/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Trykufølsom ihphone 4
Fra : horseman
Vist : 354 gange
100 point
Dato : 19-02-17 10:39

Min 3 år gamle iphone 4 er efterhånden blevet temmelig ufølsom overfor tryk.
Skal jeg f.eks. svare på en besked, kan jeg trykke små 200 gange inden den reagerer!
Er der anden løsning end at købe en ny?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-02-17 11:00

Jeg tror ikke at den må være trykfølsom.
den er derimod berøringsfølsom. Men det skal skr med en bar finger.
Det er ikke trykket med den gensidige kapacitand mellem display og finger som virker.
Hvis du maser med en blyant eller andet ødelægger du bare skærmen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-02-17 14:34

En gendannelse kunne måske gøre underværker, hvis du ikke har ryddet op på den med mellemrum, kan den sagtens blive mærkelig at have med at gøre - er det kun beskeder der ikke virker?

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 20-02-17 07:39

Hej transor. Ordet er nok ikke præcist, men jeg hverken maser eller bruger fremmedlegemer!
migselv: nu du siger det, er det oftest når jeg skal skrive beskeder og have tastaturet frem!
Der er sjældent problemer, når jeg er på Facebook eller når jeg skriver som her. Det går fint!

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 20-02-17 07:40

Ved ikke hvad en gendannelse indebærer?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-02-17 09:11
Kommentar
Fra : horseman

Dato : 21-02-17 19:11

Tak! Men så tror jeg hellere jeg vil fortsætte med at trykke 200 gange, fremfor at miste alt! :(

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 100 point
Dato : 22-02-17 13:03

Uden at vide det så mener jeg at en Iphone har en kapacitiv skærm, og reagere når noget elektrisk ledende (for eks. en finger) rører ved den. Jeg oplever selv noget lignene fordi at mine fingre bliver for tørre. Jeg har løst problemer ved at købe en pen som denne:

https://www.pixojet.dk/produkter/7030-touch-pen/75011-stylus-touch-pen-til-smartphones-med-touch-skaerm-og-til-tabs-sort/

De fås i flere farver.

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 02-03-17 08:25

Undskyld Søren Steen Nielsen. Jeg får åbenbart ikke besked, når der er nyt. Lyder som en god og billig ide, der er værd at prøve!

Godkendelse af svar
Fra : horseman

Dato : 03-03-17 18:14

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.