/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Udskrive fra e-boks
Fra : Eyvind
Vist : 250 gange
500 point
Dato : 28-12-16 12:29

Printer Canon 5250 som ellers fungerer godt.

Problem:
På e-boks siden vises meddelelse ganske godt, men når jeg vil udskrive meddelelsen fra forskellige afsendere, bliver udskriften reduceret med en 1/4 og derved næsten ikke til at læse.
Det ser ud som, at det er et et sidehoved og en sidefod, som fylder mere end indholdet og får det hele til at "skrumpe ind".

Er der et godt råd til at ændre dette. ???

Får jeg PDF dokumenter, skrives de ud som på skærmen.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 28-12-16 12:46

Jeg vil netop anbefale .pdf. Når jeg ser på et .pdf dokument på skærmen er der i bjælken øverst et lille icon der nogenlunde har form som en printer. Når jeg klikker på denne skrives siden ud, og det med et godt resultat.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 510 point
Dato : 28-12-16 13:05

Hvordan udskriver du, hvilke knapper trykker du på?
Er der forskel på om du udskriver direkte fra siden heller henter og gemmer dokumentet på computeren og udskriver derfra?

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-16 14:06

Tak for svaret o.v.n. Det var jo lige det der skulle til................hente i stedet for bare at printe.
For nu prøvede jeg at hente dokumentet - som straks blev til et PDF - lige til at udskrive.
Jeg har ikke lagt mærke til det hente-ikon.
Det har dælme irriteret mig længe, med den dårlige udskrift. Især dem fra banken med de små beløb, til udbetaling.

og

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-16 14:31

Godt du fik problemet løst, jeg døjer ikke selv med udskrivningsproblemer men har tit foreslået andre at hente dokumentet før print, der er sikkert problemer med sideopsætning ved direkte print og dette løses ved at hente dokumentet før print
Godt nytår

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-16 14:33

Citat
dem fra banken med de små beløb, til udbetaling
desværre bliver beløbene ikke større ved større udskrift

Kommentar
Fra : poten

Dato : 28-12-16 15:00

Citat
desværre bliver beløbene ikke større ved større udskrift

Det kunne nu ellers være ganske smart...