/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ingen Ethernet under Netværks- og deling
Fra : storemolle
Vist : 986 gange
59 point
Dato : 25-11-16 03:08

Hej

Jeg kan ikke se Ethernet inde under Netværks- og deling?

Med venlig hilsen
Morten

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-11-16 09:22

Højreklik nede på start ikonet og vælg enhedshåndtering.
Er der nogen advarasler / bemærkninger
Eller står det hele stablet pænt
Klik på pilen ved
> Netværkskort

Der skulle gerne stå noget om hvad du har af netkort.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 25-11-16 17:18

Der fire kort inde under enhedshåndtering men intet Ethernet. Det hele står stablet pænt og slet og ingen nogen advarasler eller bemærkninger.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-11-16 17:24

Hvad hedder dit apparat

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 25-11-16 17:40

Toshiba
Satellite L50-B-2E7
Partnummer: PSKTGE-01200QN5

Windows 8.1 64-bit
5. generations Intel® Core™ i7-5500U-processor med Intel® Turbo Boost Technology 2.0
39,6 cm (15,6") , Toshiba TruBrite® HD TFT-skærm med høj lysstyrke med 16: 9-billedformat og LED-baggrundsbelysning
Solid State-drev 256 GB
Blank sort finish med stregmønster, sort tastatur
8.192 (1 x) MB, DDR3L RAM (1.600 MHz)
Intel® HD Graphics 5500
maks. levetid : op til 6 timer (Mobile Mark™ 2012)
vægt : op til 2,2 kg
B x D x H : 380,0 x 259,9 x 23,5 mm

http://www.toshiba.dk/discontinued-products/satellite-l50-b-2e7/tab/services/

Computeren er kæbt hos Elgiganten 24 Juni 2015, men der sælges ikke mere hos dem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-11-16 19:12

Jeg var usikker på om du havde noget ethernet kort..................men det skal der være

Trådløs kommunikation   Producent : Intel®
Trådløs teknologi : Bluetooth® 4.0 + LE
Version : 4.0 + LE
Overholdelse : Wi-Fi™
Netværksunderstøttelse : 802.11ac, a/b/g/n
Producent : Intel®
Trådløs teknologi : Trådløst LAN
Version : Intel® Dual Band Wireless-AC 3160

Det her er det trådførte netkort:
Trådløs kommunikation   topologi : Gigabit Ethernet LAN
hastighed : 10BASE-T/100BASE-TX/1000BASE-T

Sådan ser det ud hos mig:
http://peecee.dk/upload/view/463444

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 25-11-16 20:08

Der et ethernet kort i min computer da jeg har set det, og jeg har et ethernet kabel i siden af min computer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-11-16 20:13

Ja men der skal også være en driver.
Kan du vise et billede som jeg gjorde

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 26-11-16 03:51

Sådan ser det ud hos mig:

https://i.imgsafe.org/8f7a3e716c.jpg

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-11-16 10:01

Jeg ved ikke selv hvad det er - men den der "tap-windows adapter v9" anbefales her på siden at blive fjernet /afinstalleret via fjern program.
Højreklik > kontrplpanel > fjern program

Her er hvad jeg fandt:
http://www.iocreed.com/what-is-tap-windows-adapter-and-how-to-remove-it/

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 26-11-16 10:29

Tap windows har at gøre med VPN program og jeg bruger sådan et program.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 26-11-16 10:34

Jeg kan ikke finde Tap Windows mappen?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-11-16 10:50

Det skal du heller ikke. Du skal følge den vejledning Eyvind lagde link op til

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 28-11-16 15:45

Det har jeg også det hjælper stadig ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-11-16 16:55

Vil de sige at denne tap windows V9 stadig er der.

Når du sætter netværkskablet ind i computeren
Er der en grønlampe som lyser inde ved stikket
Er der også en gul lampe som blinker

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 28-11-16 16:58

Jeg prøvede at fjerne det men da jeg bruger vpn kommer det igen når jeg genstarter pc`en.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 28-11-16 17:00

der ikke noget der lyser.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-11-16 17:09

Tja så har jeg ikke flere forslag.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 29-11-16 01:24

Så skal jeg så lukke denne tråd eller hvad ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-11-16 09:48

Du behøver ikke at lukke tråden.
Du kan annullere tråden, for du har jo ikke fået noget svar.
Du kan forhøje med bare 10 point, for så kommer tråden frem på tavlen og der er måske andre der ser tråden og som evt. kan hjælpe.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 29-11-16 09:57

jeg fik forhøjet med 18 point.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 29-11-16 09:58

19 point

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-11-16 10:01

Ok så kan det ses her:
http://www.kandu.dk/LastX.aspx
Og så kan du håbe at der kommer nogen og ser det.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 29-11-16 16:40

Hvilket VPN program har du installeret ?, for noget har skjult dit LAN kort

Prøv i enhedshåndtering at vis skjulte , via menuen VIS og vælg "Vis skjulte enheder"

Kommer der flere netkort frem ?
kommer der "Andre Enheder" frem ?

