/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Mistillidsvotum
Fra : psoeborg
Vist : 282 gange
35 point
Dato : 27-12-16 23:09

Et politisk parti kan stille et mistillidsvotum til en siddende regering, og så skal regeringen udskrive valg.
Kan befolkningen gøre det samme ?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 28-12-16 00:28

Den siddende regering skal have 90 mandater imod sig så skal der udskrives valg! Hvis folket kan tage sig sammen og demonstrerer at det er utilfreds med det siddende folketing og tinget vil undgå revolution udskriver de nok et valg! I Danmark er det lykkedes at få de enkelte familier til kun at tænke på sig selv - at en samlet modstand mod regeringen er ikke eksisterende ud over de alm. valg der måtte forekomme! Danskerne er dvaske og ikke til at rykke fra tv og hjemlig hygge for at tilkendegive vores utilfredshed (vi regner med at naboen gør det)! Intet i dette land (DANMARK) bliver til danskernes gode, fordi vi ikke orker at rejse os fra bordets glæder og tilkendegive vores utilfredshed med den siddende regering! DERFOR vil venligboerne og Det Radikale Venstre altid kunne "skide" på os og fratage vore ældre deres velfærd, som de så giver til migranter fra den store muslimske folkevandring! En dag er det for sent og vi vil opleve krigslignende i alle større danske(og europæiske) byer! Staten vil som sædvanen tro slå ned på de små i samfundet og lade de svageste af os betale gildet! Tro ikke at folket på tinget kommer til lommerne - nej de skal nok sørge for sig selv! Fanden hytter sine!!
MV2

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-12-16 05:25

Citat
Et politisk parti kan stille et mistillidsvotum til en siddende regering, og så skal regeringen udskrive valg.
Kan befolkningen gøre det samme ?

Det korte svar er nej!

Dk har den højeste stemmeprocent i verden, langt over 80% stemmer til et folketingsvalg!

Vi har, i modsætning til United bluff, Uk og mange andre lande et system med forholdstal, alle stemmer tæller, så folkets vilje kommer fint til udtryk gennem valgene.

http://videnskab.dk/kultur-samfund/verdens-bedste-demokrati-er-dansk

En væsentlig tilføjelse til artiklen, de 74,9% der stemte i USA er blandt de registrerede vælgere, i virkeligheden stemte under 40% af befolkningen (jeg har ikke taget højde for dem der er for unge til at stemme, for straffede til at stemme, også tidligere straffede mister i mange stater retten til at stemme, osv), men valgdeltagelsen ligger langt under den danske!

Hillary fik som bekendt næsten tre millioner flere stemmer end Trump, som "vandt"!

At der i ethvert land er nogle der øffer over at deres kandidater ikke har vundet, er fuldt forståeligt, men det gør jo ikke at der er snydt, bare at mindretallet ikke har opbakning nok

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-12-16 20:07

Citat
At der i ethvert land er nogle der øffer over at deres kandidater ikke har vundet,
Selv i lille Danmark findes der personer som øffer over et valg - f.eks., det nyligt afholdte amerikanske, hvor Trump som bekendt vandt.

Når uvedkommende landes borgere blander sig, kaldes det med et meget fint ord for demokrati.
Altså, det er Danmarks borgere demokratiske ret til at blande sig i - ja, bestemme hvad -og hvem amerikanske vælgere skal stemme på. Trump er populist, nazist og russervenlig, det siger journalisterne selv -og desuden det står nemlig i dagbladet Information.

Og iøvrigt har Obama grædt så tårerne har pisket ud ad øjnene på ham, fordi, han -Obama, kunne nemlig havde vundet over Trump, fordi, dengang under valgkampen, var der ingen der vidste at han - Obama, havde forsynet Isis i Aleppo/Syrien med våben.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-12-16 21:28

Citat
Obama, kunne nemlig havde vundet over Trump,

Uden tvivl og undskyld jeg blander mig - men Præsidenter eller hvad man kalder den slags mennesker i US = kan vist kun vælge af 2 gange / 2 X 4 år og ud på side-linien?
Dog var Roosevelt? vist en `misforståelse´ eller var det særlige omstændigheder med WW2? sad han ikke for 3' år da han døde.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-12-16 10:49

Vi kan hurtigt komme vidt omkring

Citat
dengang under valgkampen, var der ingen der vidste at han - Obama, havde forsynet Isis i Aleppo/Syrien med våben

De blev erobret fra US våbenlagre

http://edition.cnn.com/2015/12/08/politics/amnesty-international-isis-weapons-u-s-/

Tommy, hvis du får stjålet dine våben, og de kommer i hænderne på kriminelle, har du så forsynet dem med våben???

