/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 7 breakdown
Fra : ThomasCSR
Vist : 242 gange
100 point
Dato : 03-12-16 21:05

En kammerat ringede og bad om hjælp, og jeg sender nu problemet videre til dette altvidende forum
Det kom en opdatering som tog en krig, og bagefter var det som PCen var totalt ominstalleret. Installerede programmer var væk, og alle dokumenter var også pist borte.
Nu har jeg ikke selv set, hvordan det står til, men det lyder uhyggeligt.
Er der nogen der har et bud på, hvad der er sket, og hvordan maskinen reetableres?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 03-12-16 21:06

Ok... det er en Win 7, der er tale om.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 03-12-16 21:40

Er du sikker på at den store opdatering ikke var en opgradering til win 10?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 03-12-16 22:11

Hmmm ... det burde jo være ovre de dage, hvor Windows 10 bliver installeret gratis, så det tror jeg ikke... men det ved jeg selvfølgelig ikke, før jeg har set det selv.
Og selv om det var, burde dokumenterne ikke forsvinde.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 03-12-16 22:49

Inden for ca. 30 dage kan opgraderingen fra win 7 til 10 sættes tilbage.

På et tidspunkt har opdateringen gjort klar til opgradering til win 10.
Der var så to muligheder ny installation eller med at gemme eksisterende filer.

og ja - windows har det sidste 3/4 år været ret modbydelig over for win 7 og 8 brugere, og narret dem til at opgradere.................hvor alle filer forsvandt.

Der ligger en mappe som hedder windows.old

http://www.howtogeek.com/130558/how-to-restore-your-files-from-the-windows.old-folder-after-upgrading/

Her skulle man kunne hente filer fra den gamle windows, ved at følge opskriften.
Programmer kan ikke trækkes over.

Jeg har ikke selv prøvet at hente filer fra mappen windows old.

Desværre er det på Engelsk, men prøv at læse lidt på det.

De ordrer der er på engelsk skal oversættes til dansk------------ hidden = skjult

Godkendelse af svar
Fra : ThomasCSR

Dato : 04-12-16 17:07

Det var nu ikke lige det, men du inspirerede mig til at guide min kammerat gennem en systemgendannelse, og det hjalp, så tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind