/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ujævn bund når Espresso kaffe varm
Fra : boyelauritzen
Vist : 260 gange
100 point
Dato : 24-11-16 14:23

Hvordan kan søgang på bund af varm Espresso kaffe kande afhjælpes?

Når jeg ikke ønsker, at købe Espresso kaffe med tykkere bund.

Overvejer at købe

NB: Når kanden er kold, er bunden helt lige.

Bedst om jeg kunne købe Espresso kaffe kande, med el-stik der passer til el-kedel foden, da jeg har begrænset plads.

Se http://peecee.dk/upload/view/463419

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 24-11-16 15:37
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-11-16 19:26

Køb en Nespresso maskine, den mindste er ganske lille og koster 3-400 kr.
De originale kapsler smager bedst, men flere dagligvarebutikker har nogen der passer, de er udmærkede og koster det halve.
Skal det være espresso, altså den lille mundfuld, skal man købe kapsler med betegnelsen "Listretto", en almindelig kop kaffe hedder "Lungo"

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-11-16 19:46
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-11-16 19:51
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-11-16 00:27

Citat
du nyder at lave kaffe, så denne må være sagen

Den gode gamle kaffekolbe....................fik nu ikke større udbredelse da problemet kan ses blot ved et blik, 2 glasbeholdere, godt nok varmefaste men de knækkede for et godt ord, problemet var at mange glemte at lægge den tids tynde asbestplade på komfurpladen som tog den værste varme hvis pladen blev overhedet, og man skulle være noget mere forsigtig ved gas.
De kom frem da der endnu var gang i Madam Blå, en metalkande med en ring som blev påsyet et bomuldsfilter, dette skulle skiftes nu og da, ikke for at det gik i stykker, men ved lang tids brug kom filteret til at afgive for meget smag, og det kunne ikke koges væk

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 27-11-16 07:41

Hvis jeg køber nyt. Tror jeg det bliver fra Nygaards Expresso fra Frederikshavn. Hvor jeg kan købe kande med 365 W varme element indbygget

Godkendelse af svar
Fra : boyelauritzen

Dato : 17-12-16 08:05

Tak for svaret svendgiversen.
Har opgivet rep. af buet bund ved opvarmning.
Køber espressokande med el indbygget i Flensborg