Citat
Dog var Roosevelt? vist en `misforståelse´ eller var det særlige omstændigheder med WW2? sad han ikke for 3' år da han døde.

FDR blev valgt 4 gange, reglen om max 2 gange var ikke formaliseret dengang!

https://da.wikipedia.org/wiki/Franklin_D._Roosevelt

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-12-16 13:51

Citat
Vi kan hurtigt komme vidt omkring
Ja altså, nu var det dig selv som bragte Trump og valgkampen i USA på banen. Sååååå deeeet......

Citat
De blev erobret fra US våbenlagre
Jamen dog, så siger vi det. Men på nuværende er der ved at blive udarbejdet en rapport om, at USA v/Obama gik Isis ærinde i Aleppo - herunder våbenleverancer. AK47 er nu et forældet terroristvåben.

Obama nedstemte også Israel i FN's Sikkerhedsråd vedr. et stop for de israelske bosættelser på Vestbredden og i Østjerusalem.
Israel, som forøvrigt er den eneste demokratiske stat i Mellemøsten bliver nedstemt af USA!?
(USA undlod at stemme, hvilket er det samme som et mistillidsvotum.)

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-12-16 17:46

Demokrati plejer at betyde, at det er flertallet af vælgerne, der får det de har stemt på!

Selvf findes der mange lande der "hylder" demokratiet i deres officielle navn, DDR, Den Demokratiske republik Congo, den endnu mere demokratiske Folkerepublik Korea (nord, altså) osv.

Når 48,05% af stemmerne er på Hillary, mens Trump får 45,96%, er der noget fundamentalt galt med systemet.

Og det bliver ikke lavet om, så længe republikanerne har flertal i senat og parlament.

Såvidt jeg ved, har republikanerne vundet præsidentvalget flere gange, selv om demokraterne fik flere stemmer, mens det omvendte aldrig er sket.

Der er skøre de romere (som Asterix altid siger), amerikanerne er mindst ligeså skøre.

Det gamle ordsprog fra biblens gamle udgaver "hvi ser du skæven i din broders øje, men ej bjælken i dit eget" gælder i den grad for USA, de bebrejder glad og gerne andre lande for mangelfuldt demokrati

Men det er da godt at Kerry på falderebet har sat et kritisk øje på apartheidstaten Israel, der minder meget om Sydafrika i gamle dage, borgerretigheder til de hvide, ikke til de sorte/brune.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-12-16 18:59

Citat
Når 48,05% af stemmerne er på Hillary, mens Trump får 45,96%, er der noget fundamentalt galt med systemet
Det er fordi du ikke forstår det amerikanske valgsystem, som er et "Winner take all"-system.

Hver stat har et antal valgmænd, som svarer til statens antal af medlemmer i de to kamre i den amerikanske Kongres. Hver enkelt stats antal medlemmer i Repræsentanternes Hus svarer altid til deres befolkningsantal, og hver stat har altid to senatorer i Senatet.

I Alaska, som er den største stat rent arealmæssigt, bor der kun lidt over 700.000 mennesker. De har to senatorer i Senatet, og et kongresmedlem i Repræsentanternes Hus. Dermed har Alaska også tre valgmænd i Valgmandskollegiet.

Californien, som til gengæld er den folkerigeste stat med omkring 35 millioner indbyggere, har 55 valgmænd.

Hvis en præsidentkandidat altså får stemmer nok til at få hovedparten af de 55 valgmænd i Californien ryger ALLE de 55 valgmænd over i hans pulje.

Det er faktisk meget enkelt.

