/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Uendeligt tegn
Fra : Sønder
Vist : 956 gange
200 point
Dato : 30-11-16 16:23

Hvordan laver jeg et uendeligheds-tegn på Facebook - eller nettet i det hele taget?
Jeg har en tabel, der siger: skriv Alt+8236, men det virker ikke. (det bliver et komma)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-11-16 17:05

Det ligner et ottetal, der ligger ned,
prøv at tage tangens til 90 grader...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-16 17:15

Sønder ->

I skrifttypen: TAHOMA (..så vidt jeg husker? ) ...som er 'standard' fonten her på Kandu.dk

..er det nærmeste jeg kan komme; tegnet: ?

Mener dog at kunne huske at tegnet for uendelighed ser således ud (..mere fladtrykt. 90 grader vendt ottetal/sløjfe): https://en.wikipedia.org/wiki/Infinity_symbol

Jeg tror det afhænger af; hvilken symboltabel (FONT) du benytter i ASCII/UTF-8 ?

Hva' de benytter som standard font på Facebook ...og hvilken standard font du selv har installeret? Kan jeg og andre af gode grunde ikke vide.
Med andre ord... vi har brug for lidt mere info om fonten, hvor du vil bruge uendelighedstegnet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-16 17:34

HA HA HA ..og tegnet som jeg møjsommeligt havde kopieret herind via Windows 'Tegnoversigt' ..viste sig IKKE at være TAHOMA fonten.

Nu prøver jeg lige i en 'SANS SERIF' ....Arial el. noget?

HMMMMmm.... findes ikke i System, Courier, Roman ..og de andre 'originale' ASCII 4/8 bit varianter.

.. men har fundet ud af at standardtegnet i TT (Windows TrueType) fonte i UNICODE er tegnet: ?

= U+A74F

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-16 17:44

..i din tegntabel oversigt kan du som sagt 'SE' det oprindelige tegn i den givne tegntabel, men hvis du vil vise tegnet 'ude i byen'? Så må du først finde ud hvilken tegntabel der kommunikeres over.
Facebook er vist et kapitel 'for sig selv' i den 'henretning'
Som alle andre 'moderne' steder, så fastlægges 'reglerne' for brug af font'e i CSS koden ...som igen kan relatere til DATA udvalgt på baggrund af aktuelle IP, landekode, sprog, browser, mm.

Dette gøres relativt nemt i forbindelse med udvikling af sådanne sites. Der findes automatiserede kodegeneratorer dertil. De 'arbejder' via databaser med kodegenerering udfra online oplysninger/analyser som disse:

http://browserspy.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-16 17:47

..men det hele stod jo i min første henvisning:

Citat
Encoding

The symbol is encoded in Unicode at U+221E 8 INFINITY and in LaTeX as \infty: {\displaystyle \infty } \infty .

The Unicode set of symbols also includes several variant forms of the infinity symbol, that are less frequently available in fonts: U+29DC ? INCOMPLETE INFINITY (HTML &#10716; · ISOtech entity ?), U+29DD ? TIE OVER INFINITY (HTML &#10717;) and U+29DE ? INFINITY NEGATED WITH VERTICAL BAR (HTML &#10718;) in block Miscellaneous Mathematical Symbols-B.[11]

</8888888888888888888888888888888888888888......>

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 30-11-16 17:52

Sikke en masse teknisk snak - jeg røg hurtigt af.
Ved godt at uendelighedstegnet er et "liggende ottetal"
Normalt kan man skrive alt+13 eller 14 hvis man skal lave en node, alt+5 giver et klørtegn osv.
Det skulle virke inden for alle fonts.
Det er dette trick, jeg søger

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-11-16 17:57

Rigtig Molo, på den anden side, af der noget vi ikke forstår,
i et andet det spørgsmål, bag den yderste galakse...

Hvad er uendeligt egentligt,
hvis man udvider det med, hvad vi forstår,
eksempelvis en cirkel med en radius 1/0?