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 29-11-16 17:04

jeg er oppe på 17 netkort nu, der er stadig kun wifi netkort inde under og 3 andre men intet Ethernet.

Jeg bruger AIR VPN.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 29-11-16 17:08

når man åber netkort inder under kontrolpanalet

Ethernet 2 er ikke ikke fundet det vise ikke som privat men offenligt.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 29-11-16 18:31

Lyder som om du ikke har hentet Toshiba's driver til Windows 10
http://www.toshiba.dk/support/my-product/laptops/

Satellite
L50-B
2E7
Søg
Vælg Windows 10 64 bit eller 32 bit alt efter hvad du kører

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 29-11-16 18:35

Jeg bruger ikke Windows 10 men windows 8.1.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 29-11-16 23:25

ok men så hent drivers/værktøjer til denne, og lig dem ind.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 30-11-16 00:05

the realtek network controller was not found
if deep slepp is enabled please plug the cable

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 30-11-16 00:15

jeg prøvede at reperare driveren og bagefter afinstalerer den og geninstallerr driver igen men jeg for stadig samme besked.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 30-11-16 00:18
Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 30-11-16 00:22

Jeg har på at formateren pc`en og geninstaller windows 8.1 da jeg træt at det ikke viker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-16 14:22

Det er ikke sikkert at din SSD kan lide at blive formateret.
Hvis du formaterer bør du finde alle drivere

Her kan du geninstallere din pc til fabriksinstillinger...................men installerede programmer forsvinder måske.
Du bør tage backup af alle dine filer inden genoprettelse.

http://www.toshiba.eu/support/manuals/

Her kan du hente en manual på dansk
http://peecee.dk/upload/view/463539/full

På afsnit 5 - 25 er der vejledning i genoprettelse
http://peecee.dk/upload/view/463542
http://peecee.dk/upload/view/463543

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 30-11-16 16:09

genoprettelse virkede ikke så jeg blev nødtil at bruge min USB nøgle med Windows 8.1 på.

Men mit netkort virker stadig ikke så jeg nødt til for min Laptop til reparation

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 30-11-16 16:11

Jeg havde allerede taget Backups det gør jeg altid.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 30-11-16 16:15
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-16 19:16

Jo jo - men jeg advarer bare fordi der findes ret skrappe formateringsværktøjer.
Widows er ikke en af de skrappe værktøjer - men ok til formålet.

Men når jeg kigger på specifikationerne for din computer....................står der faktisk ikke noget om eternetkort.

Har du nogensinde afprøvet det ethernet stik

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-16 19:19

Hov det passer ikke, nu har jeg set at findes på din computer.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 30-11-16 22:09

Ud med batteriet og fjern alle kabler (inkl. strømmen)
tryk på power knappen 10 gange hvor du holder den nede 2-3 sek.
La maskiner ligge uden kabler og batteri til i morgen
og sæt så batteriet i igen, på med strømmen og prøv om det løser problemet.

ellers prøv med "Driver Booster 3"

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 30-11-16 22:53

Jeg har prøevde at opdater med driver booster 4 i går det løste ikke problemet.

Inde under netkortets i egenskaber ståd der denne text :

Hardwareenheden er ikke tilsluttet computeren i øjeblikket. (Kode 45)

Hvis du vil løse problemet, skal du slutte enheden til computeren igen.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 01-12-16 08:37

Jeps det var første del af proceduren, som det lyder som om du ikke udførte.
Har før set dette problem, hvor jeg første drænede strømmen ud af maskinen, og så startede via en Linux Live CD/DVD, og så virkede Netkortet fint, og alt var ok i Windows bagefter.
Via Google kan jeg se mange andre har udført denne procedure.

1. Fjernet nuværende driveres
2. Drænede strømmen ud af maskinen
3. Installeret Realtek nyeste drivers (ikke dem fra leverandøren)

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 01-12-16 08:40

Hvad udførte jeg ikke ?

Jeg tør ikke at tag batteriet ud af min PC.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 29 point
Dato : 01-12-16 11:00

"JegErHer" gav mig lige en ide.