Når det så er sagt, forstår jeg så ikke du roser det danske..? Danmark har ikke demokrati. Danmark har et såkaldt repræsentativt demokrati -og det er absolut ikke demokrati.

Et eksempel.
Parti X lover på valgmøder i radio & tv. guld og grønne skove. Hvis bare partiet får stemmer nok vil de lave om på ditten og datten. Partiet kommer ind med et x antal mandater og gør nu alt modsat af hvad de lovede vælgerne. (Det er ikke engang et tænk eksempel, men hverdagskost i DK)

Er det demokrati..? Næhhh, det er ikke engang repræsentativ demokrati - det er svindel og humbug og desværre tilladt udfra devisen; "Vi har jo ikke 90 mandater"

Schweiz er nok det mest demokratiske land i verden.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-12-16 19:13

Citat
Men det er da godt at Kerry på falderebet har sat et kritisk øje på apartheidstaten Israel,
Der er ikke apartheid i Israel. langt fra.
Apartheid betyder adskillelse. Apartheid foregår bla. i Israels nabostater. Se blot på mænd & kvinders rettigheder i nabostaterne. I Israel har alle bosiddende arabere - mænd kvinder, f.eks. stemmeret.

USA/Obama er ved at starte 3. verdenskrig. Godt Obamas tid er omme.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-12-16 20:31

Der er netop apartheid, eller hvis du foretrækker det, forskelsbehandling pga tro og hudfarve i Israel:

https://www.information.dk/udland/2015/10/israel-gaar-maalrettet-familierne-drabsmaend

http://www.b.dk/globalt/joedisk-terror-ryster-israel

Der er krystalklar forskel på behandlingen af jøders terror mod arabere, og araberes terror mod jøder.

Hvis en arabers familiemedlem begår terror, bliver familiens hus revet ned, hvis det omvedt er en jøde, der begår terror mod en araber, bliver huset ikke revet ned!

Religiøs/racemæssig forskelsbehandling, også kendt som apartheid.

Trump er en langt farligere præsident end Obama nogensinde har været!

Obama holdt ikke sit løfte om en streg i sandet, jeg håber Trump heller ikke holder sine løfter

Schweiz er IKKE det mest demokratiske land i verden, en af kantonerne blev overrulet da de ikke ville stemme for at give kvinder valgret!

Under halvdelen af befolkningen gider stemme!

https://en.wikipedia.org/wiki/Voting_in_Switzerland

Rige, det er de, men hvor stor en del af deres indkomst der kommer fra skatteunddragelse i andre lande er der vist ingen der ved

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-12-16 21:16

Citat
Under halvdelen af befolkningen gider stemme!
Det er jo det, der er demokrati.
At ha' valget/friheden til at gøre, hvad man har lyst til. I det gamle Rusland skulle alle stemme. Hermed - ifølge dig, var det gamle Rusland det mest demokratiske land i hele verden.
Vi står godt nok langt fra hinanden.

Vedr. din m/flere påstand om Israelsk apartheid:
Prøv at læse andre aviser end Politiken og Information. De indoktrinerer så det basker - og du ved det godt.

Nu udviser Obama 35 russiske Ambassadører. Nu begynder det at blive rigtigt farligt. Jeg har sagt det før og siger det gerne igen. Mænd der tuder og vræler som hysteriske kællinger, mangler det kølige overblik.
Jeg håber for alt i verden ikke, at Obama når at starte 3. verdenskrig.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-12-16 22:00

Tommy, nu er du simpelthen for sølle, kilder tak!

Du har ikke engang opdaget at den ene af artiklerne jeg linker til er fra
Berlingeren, men den er vel også for rød til dig!

Godnat, og brug noget tid til at finde andet end dit hjemmebryggede og helt udokumenterede vrøvl, og send nogle bedre kilder end den korte avis eller hvad du nu ellers læser???

