? Dermed 'ensporet' marked? ..? Jep: Militær og Redningstjenester

Det samme gælder f.eks. fodbeklædning til specialstyrker & kamptropper, samt videnskabelige (Ant-)Arktiske 'explorers' i extreme miljøer. Det er 'lukket land' for private aktører ...med mindre de bestiller over 100 stk. af 'slagsen'.

Jeg reddede mig dog et par : Waterproof, Lightweight, All Weather & All Purpose, Tactical Attack & Assault Boots ..som Post Danmark havde købt ved en 'hovsa' bestilling af et prøvepar, da jeg arbejde dér. Str. 43 ..og JEG blev den heldige ejer !
Det er vist disse? ..som vore udsendte 'Jægere' benytter? ..i såvel Sahara , som på Nordpolen?
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 06-04-17 21:01

Tak for det nærmeste svaret Stouenberg.
<\Molokyle>