Hvis du lige hentede en Linux ubuntu som er en Live DVD der kan køre uden at blive installeret.

https://ubuntu-mate.org/blog/ubuntu-mate-xenial-final-release/
rul ned til od klik på den grønne download
så vælg ubuntu mate 16.04 LTS
Hvis den spørger så gem den på skrivebordet........ellers lægger den sig bare i hentede filer.

Så skal den brændes på DVD og det kan gøres med dette program som hentes og installeres.
https://cdburnerxp.se/
Klik på den grønne download

Når du har indstalleret CDburnerxp så start den.
vælg brænd ISO image > ok
gennemse > find din hentede ubuntu mate > og klik på åbn
sæt en DVD i skuffen (luk evt spørgsmål om hvad der skal ske med den DVD)
Klik på brænd CD/DVD

Nu har du en DVD der kan starte din computer til hver en tid.
vælg Dansk
DU SKAL IKKE VÆLGE INSTALLERE .................men kun afprøve.

Er du i tvivl så spørg.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 02-12-16 13:41

Citat
Jeg tør ikke at tag batteriet ud af min PC.

øh hvorfor ikke, det er vel beregnet til at kunne udskiftes, noget med på din model er der 2 skruer der holder det fast.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 02-12-16 13:44

Jeg har ikke forstand på at åbne Laptops.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 02-12-16 20:35

Eyvind : Det lyser ikke Gult der hvor jeg sætter Ethernet kabelet ind men nu virker Ethernet netkortet igen

Så mange tak for din hjælp.

Godkendelse af svar
Fra : storemolle

Dato : 02-12-16 20:37

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-16 21:18

Super

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 02-12-16 22:47

Ja jeg er glad jeg behøver at bruge penge et Professonalt Pro Værksted.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 02-12-16 22:52

Så Windows Drivers kan ikke vækket netkortet, men standard Linux drivers kan.
Tak for informationen

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 03-12-16 08:20

Jeg forstår stadig ikke hvorfor at Ethernet Kabel indgagen ikke lyser når jeg du sætter netværkskablet ind i computeren, der jo en grønlampe som lyser inde ved stikket også en gul lampe som blinker?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 03-12-16 08:44

Det er hastigheden, og da den anden lyser/blinker Orange, betyder det du kun er 10 Mbit forbindelse

http://www.overclock.net/t/1434865/yellow-and-orange-light-ethernet-card#post_21002320

dårlig Swift/Router
forkert kabel eller istykker
eller fejl indstilling på Netkort i Windows

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 03-12-16 09:15

PS. hvis du på et tidspunkt skal skifte batteri eller andet er her en guide
https://www.youtube.com/watch?v=kCAWOvixJh4

Kun 2 skuer bagtil holder batteriet fast, så nemt at gøre.
At komme ind til Harddisk eller hukommelse kraver en del flere skruer.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 03-12-16 16:10

Jeg tvivler at det er min Router der er dårlig for jeg ikke harf problemer før, desuden den næsten helt ny jeg fik med mit nue internet abbonement til bage i slutningn af Februar. Det ser ikke ud som om der nogen fejl i netkortets indstilling, jeg like downloaded den nyeste driver fra Realtek`s hjemmeside
og er ved at installeret den. Så jeg tester lige mit kabel på en anden computer. Det fejler ikke noget, jeg kan se at begge lamper lyser i den anden computer. Så det kan kun være min router selv om jeg tviler på det. er der en måde jeg kan teste min router på?

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 03-12-16 17:09

Men hvis min router/modem det vil sige min internet forbinnelse på to andre PC`er kan da vil ikke være noget galt med min router vel?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 03-12-16 17:14

Citat
er der en måde jeg kan teste min router på?

byt om hvor de 2 kabler sidder i Routeren

Men hvis du kun tog kablet ud af "Satellite L50-B-2E7" og så satte det i en anden maskine, og der lyste begge dioder, ja så lyder det som Driver Indstillinger i Windows.

Hvilke dioder lyste da du kørte med "Linux Ubuntu Live DVD" ?

Men jeg tror nu mest på Driver indstillingerne i Windows
ligesom denne side siger
http://superuser.com/questions/853500/optimal-setting-for-advanced-parameters-for-realtek-pci-e-gbe-family-network-car

Citat
Speed & Duplex:
Switch link speed and duplex. Auto Negotiation : switch choose best speed automatically
10 Mbps Half Duplex : highest link speed is 10 half
10 Mbps Full Duplex : highest link speed is 10 full
100 Mbps Half Duplex : highest link speed is 100 half
100 Mbps Full Duplex : highest link speed is 100 full
1.0 Gbps Full Duplex : highest link speed is 1000 full

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 03-12-16 19:32

Begge dioder på den anden pc lyste, men ingen af dioder lyser når jeg booter live ubuntu dvd`en?