Så kommer vi til kort...

I et andet spørgsmål, om hastighed og position nær lysets hastighed,
kloge atom fysikere har udtalt sig om dette.

Vi må nok se os i øjnene at vi ikke kan forklare det.
Eneste uro er, at fremtidig kunstig Enteligens snart vil overhale os på dette punkt.

Så må vi jo håbe at de nye soudo robotter. klogere end vi, vil være humane,
og ikke vil straffe os på vor manglende viden om helt interne enheder og det ydre rum??

Hav en fortsat god dag, her regner det...

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 30-11-16 18:17

disse her:

Alt + 0190 …¾….fractio¬n, three-fourths
Alt + 0215 ….×…..multi¬plication sign
Alt + 0162…¢….the cent sign
Alt + 0161…..¡….. .upside down exclamation point
Alt + 0191…..¿….. ¬upside down question mark
Alt + 1………..smiley face
Alt + 2 ……?…..bla¬ck smiley face
Alt + 15…..¤…..su¬n
Alt + 12……?…..f emale sign
Alt + 11…..?……m¬ale sign
Alt + 6…….?…..s¬pade
Alt + 5…….?…… ¬Club
Alt + 3…………. ¬Heart
Alt + 4…….?…… ¬Diamond
Alt + 13……?…..e¬ighth note
Alt + 14……?…… ¬beamed eighth note

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-11-16 18:37

Og hvorfor skrive uendeligt, når man ikke forstår, hvad det betyder?

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 30-11-16 19:23

Hvem forstår det ikke?
jeg gør...

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 30-11-16 19:44

8+42= 8

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-16 19:46

Kandu bruge dette: ~

På en bærbar skal du slå NUMLK til
og så Alt+126 med de farvede tal

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-11-16 19:53

Hvad med: Alt Gr+ : tastekode 0126
Sådan står der på et stykke papir jeg har.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-11-16 19:55

Jamen så er du jo klogere end os andre,
der er jo ikke noget uendeligt i vort liv, vi lever højst 100 år.

og ja, man kan ikke dele med 0, og tangens til 90 løber bare der ud ad...

Men omkring bagsiden af vort univers, og andre uendelige ting,
så kan jeg ikke være med længere.

Nogen ser universet, som en stadig længere og mindre krum universal verden,
jeg har selv problemer med at se den, som det ultimative helt rette, ukrummede univers.

Men det kan du jo så belære os om...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-11-16 20:01

Et er et søkort at forstå...
Et andet er hvad det står for?

almindeligvis eller uendeligvis??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-16 20:01

Citat
Jeg vil ikke snyde dig, men gerne skylde dig i en ~
/citat

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-16 20:11

Libreoffice writer
indsæt > special tegn
oppe til højre med pilen finder du ”matematiske operatorer”
klik på tegnet 8 > indsæt.

Jeg har kopieret det hele og sat det ind her.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-16 20:14

8 denne viser sig som uendelig tegnet i "vis dit indlæg"

Kode
det gør denne også.

Det kan være at facebook er mere modtagelig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-16 20:15

Æv møgkandu

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-11-16 20:18

En uendelig historie?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-16 20:38

http://peecee.dk/upload/view/463552/full
http://peecee.dk/upload/view/463554

Ps. svendgiversen - lider du af mindreværdskompleks.
Det kan da være så 8 ligemeget om Sønder skal bruge det tegn som julepynt eller store matematiske udregninger............................så hvorfor dog komme med denne belæring.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-11-16 20:51

Når jeg tænker på uendelighedstegn, - så er det bare en bølge, lidt lige som vekselstrømstegnet.
Er det mig der er helt galt på den?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-11-16 21:05

Alle kan da finde uendeligheds tegnet,
det er mere hvad det står for, og hvad det betyder,
noget jeg i hvert faldt har svært ved?

