/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
USB as internal m.m.
Fra : lillelyst
Vist : 168 gange
50 point
Dato : 20-01-17 02:31

Min extern harddisk har forvoldt mig nogle problemer og jeg har sat mit HDD regenerator program i gang med at scanne og reparere sektorer osv. Den nåede at scanne ca. 33% og havde repareret ca. 70 sektorer. Pludselig får jeg denne her melding: http://peecee.dk/upload/view/464444/full.
Disken er en relativ ny seagate disk og windows 7 ligger IKKE på denne.
Er der nogen der ved hvad meldingen: USB INTERFACE HANG-UP. CAONNECT THE DRIVE AS INTERNAL.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 20-01-17 02:34

Her kom det rigtige screenshot med sidste melding. http://peecee.dk/upload/view/464445/full

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-01-17 05:08

Det betyder det, der står. Den kan ikke klare det via USB, så du er nødt til at tilslutte den internt.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 20-01-17 10:03

Den mulighed er jeg ikke faldet over før. Hvordan skal man koble en ekstern disk til internt? Der findes jo kun det ene USB-stik som skal forbinde disken og pc`en. Og jeg forstår slet ikke hvorfor fejlen opstår da disken indtil nu har fungeret uden problemer.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 20-01-17 16:44

Løsningen blev check file via dette program: https://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-01-17 17:29

At bruge det program du bruger (HDD) er sidste alternativ, disken går snart til de evige marker.
En dårlig sektor er ensbetyndende med flere hen af vejen
Citat
Løsningen blev check file via dette program: https://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Det kunne du også have gjort med Windows.
Problemet kommer sikkert igen hvis du bruger disken på en anden maskine.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-01-17 17:38

Citat
Det kunne du også have gjort med Windows.

Åben en mappe og H klik på dit usb drev/ egenskaber/ funktioner - undersøg nu + ret fejl
Eller kommandopromt - usb drevets bogstav + enter, indtast chkdsk/f/r og den går igang med finde fejl og retter dem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-01-17 19:32

Jeg ville nok også trække data ud inden den HDD går i coma.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-01-17 19:36

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=hdd%20regenerator%20connect%20the%20drive%20as%20internal

Internal betyder monteret inde i computeren og ikke via USB.

Men vi aner slet ikke hvad det er for en computer du har.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 23-01-17 08:46

Det første man gør ved disse problemer er at lave backup/hiver alle de data man kan ud fra disken, til en anden disk som har plads.
Så prøver man file recovery programmer hvis man ønsker at prøve at hive flere data ud.
Så prøver man hhd recovery programmer for at se om man kan få genskabt disken med data.

når alt dette er prøvet, bruger man producentens værktøjer, til at analysere disken, og evt. få den ombyttet

http://www.seagate.com/gb/en/support/warranty-and-replacements/