/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Google Earth /2
Fra : Mosebaek
Vist : 275 gange
300 point
Dato : 12-02-17 21:35

Jow, ved godt jeg har stillet en lignende spørgsmål, for ikke længe siden. Men vil gerne høre lidt mere om emnet:

Altså Google Earth fryser min Windows 10 notebook. Det har altid kørt godt på XP og win7.

Har det noget med Flash Player, eller Net Framework, at gøre ??

Flash Player har jeg, men Net Framework har jeg ikke. Er ikke vild med at installere noget ukendt. Kan se Net Framework, ligger på min XP pc. Er den nødvendigt for Google Earth. Følger den ikke med i noget opdateringer ?? Har ikke selv installeret den på XP`en.

Såfremt..... et link til Framework ??

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-02-17 23:46

Citat
Net Framework har jeg ikke

Der findes flere udgaver, og som regel følger det med i et eller andet program, men ikke sikkert det kan bruges af andre programmer:
https://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=48130
Ældre udgaver:
https://www.google.dk/search?q=Net+Framework&oq=Net+Framework&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=+old+Net+Framework

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-02-17 23:50

Citat
Er ikke vild med at installere noget ukendt.

Det er såmænd ikke noget ukendt, og som skrevet bruges det af rigtig mange programmer.
Har du ingen eller ældre udgaver, kan du risikere frysning eller blå skærm.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-02-17 21:00

Meget mystisk:

Pc`en viser at Framework ER installeret. Alligevel kører Google Earth meget ringe. Hakker / fryser.

Har afinstalleret og installeret igen, flere gange. Samme sølle resultat.

Kan se det er en 32 bit version, og min pc, er en 64 bit. Men det burde ikke volde problemer.
Nok værre, hvis det var omvendt.

M.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 13-02-17 23:06

Jeg bruger denne:
https://www.dropbox.com/s/rooo3tud555a3u1/Google_Earth_6.2.2.6813_Portable.rar?dl=0

Det skulle vel ikke have noget at gøre med din skærmopløsning at gøre - mener jeg havde problemet ved for lille/ stor opløsning - eventuelt sæt din skærm til en anden frekvens/ eller opdaterings hastighed - min står på max

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-02-17 21:31

> mig-selv

Kan dit link downloades, uden der følger snavs med??

Jeg har prøvet at downloade, en ældre ver. af Earth. Det slap jeg skit fra. Den frøs også pc`en.

Og så fulgte der et par skjulte prg. med. "Winzip driver update" og "Byte Fence".

Ialtfald ikke noget jeg vil have liggende. De var begge meget påtrængende, når jeg startede komputeren. Men har vist fået dem aflivet.

Men ellers må jeg undvære Google Earth. Det er da bare paradoksal, at det kører fint på min XP`er fra 2004 og Win 7 fra 2013, men den nye her, kan det ikke køre på?????????????????

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-02-17 18:13

Tak for svaret mig-selv. Det har ikke hjulpet synderligt. Men du får **** for beredvilligt initiativ.

M.