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-12-16 22:19

Citat
Godnat, og brug noget tid til at finde andet end dit hjemmebryggede og helt udokumenterede vrøvl, og send nogle bedre kilder end den korte avis eller hvad du nu ellers læser??
Nej nej nej, den går ikke kammerat. Du ved udmærket godt at den der vrøvler, det er dig.
Og du ved også, at Israel ikke har skyggen af apartheid.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-12-16 23:02

- og lige på falderebet, inden jeg tager py på Synes jeg, du skulle fortælle dine elitære journalist venner flg.
Israel har som sagt ikke skyggen af apartheid, da apartheid indeholder lovbestemte forbud mod sexuelle relationer mellem forskellige racer. Tvungne fysiske adskillelser mellem racer - i restauranter, i boligområder, i badebassiner, i den offentlige transport.
Apartheid i Sydafrika drejede sig om at forhindre sorte i at stemme, samt at pålægge dem begrænsninger i deres uddannelse. Apartheid drejer sig således om at adskille racerne.
At påstå Israel har apartheid holder ikke på nogen måder vand, og er grebet ud ad Vor herres blå luft, samt fra avisvennerne, muslimerne.....og Uffe Ellemann & co

For det første er Vestbredden og Gaza ikke en del af Israel. Palæstinenserne i disse områder regeres af det palæstinensiske selvstyre. Restriktioner i forhold til de to områder bliver alene iværksat af Israel af sikkerhedsmæssige årsager, og så længe der er agressive nabostater, der truer Israels sikkerheder, vil restriktionerne forhåbentligt blive opretholdt, da alt andet ville være sindssyge på højere plan.

Og dermed GODNAT!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-12-16 06:05

Godmorgen!

Som sædvanligt, ingen kilder, bare dit sædvanlige hjemmebryggede uunderbyggede sludder!

Men det siger en hel del om dit syn på verden, at Uffe Ellemann nu er blevet en af "dem"!

Hold du dig bare til Messerschmidt, Tulle og tilsvarende ægte danske konspirationsteoretikere, løgnere og svindlere, der er du i "godt" selskab!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-12-16 11:08

Citat
Som sædvanligt, ingen kilder, bare dit sædvanlige hjemmebryggede uunderbyggede sludder!
Det er skam ikke sludder, men den skinbarlige sandhed. Jeg behøver ikke en eller anden indoktrineret sjovnalist til at fortælle mig, hvad jeg skal mene om Israel - eller, hvad der foregår i landet, det kan enhver uden de farvede briller sku da se.

Men, kan du så fortælle mig, hvorfor bor der så et par millioner arabere i Israel, når nu de er udsat for apartheid..? Og, har araberne stemmeret =JA! Har deres koner = JA! Og havde konerne det, hvis de boede i et af de arabiske nabolande = NEJ!

Citat
Hold du dig bare til Messerschmidt, Tulle og tilsvarende ægte danske konspirationsteoretikere, løgnere og svindlere, der er du i "godt" selskab!
Her synes jeg faktisk at du går langt over stregen - endda meget langt.

I øvrigt, min gode herre, der er vidst ikke nogen som flirter mere med DF end socialdemokratiet. Ja sågar, overbyder socialdemokratiet DF i flygtninge/indvandrer problematikken.

God formiddag!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-12-16 15:13

God eftermiddag i stuen....!

Nå da da da, nu har Putin smidt 35 amerikanske ambassadører ud. (lige for lige, hvis skal venskab holdes)

Jamen for fanden da, er der slet ingen der tænker på alt det co2 der ryger lige ud og op i vor herres blå luft pga alt det rejseri? 70 ambassadører skal ud og ind og efter den 20. jan. skal de tilbage igen

Obama påstår tårevædet, at CIA har afsløret russernes "hakkeri" i annalerne.

Hmmmmm.....Det var også CIA, der hårdnakket påstod at Sadam fra Irak, havde enorme atom og kemiske våbenlagre...... Det var der som bekendt ikke

Om det var CIA der afslørede Obama, da han aflyttede Merkels telefon, det melder historien intet om.

Nå, men Obama fik sin Nobelfredspris - ligesom Hitler også fik - eller blev indstillet til den.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-12-16 18:16

Godaften!

Citat
Nå da da da, nu har Putin smidt 35 amerikanske ambassadører ud.
Nææh ikke alligevel, de får lov at blive.
Ja, meget kan siges om Putin, men format, det har han squ!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 02-01-17 09:54

Hej Tommy og godt nytår !

