/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Boxer antenne
Fra : ppk
Vist : 308 gange
300 point
Dato : 05-01-17 21:57

Hvilken udendørsantenne er bedst til Boxer TV ?

Har en UFO antenne, men den er ikke god nok fordi bl.a. Animal Pixilerere hele tiden, der er også andre kanaler der gør det

God råd modtages med tak.

PPK

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-01-17 22:12

indens dørs antenne købt hos harald nyborg, plac. mellem gitter spær
rettet ind med kompas efter boxer vejl.
virker fint her
ca 40 km fra antenne mast

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-01-17 17:06

Er du sikker på det ikke er en af de s..... mobilantenner som driller

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 06-01-17 17:44

Eyvind

Måske ! har du nogen ide om hvordan man konstaterer det ?

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 06-01-17 19:54

Det kan godt tage noget tid at få indstillet antennen rigtig.

Har du prøvet at ændre retning/forstærkning ?

Har du mulighed for at øge placeringen af antennen til et højere punkt ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-01-17 09:54

Jeg ved ikke hvordan - men har læst et sted om nogen som flyttede antennen, så der ikke kom forstyrrende signaler fra en mobilmast.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 300 point
Dato : 07-01-17 10:01

Denne retningsbestemte antenne til 349 kr.:

http://www.jemogfix.dk/antenner__6322/digital-element-antenne-uhf-12_9028684

Da jeg købte den for nogle år siden kostede den kun 249 kr. Giver altid mellem 95 og 100% billed- og kvalitetsignal. Monterede den på loftet, så den ikke bliver udsat for vind og vejr, som med tiden giver forringet kvalitet.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 07-01-17 10:54

Skal lige retfærdigvis sige, at det er en af min venner (dame) som har problemet jeg har så bare påtaget mig opgaven at hjælpe hende.

Og nu har jeg så hen af vejen fået oplyst, at den på et tidspunkt har været faldet ned

Det er som skrevet en UFO antenne, som jeg ville tro var en form for rundstråle antenne. Og som sådan ikke skulle kunne retningsbestemmes.

Nu er det så godt nok sådan at vi her i byen godt nok har en stor mobilmast, med bl.a. en masse andre antenner så om den forstyrrer er jo svært at sige, men mon ikke den sender hen over hovederne på os

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-01-17 20:52

Citat
Animal Pixilerere hele tiden

Har haft lignende problem afhjulpet af 2 antenner den ene mod Nord/vest og den anden næsten syd på og begge er samlet med almindelige ´kabel´ muffer - problemet kan dog stadig opstå, men det er så vind og vejr der laver ballade.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-01-17 18:18

Kan varmt anbefale en gitterantenne ,hvis der er dårlige modtageforhold.

Du kan se en her:
http://www.av-connection.dk/?PGr=4460

Gitterantennen holder bedre til stormvejr. Den er god til at udelukke fremmede signaler .
Det bedste er at frekvensgange er bredere end med den sædvanlige yagi antenne. Det betyder at den dækker alle uhf kanalerne lige godt.
Selv om sælgerne prøver at bilde folk inf at der skal bruges specielle digitale antenner, er det noget vrøvl. For 30 år siden prøvede man at sælge specielle farve antenner.
Sandheden er at bølger som opfanges af antenner er analoge. Det er så kodningen i den, som kan være digital, men det betyder intet for antenneudformningen. Kuner det digitale system ret ufølsomt for interne refleksioner og støj. så antenne anlæg til digital tv kan laves enklere og uden filtre.

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 16-01-17 19:28

Tak for svaret alka.