Hvordan for jeg Driver indstillingerne frem i Windows frem så jeg poste dem her i tråden?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-12-16 20:12

Prøv lige at sætte netværkskablet i computeren og start den op. (ikke fra dvale men fra slukket)

Og så:

højreklik på startvinduet nede til venstre
vælg kontrolpanel
system og sikkerhed
windows opdate
klik så på søg efter opdatering

Og så lidt tålmodighed måske, for den kan lede længe.

Viser den noget evt i anbefalinger.................så installer det hele.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 04-12-16 05:35

Jeg Fulgte dig sidste råd, men windows har stået på update siden kl. 20.15 i går aftes uden at finde noget den søger bare hele tiden?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 04-12-16 08:29

Citat
Eyvind : Det lyser ikke Gult der hvor jeg sætter Ethernet kabelet ind men nu virker Ethernet netkortet igen

øh nu har den model du har dioder ikke ?
Jeg siger dette for min Medion bærbar har ikke, men dem som har der vil netværk ikke virke hvis de ikke lyser, med mindre dioden er gået hvilket sker meget meget sjældent.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 04-12-16 09:11

Har din windows pt. internet adgang ?
hvis så prøv driver booster igen, for sidst gang du kørte denne havde du ikke internet adgang, hvorfor den ikke kan finde nye drivers.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-12-16 09:17

@ - "Jeg er her" - spørgsmål.
Jeg kan huske noget om netkort release og renew.............men ikke hvordan, og det var noget i der blev skrevet kommandopromten.

Ps. - Dioder - mine 3 Zepto bærbare er ca. 8 år gamle og alle med de 2 dioder.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 04-12-16 10:18

ipconfig /release
ipconfig /renew

Men det virker/ændre ikke på Diode

Dioder er jo i det daglige kun strømforbruger (man kigger jo på dem) , så det passer mig fint Medion ikke har det.
Min primær maskine Medion er af type GAMER med "Killer e2200 Gigabit" kort, og ingen dioder (stikket sidder også bag på)
En anden Medion maskine er endda med Realtek chipset, og stadig ingen dioder.

Personligt har jeg ikke brug for dioder, da jeg jo via OS kan se samme information.

Kommentar
Fra : storemolle

Dato : 04-12-16 13:16

Jeg fandt lige ud min pc ikke har hardioder. Men der en bøjet metal stykke inde i indgangen hvor man sætter kablet ind i, men bege mine netkort wifi og Ethernet virker. Jeg prøvede at søge efter nye driver Driver booster den fandt 12 nye driver men det løste ikke mit problem.

Dette er hvad jeg fik ud af søge på ipconfig /release

Microsoft Windows [Version 6.3.9600]
(c) 2013 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:\Windows\system32>ipconfig /release

Windows IP Configuration

No operation can be performed on LAN-forbindelse* 5 while it has its media disco
nnected.
No operation can be performed on Bluetooth-netværksforbindelse while it has its
media disconnected.
No operation can be performed on Ethernet while it has its media disconnected.

Wireless LAN adapter LAN-forbindelse* 5:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :

Wireless LAN adapter Wi-Fi:

Connection-specific DNS Suffix . :
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::255a:7770:27e5:55a9%8
Default Gateway . . . . . . . . . :

Ethernet adapter Bluetooth-netværksforbindelse:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :

Ethernet adapter Ethernet:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :

Tunnel adapter Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :

C:\Windows\system32>

--------------------------------
ipconfig /renew

Jeg kunne jeg kopier denne søging.

Hvordan kopier texten inde i kommandopromt?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 05-12-16 22:23

CTRL+A
CTRL+C

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-12-16 22:43

Har du prøvet at lave internet deling via din mobiltelefon?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-12-16 09:43

jegerher...............

Det kan godt være at jeg tager fejl, men:

CTRL+A betyder da marker alt
CTRL+C betyder da kopier

men det var måske ikke svaret på dette du gav:

>>>>Hvordan kopier texten inde i kommandopromt? <<<<

Ps. Det kan være at "storemolle" har brug for en trin for trin hjælp.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 06-12-16 21:39

CTRL+V = Paste/indsæt