/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Saab 9-5 SE 2001 går dårligt/startbesvær
Fra : gunnarb
Vist : 220 gange
50 point
Dato : 20-01-17 17:37

Hjælp min Saab som jeg har erhvervet sidst i oktober 2016, ville først pludselig ikke starte. Jeg har derfor udskiftet benzinpumpen da jeg kunne høre at den ikke kørte. Efter det startede den med det samme og jeg kørte en tur på ca 10 km, uden problemer bortset fra at benzinmålere vist tom tank og benzinmålere lyste også, det skal den ikke gøre før der er ca. 10 liter tilbage, og jeg ved at der er ca. 25 liter i tanken. Dagen efter havde jeg store problemer med at starte og hvis den kom den igang gik den meget ujævnt, og gav jeg gas så gik den i stå. Jeg har herefter også udskiftet benzin filteret, men det har ikke ændret noget. Jeg har prøvet at teste med Mobilscan på et tidspunkt vistes fejlen P1302, og senere var fejlen P0300 . Hvad er der galt? Vigtigst er at få motoren til at køre optimalt, herefter kommer problemet med benzin måleren?

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 20-01-17 18:48

Måske et dumt spørgsmål, jeg har i mange år kørt saab 9000 - 93, sidst 9-3 turbo diesel, og en Saab skal nulstille hvis dens computer har stoppet for fejl, kør til en Saab mekaniker og få sat computer til den, den læser de fejl der er, og nulstiller eller opdatere din saab, vil ikke anbefale at reparere selv, før man kender saab 'en, spørg på saab forum hvis du mangler svar, saabklub.
Prosat

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-01-17 19:26

http://peecee.dk/upload/view/464451/full
den anden kode findes ikke

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 20-01-17 19:54

Kører man saab starter man med at kører til en mek som ved noget om saab, ved ikke hvor du bor men der findes værksteder rundt i landet som hurtig kan måle din fejl, reservedele er billig til saab

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-01-17 20:49

Citat
Kører man saab starter man med at kører til en mek som ved noget om saab

..... og det gør ham her: Eriks Auto. 97 91 10…Ballerumvej 112, 7700 Thisted.
Efter hans mening, er der Saab...... og alle de andre.

Jeg mener også alle Opel forhandlere, laver Saab. De her gør ialtfald:
https://www.thybobiler.dk/

Men det er nok ikke tilfældigt, da jeg mener Saab i flere år, kørte med Opel Omega teknik. Motor / gearkasse.

Men du bor jo nok ikke i nærheden af Thy??

M.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 20-01-17 21:21

Opel og saab er ikke det samme, selv om de har en del tilfælles, rigtig ar thybo biler var saab kva deres GM, men et er værksted noget andet mek der skal arbejde med saab, men hvor i landet befinder saa'en sig.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 20-01-17 21:23

Hejsa, er du fra Varde, så har du flere gode saab værksteder du kan kontakte

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 20-01-17 21:28
Kommentar
Fra : prosat

Dato : 20-01-17 22:29

Man behøver ikke Facebook for at spørge på saab klub Danmark, har været medlem der er saab folk der virkelig ved alt om saab, gå ind på deres hjemmeside og spørg i modern forum om problemet så er der folk der svarer.
Nu er vi ved at være noget fra dit spørgsmål, jeg kan ikke svare hvad du gør for at få kører glæden med saa'en tilbage, udover mit råd, kør til et saab værksted, (Højer)

Kommentar
Fra : gunnarb

Dato : 20-01-17 23:29

Jeg er fra Fyn, og jeg er godt klar over hvor man kan få repareret en SAAB, men det er sidste udvej, når alt andet er mislykket.
Opel V. Jensen Odense er også autoriseret SAAB rep. og Verninge auto og DPC Odense ApS / Din BilPartner har også forstand på SAAB. Det er lidt af en hobby selv at finde ud af diverse fejl sammen kandu.dk og SKD, men jeg er gået lidt i stå. Nogen mener at det kan være tændingskassetten, men jeg vil godt være helt sikker, da det er dyrt at anskaffe en ny. Vi er så heldige at have 2 bile,r så jeg har rimelig god tid til at få den fikset.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 20-01-17 23:37

Sådan en har jeg liggende, hvis 9000 og 9-3 er samme motor, 2_3 turbo, ellers prøv søge reservedele igennem saab klub, der er rigtig mange der har ting liggende, ellers prøv Karsten i Kibæk

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 21-01-17 08:40

Det link er faktisk til saab klub Hvis du ikke kan finde ud af det, kan du så ikke få en af de voksne til at hjælpe dig

Kommentar
Fra : edison

Dato : 21-01-17 08:56

prøv at pille krumtapsensor ud, rens den og prøv om den vil starte. har prøvet det på forskeldige biler. virker den ikke så starter motor ikke.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 21-01-17 09:03

Kenwod, er du så en voksen

Kommentar
Fra : gunnarb

Dato : 21-01-17 09:21

Edison det var et godt forslag, jeg skal lige finde ud af hvor krumtap føleren sidder? Det bliver nok først i morgen eller sent på dagen i dag, da jeg skal i byen i eftermiddag. Jeg er også medlem af Saab Klub Danmark, men den endelige løsning er endnu ikke kommet.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 21-01-17 11:35

den sider på gearkassen, tæt op mod motoren, du burde ku komme til den oppefra