/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
windows mail.
Fra : Nul7
Vist : 504 gange
500 point
Dato : 04-01-17 13:54

Jeg har og bruger i dag alle mine mail i Windows 10 mail.

Jeg har stadigt de samme mail stående i Windows live mail.
Da der er en fejl der gør, at jeg ikke kan sende og modtaget bruger jeg dem ikke mere.

Mit spørgsmål er: Kan jeg slette eller fjerne dem uden, at det ændre mine mail i windows 1o Mail.?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-17 19:16

Et mailprogram som live mail og win 10 mail, er jo programmer som håndterer disse mails.
Selve mail-adressen ligger ude hos maiudbyderen.

Så hvis du sletter adgangen til en mailadresse i et mailprogram kan du stadig håndtere samme mail i et andet mailprogram.

Men sletter du de mange mails i et mailprogram er det ikke sikert at du stadig kan se dem i det andet.

Det kommer altsammen an på hvodan du henter mails og om de gemmes på mailserveren.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 06-01-17 16:47

Selv om jeg har fjernet samtlige mails i Windows mail, bliver den ved med at være den aktive når jeg f.eks. vil sende et foto via mail selv om jeg kun kan sende det via Widows 10 mail.

( højre klikker på fotoet og vælger sendt vi mail.)

Kan man fjerne Windows mail?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-01-17 17:14

Du skal ind og sette win 10 mail til at være standard inde i win10 mailprogrammet.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 06-01-17 17:27

Tak for dine hurtige svar Eyvind, - Hvordan ændre jeg dette?
Jeg mener eller tror nok at jeg har gjort det ved opstarten engang, for jeg har 3 mail programmer.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 06-01-17 21:46

Windows live mail kan man sætte til at hente mails hos udbyderen, man kan også sætte den til at hente kun en kopi af mails hos udbyderen, således kan man på 2 forskellige pcér se de samme mails og kan lade den ene slette dem hos udbyderen.
Den kan have mange funktioner.
Man må jo også kunne den mappe mails der er hentet hjem ligger i og flytte/kopiere dem til en anden mappe i en anden version eller maskine, vil jeg tro, det tror jeg nok vi har gjort engang.
Pt. kan jeg bare ikke få min win. live mail adresse til at sende og modtage, det har jeg ikke kunnet finde ud af en tid, så er det jo godt, at de andre adresser vi har virker.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-01-17 00:15

Hvis du med Windows 10 mail mener den indbyggede mail app så kan du ikke fjerne den, den er ikke vist i Kontrolpanel\Fjern et program og du kan ikke højreklikke på ikonen og vælge Fjern som du kan med apps der ikke er indbygget
Du kan slette mails i Windows Live mail og i Windows mail app, hvis du sletter mails i Windows Live mail forsvinder de slettede mails også fra Windows mail app
Du kan fjerne Windows Live mail i Kontrolpanel\Fjern et program, der er den med i pakken Windows Essentials og så bagefter nøjes med at bruge Windows mail app
Hvis du vil sende et billede ved at højreklikke og vælge Send til postmodtager med Windows mail app så skal den først være sat som standard program til mail
Du sætter Windows mail app som standard ved at klikke på flaget nede i venstre hjørne af skærmen og klikke på Indstillinger som er det lille ikon der ligner et tandhjul, der klikker du på System og går ned og klikker på Standardapps og klikker på Mail programmet hedder Mail og den klikker du på, næste gang du vil sende et billede og højreklikker på billedet for at sende det med mail så bliver det vedhæftet dit nye standard mailprogram
Hvis du bruger Photo Gallary fra Windows Essential pakken så bliver måske fjernet sammen med Windows Live mail hvis du vælger at afinstallere det program men så kan du jo hente pakken igen og lade være med at installere Windows Live mail
Citat
Du skal ind og sette win 10 mail til at være standard inde i win10 mailprogrammet
det passer ikke, standarder sættes i Indstillinger i Windows 10

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-01-17 09:49

Ok - jeg har ikke win 10 kørende for øjeblikket - så det var efter hukommelsen.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 07-01-17 12:18

o.v.n.