Hold du dig bare til Messerschmidt, Tulle og tilsvarende ægte danske konspirationsteoretikere, løgnere og svindlere, der er du i "godt" selskab!

Jeg må give dig ret - vagnr er gået over stregen med disse bemærkninger. Jeg synes ellers at vagnr er en glimrende debattør, som tør stå ved sine skriverier, men her er der tale om perfide angreb, som ikke er en person som vagnr værdig !
Hvis man skal rode lidt i såret hos socialdemokraterne, som vagnr tilhører, er det specielt morsomt med "konspirationsterierne", al den stund at visse folketingspolitikere tilbage i tiden var mere opsatte på at "hjælpe" det tidligere østland DDR og dermed Sovjetunionen, jeg tænker bl.a. på Lasse Budtz!! Og den senere socialdemokrat Ole Sohn, var en hyppigt gæst både her og der !!! Nydeligt at vi ikke kan få afdækket deres samfundsskadelige virksomheder !
Men det er jo godt for socialbasserne !

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-01-17 19:38

Citat
Hej Tommy og godt nytår !
Tak og i lige måde.

Det undrer også mig at koldkrigs arkiverne mere eller mindre er destrueret.
Her er virkelig noget at gå efter - især, med de personer du nævner.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-01-17 21:24

Citat
Hold du dig bare til Messerschmidt, Tulle og tilsvarende ægte danske konspirationsteoretikere, løgnere og svindlere, der er du i "godt" selskab!
Her synes jeg faktisk at du går langt over stregen - endda meget langt.

Ja, set i bagklogskabens ulideligt klare lys burde jeg have formuleret mig anderledes i forhold til Tommy.

Bagklogskab hører til blandt de eksakte videnskaber, det glemmer jeg engang imellem i "kampens hede"!

Karakteristiken af knivsmeden og Tulle står jeg ved, magen til skinhellige og løgnagtige platugler skal man lede længe efter, heldigvis!

Til orientering, jeg meldte mig ud af sosserne for godt et års tid siden, jeg er partiløs, og har ikke set et parti jeg overvejer at melde mig ind i.

Alle partierne har lidt mere mindre jeg er enig i, og meget mere mere jeg er uenig i, for at citere Korsbækministeren, ligesom han citerede sine egne tidligere taler gentagne gange i går.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-01-17 23:30

Citat
Til orientering, jeg meldte mig ud af sosserne for godt et års tid siden, jeg er partiløs, og har ikke set et parti jeg overvejer at melde mig ind i.
Jeg har jo også fortalt flere gange, at jeg er partiløs.

Citat
Karakteristiken af knivsmeden og Tulle står jeg ved, magen til skinhellige og løgnagtige platugler skal man lede længe efter, heldigvis!
Når du formulerer det på denne måde, friholder du alle andre politikere. Såsom nødløgnere, DONG plattenslagere, halvpædofile, samt dem, der ikke vil fremlægge deres EU-bilag. Rina Ronja Kari afslørede for kort tid siden, hvordan man fik 5 mill. kr fra EU (løn, blyantspenge + +++++) så let som at kløe sig i assens. Endvidere skriver hun på sin FB:
Så er der nye afsløringer om skattely. Og det er ikke kønt! Nuværende EU-Kommissionsformand har gennem mange år blokeret for stort set alt, hvad der skulle stoppe eller afsløre skattely. Og nu sidder han så som øverst ansvarlige i en EU-Kommission, der angiveligt skulle kæmpe imod skattely. Det når sgu nye højder for utroværdighed, selv for EU-systemet!

Øverst ansvarlige i EU-Kommissionen er jo Jean Claude Dranker.

Citat
Alle partierne har lidt mere mindre jeg er enig i, og meget mere mere jeg er uenig i, for at citere Korsbækministeren, ligesom han citerede sine egne tidligere taler gentagne gange i går.
Jo hurtigere den bavian bliver væltet desto bedre. Hans hoved sidder oppe i røven på Mutti Multikulti.

Godt nytår, forøvrigt.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-03-17 15:27

Tommy og ØV4.

Smut lige ind på jagtsiden. Har et meget vigtigt spørgsmål.

Mvh.

Tonganeseren