/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Karburatorskift og Powered udstødning
Fra : mikaelsol
Vist : 394 gange
10 point
Dato : 26-06-03 13:17

Hej
Jeg ville høre om det er svært at skifte en karburator? Jeg har skiftet cylinder selv 2 gange og omdysset karburatoren ligeledes to. Kan jeg mon så også finde ud af at skifte en karburator? og er der noget jeg skal holde specielt øje med? den skal meget gerne sluttes til den der manuelle sjover på styret.
Desuden kan jeg heller ikke finde en 19 mm studs som jeg er blevet anbefalet på nettet, men jeg kan finde en hel masse 20mm karburatorer med studs. Gør den ene millimeter den helt store forskel.

Til Jon eller en anden der har styr på sagerne, jeg kiggede på www.speed-line.dk der har de godt nok den der powered udstødning, men kun til Jog. Kan den mon også passe på en BWS'er, den står ikke under BWS, men hvis der er andre der bruger den på BWS, så ville jeg købe den alligevel.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : mikaelsol

Dato : 26-06-03 13:27

www.speed-line.dk kan man få to top performances airbox luftfiltre, det ene er racing det andet er bare airbox. Hvilken et sprøjter mest liv i en let tunet knallert?

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 10 point
Dato : 26-06-03 15:00

køb dig en 21mm dellorto kaburator og studs, den bliver du glad for ! Du skal helst købe en dellorto den er en del nemmere at indstille end Amal!

Jeg mener at udstødning burde passe over på din da der jo sidder sammen motor (så vidt jeg ved), det kan dog være at du bliver nød til at fikse et ophæng selv... Ellers er det jo ikke svære end at du køber et forrør og svejser det på i stedet for det der sidder på powered'en (du kan også bare bruge det forrør du har på nu, ved bare ikke helt hvor stort det er...)

og de der filtre, det der står racing ved har 9 indsugnings studse, det andet har 5, det er det der gør forskellen, køb racing'en den giver mest skub i din scooter!

Godkendelse af svar
Fra : mikaelsol

Dato : 26-06-03 16:04

Tak for svaret Jon.