Og jeg er vist ikke den eneste,
på det punkt >mindreværdskomplekse...

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 30-11-16 23:04

En let og hurtig metode: Følg molokyse's link, marker "8" højreklik på det markerede, find det sted hvor du vil have det, højreklik og vælg sæt ind.

Således:

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 30-11-16 23:04

Undskyld skrivefejlen molokyle.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 30-11-16 23:11

Øv, uendelighedstegnet blev til 8. Og jeg ser først nu at Eyvind allerede har foreslået det med samme resultat.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-16 07:08

Det er altså programmøren af siden som bestemmer hvorledes tegn i UNICODE/UTF-8/ASCII skal renderes på siden ..udfra hvilke regler der er angivet i sidens stylesheet (CSS kode).

http://www.w3schools.com/css/css_font.asp

Man kan selvfølgelig 'overrule' fontvalget ved at lade sin browser/operativsystem bestemme den font som nu engang skal vises på den PC man arbejder ved. Dette vil dog ikke ændre på hvorledes 'andre' brugere på andre systemer vil 'tolke'/'se' fonten ...eller man, som i tilfældet her på Kandu (..og tilsyneladende også Facebook?), ..afgiver den korrekte Altgr + TAL, kopierer via Tegnoversigtigt eller fra andre websider, som INPUT, men alligevel får returneret' 'tegnet ' OUTPUT som et helt andet 'tegn' end det afgivne.

Jeg er ikke 100% inde i hvorledes 'forhandlingen' mellem klient og server foregår vdr. brug af fonte sendt med (X-)HTML via HTTP el. HTTPS protokollen over TCP/IP forbindelsen.

Jeg ved bare at det sker ...ikke hvordan.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-16 07:13

Ps. Som Sønder har jeg nu heller ikke noget problem med uendeligheds princippet. Hverken i matematisk, erkendelsesteoretisk eller filosofisk øjemed. Det er åbenbart svendgiversen som har et mindre problem med 'abstrakt' tankegang.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-16 07:20

Ps. Jeg prøver lige med C? eller CI? ..som det (igen) fremgår af mit første link, kan byttes istedet for.

Jeg tror du må benytte ét af disse 2 tegn Sønder?

Hvis det havde været din egen hjemmeside du sad og baksede med ville det stille sig noget anderledes. Så kunne jeg sagtens være kommet op med mindst 5 forskellige 'metoder' til at få tegnet vist.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-16 07:22

Nåeh... det virkede HELLER ikke. Same shit. Jeg kopierede blot fra WIKI ...men det knækkedede ikke nøden
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 01-12-16 09:12

att. stilkene og Eyvind: Jeg prøvede med alt + 0126 og så kom hele skærmen til først at stå på siden og så på hovedet! -Jeg tror ikke det er løsningen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-12-16 10:26

Sønder............
som du kan se på dette billede:
http://peecee.dk/upload/view/463554
Så kan du indsætte tegnet ved hjælp af special tegn og i tabellen matematiske operatorer finde "8"
Måske kan du også i word.
Om du så kan kopiere det over til facebook ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-12-16 11:08

Det findes også i Office 2003 - word som det ses her.
http://peecee.dk/upload/view/463563/full

Accepteret svar
Fra : jensviggo

Modtaget 200 point
Dato : 01-12-16 12:09

skriv 221e i worddokumentet, og tryk så på ALT+X

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-16 13:30

..eller indsæt tegnet som GRAFIK (*.jpg, *.bmp, *.gif, *.png).

Et råd som er hverken brugbart hér på Kandu ..eller Facebook.

Altså: http://peecee.dk/upload/view/463564

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 01-12-16 15:22

~ laves med Alt + 126

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 01-12-16 16:38

Tak for svaret jensviggo. det virker i word. nu skal jeg så prøve det på facebook

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 01-12-16 17:24

ØV - virkede ikke på Facebook

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-16 18:35

Hva' sagde JEG?
</MOLOKYLE>