Jeg har gjort som der stod skrevet, men ak og ve hjalp det ikke. - mail var valgt i forvejen, - men jeg valgte den endnu engang og har også genstartet.

Hvis jeg fjerner win. live mail, mister jeg så den også på min anden Pc.?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-01-17 12:46

Du kan IKKE fjerne Win live mail, og hvis du kunne, blev det kun fjernet fra den ene PC ikke alldre de andre, du har!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-01-17 13:27

Windows Live mail er en del af Windows Essential pakken og den kan fjernes fra Kontrolpanel - Fjern et program
https://support.microsoft.com/da-dk/help/17779/download-windows-essentials

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 11-01-17 12:03

Jeg er ikke kommet et skridt videre!
Har været i indstillinger og valgt win. mail som standard.
Har slettet alle mine mail i win. live mail.

Er det virkeligt nødvendigt, at slette win livemail.?

Nu tager jeg en kopi at denne kommentar, da jeg er træt af at den nogen gange ikke bliver sendt..

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 11-01-17 12:05

Det hjalp, - den kom afsted ved første forsøg...

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 500 point
Dato : 11-01-17 19:02

Højreklik på vinduet nede til venstre og vælg kontrolpanel
Find og klik på "fjern et program"

Klik så på " slå windows funktioner fra eller til"

Så kan du måske slå den "windows live mail fra"

Men jeg er ikke sikker, da jeg ikke selv har den.
Jeg kører alle mine mail-adresser fra google.dk (webmail)
Det kan jeg også fra udlandet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-01-17 19:05
Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 12-01-17 11:33

Eyvind, det er ellers en enkelt idé, men jeg kan ikke finde nogen sted hvor der står (windows live mail eller lignende) Heller ikke i den installerede afdeling..

ærgeligt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-01-17 12:23

Windows Live mail er en del af Windows Essentials programpakke, hvis du vil afinstallere Windows Live mail så er det Windows Essentials du skal afinstallere, den er vist i række af installerede programmer når du går til Kontrolpanel - Fjern et program

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 14-01-17 17:22

Når jeg sletter Windows Essentials, kan jeg så senere få windows movie marker m.m. ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-01-17 18:46

Som jeg husker det, kan man vælge de enkelte elementer i Essentials.

Jeg hentede en gang selv "movie maker"
Men bruger jeg den der følger med XP, som jeg har på en gammel comp.

Men dit problem er jo Live mail og den konto som du henter med windows 10 mail.
Den konto bør kunne tages ud af Live mail.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-01-17 20:48

Ja når du markerer Windows Essentials og klikker på Fjern får du 2 valg:
Fjern et eller flere programmer i Windows Essentials
eller
Reparer Windows Essentials programmer
du vælger det første og fjerner Windows Live mail
Lad os høre om det hjælper på dit problem

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-01-17 10:21

Jeg har været i min windows 7 hvor der ligger en "Windows Live Essentials 2011"

Jeg går så i start og vælger kontrolpanel
I windows 10 højreklik på startvinduet nede til venstre og vælg "kontrolpanel"

Oppe til højre kan du vælge forskelige visninger - efter kategori / store ikoner / små ikoner
Vælg visning efter "kategori".
Klik på "fjern et program"
Rul så ned til "Microsoft Live Essential"
Hvis du altså har den liggende, for det har jeg i win 10 og i win 7
Højreklik på "Microsoft Live Essential" og vælg fjern/rediger
Nu kan du fjerne et eller flere programmer
eller reparere alle dine "windows Live programmer"

Hvis den slet ikke er der:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/18614/windows-essentials

Men desværre ophørte Essential 10 Januar 2017
Men det er da muligt at du kan hente den et sted på nettet.

Kan du åbne windows Live Mail.....................................

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 16-01-17 17:13

Tak for svaret Eyvind.