/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Vac af hund
Fra : bodillouise
Vist : 441 gange
300 point
Dato : 07-01-17 08:32

Må man selv vac sin hund og gælder det så i passet, når der ikke er noget stempel fra dyrlægen ?

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 07-01-17 08:45

Nej

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 07-01-17 09:08

Tror ikke engang, du kan få fat i midlerne og slet ikke i de små mængder, du har brug for!

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 07-01-17 11:24

Jeg tror ikke der findes regler om vaccine af egne dyr, hvis du har forstand på det og kan få fat i vaccinen.... Men du har kun autotit som dyrlæge til og stemple i passet.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-01-17 13:43

Spørg din dyrlæge om du kan få et stempel i passet, hvis du vaccinerer selv.. Inden du vaccinerer..
Det ville være ærgerligt at vaccinere og bagefter finde ud af at vaccinationen ikke gælder ved rejser..

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 07-01-17 14:55

Dyrlægen er den eneste der kan bevise at dyret har fået ´sprøjten´ så tvivler på du kan gøre det på din måde - hans autorisation/ kæmpe bøde? hænger i en tråd ved den slags behandlinger

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-01-17 18:56

Pas til kæledyr!

I december 2014 kom det er nyt pas til kæledyr. Skal dit dyr med ud at rejse, skal det således efter d. 28. december 2014 have udstedt et af de nye pas. Det nye pas er anderledes end det gamle på flere områder. Ejer skal underskrive en side med en “ejererklæring”. Dyrlægen skal ligeledes underskrive en erklæring i passet om udstedelse af passet og vaccinerne gyldighed. Har du allered et pas, skal du IKKE have et nyt, selvom du rejser i dag.

Passet er lamineret.

På passets forside skal dyrets chipmærkning fremgå. De nye regler er for at imødekomme snyd med passene.

Det er praktiserende dyrlæger, som vaccinerer, behandler og tester, samt fx udsteder pas til hunde, katte og fritter, so?m skal med ud at rejse.

http://www.artemis.dk/nye-regler-om-rebiesvaccination-hundepas-og-rejse-med-kaeledyr/

Godkendelse af svar
Fra : bodillouise

Dato : 11-01-17 19:25

Tak for svaret mig-selv. Det er også det jeg tænker. Syntes bare det er utroligt dyrt at gå til dyrlægen når man selv kan. Men det må man nok lære at leve med, tror det stempel i passet er ret vigtigt, når man tager ud af landet