/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
radio satire
Fra : legind
Vist : 260 gange
50 point
Dato : 29-01-17 08:27

for en del år siden var der et radio program faktisk mange år siden
der kørte en satire som jeg tror der hed spasser hva
er det mon noget der findes på nettet eller nogen der ved hvor fra det er

Kommentar
Fra : poten

Dato : 29-01-17 08:58

Du må komme med noget mere konkret, mener ikke der har været et satireprogram med netop det navn...

Kommentar
Fra : legind

Dato : 29-01-17 09:10

ja du har nok ret i det ikke hed spasser men
her er et eks "en tyk lille mongol kom vraltende ned af gåsebro gade da en blotter pludselig springer frem" noget i den dur
der var også noget med to fyre der stjæler en kørestol og der overbo kommer ned i hans fab sko
der siger han bla skal du ha en kuglepen op i næsen hva spasser hva

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-01-17 10:55

En mulighed kunne være at lede på
https://www.dr.dk/Bonanza/index.htm

Kommentar
Fra : netop

Dato : 29-01-17 12:16

Jeg mener du skrev et RADIOPROGRAM?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-01-17 14:23

"Holdningsløse tidende" på DR søndag formiddag i kirketiden, med bl.a. Ulf Pilgård ......... kors nogle parodier han kunne lave på Poul Schlüter, man skulle ikke sidde med kaffekoppen eller mad i munden ......... det svinede

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-01-17 23:43

Citat
program faktisk mange år siden

Hvor mange?
Citat
stjæler en kørestol og der overbo kommer ned i hans fab sko
der siger han bla skal du ha en kuglepen op i næsen hva spasser hva

For mig lyder det som en MEGET dårlig Jule kalender for mindre bemidlede = så måske Bonanza eller drtv = hvad har de vist gennem tiderne.

Citat
man skulle ikke sidde med kaffekoppen eller mad i munden ......... det svinede

Har du set diverse Cirkus revuer - de er nu heller ikke tossede - eller? Ørkenens Sønner, den sidste ? prins knud.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-01-17 12:14

Citat
Har du set diverse Cirkus revuer - de er nu heller ikke tossede - eller? Ørkenens Sønner, den sidste ? prins knud.

Humor og mennesker er foranderligt.
Du slår lige ned på ægte dansk humor, ironisk, selvudslettende og ryster nogle personer i første omgang, men de fleste falder hurtigt på jorden.
Jeg har selv været noget af en drenget spasmager i mange år, en blanding af John Cleese og en del andre nordeuropæiske, og så har vi jo haft mange skuespillere og deres instruktører som f.eks. Erik Balling, i nyere tid er mange film og i det hele taget shows blevet amerikaniseret hvilket vi gamle regner som det rene plat og glemmes hurtigt.
Men ...... så er der nye danskere der tager den danske humor op igen, hvem har ikke fået mavekrampe af Jan Gintberg. Vi bruger meget humor og flænsende ironi i Danmark som i andre lande og religioner fører til hårde straffe.
Jeg er næstenpensionist, temmelig syg og bruger kynisk humor til at holde humøret oppe hvad der også fremmer helbredet og begrænser pilleforbrug, også på jobcentret hvor det ikke er nogen hemmelighed at de er virkelighedsfjerne, men min måde at tackle personalet med barsk humor uden at være flabet gør dem mange gange helt tavse og så skifter vi emne, jeg søger som regel aldrig at blive uvenner med folk ........... jeg er ikke unik, der er masser af andre der klarer det lige så godt