/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Flash Player
Fra : omahexen
Vist : 303 gange
100 point
Dato : 17-11-16 08:46

Der står "dette program kræver Adope flash player,installer den her,det har jeg så gjort,og genstartet PC,prøver igen på DR 1,men meddelelsen kommer igen,hvor er det,at det "halter" ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-16 10:26

Hvilken browser bruger du?
Hvilket styresystem er på computeren du benytter?
Hvilken side er det du har problemer med?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-11-16 10:40

Du skal først afinstallere den 'gamle' flash version.. eller som det mindste deaktivere den under indstillingerne for dine tillægsprogrammer(plug-in) i browseren ...og HUSK at slå disse til igen ved installation af en ny Flashversion. Ellers kan browseren ikke 'se' Flash ..og beder om at du installerer for at kunne benytte plug-in'et. Det er åbenbart dette sidste du oplever?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 18-11-16 08:41

Vil det sige,at jeg i kontrolpanel skal fjerne alt hvor der står Adobe ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-11-16 11:21

Det er ikke nødvendig at fjerne det gamle program først, det sørger den nye version automatisk for,
Igen spørger jeg: Hvilken browser bruger du? De indbyggede Edge og Internet Explorer har automatisk opdatering af flashplayer gennem Windows opdateringer.
Du skriver noget om DR, på hvilken side er det at der kræves flashplayer?

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 18-11-16 19:34

Jeg bruger internet Explorer,kører med Win.7.Der hvor den kræver flashplayer,er når jeg vil se de korte videoer fra dagen før,jeg håber at det er oplysninger nok.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-11-16 08:24

o.v.n. har ret et langt stykke henad vejen. En ny Flash version 'burde' overskrive den gamle ...men det nytter ikke stort, hvis browser og registreringsdatabase stadig henviser til den 'gamle' slettede version. Vil man være sikker? Så sletter man Flash først med enten Ccleaner eller Revo Uninstaller ...istedet for vha. Kontrolpanelet

Jeg mener iøvrigt at det er HTML5 playeren der automatisk opdateres i Edge og IE11 ...ikke Flash. Mange 'nye' sites som f.eks. YOUTUBE detekterer selv om der skal bruges HTML5 aller Flash til afspilning af videoen. Hvis man f.eks. højreklikker på et YOUTUBE klip, så får man at vide om det er HTML5 (<video> ... </video> HTML5 tag'et) eller Flashplayeren der benyttes på af system.

Derfor mit råd om lige at tjekke om din browser nu også aktivere det rette Flash plug-in ...eller om det er deaktiveret.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-11-16 08:30

Ps. På 'forældede' sites som f.eks. TV-Play bruges hverken Flash eller HTML5, men det snart udfasede Microsoft plug-in: Silverlight: https://www.microsoft.com/silverlight/what-is-silverlight/

Silverlight hentes her: https://www.microsoft.com/silverlight/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-11-16 08:34

TV-Play? Jeg mente selvfølgelig TV2-Play: http://forsiden.play.tv2.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 19-11-16 09:12

Har nu installeret Revo,og fjernet de gamle,har været inde på DR 1 for at se et videoindslag,får beskeden "kræver Adobe flash player,hent den her",har så gjort,men med samme resultat,skal jeg bare opgive det ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-11-16 12:17

Nej...! Opgive? Næeh.. du installerer: https://www.piriform.com/ccleaner/download

..og så gennemgår du NØJE hvilke 'flueben der er sat i Ccleaner:

1.) Under Fanen i [Rens] har jeg selv slået flueben FRA i punkterne:

a.) Miniature cache (..dette bibeholder din stifinder opsætning ..omkring 'visning' af filer)

b.) Vinduestørrelse/Placerings Chache
(..bibeholder dine standardindstillinger for maksimeret/minimeret osv.)

c.) Bruger definerede filer og Mapper (..sikre at alt ikke går i NUL = Standard opsætning!)
d.) Rens ledig plads (..bør gøres en gang ca. hver 3. måned! NB: Det tager en 'evighed' ! )

Under menuen [Register] ...der sætter du ALLE flueben.
PRØV det...
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 19-11-16 14:03

Hvis der er: http://www.dr.dk/ ???

..så er det KORREKT at du skal have et FLASH plig-intalleret!

Tjek din aktuelle Flash-Player installation ...hér:

1.) https://helpx.adobe.com/flash-player.html

2.) https://techhelpkb.com/which-flash-player-version-is-installed/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-11-16 15:02

Måske du skulle bruge en anden browser, min Firefox afspiller alle videoer på DR og andre sider med flashplayer installeret, du kan ikke bruge den flashplayer du installerer i Internet Explorer, som jeg skrev før så er flashplayer plugin installeret og vedligeholdes gennem Windows opdateringer:
https://www.mozilla.org/da/firefox/new/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-11-16 12:48

Må jeg i samme ombæring anbefale/reklamere for browseren: Vivaladi?
Det er 'folkene' bag Opera Browseren (Norsk udviklet), som i protest mod salget af Opera til en Kinesisk Finans-Fyrste-Gigant; valgte at lave deres 'eget' projekt.

Det er en moderne browser (..med fuld understøttelse af HTML5 osv.), hvor du har 100% kontrol over hvad der skal installeres af 'tjenester'/plug-ins/tilføjelser ..og hvad som IKKE skal!

Tjek den ud: https://vivaldi.com/download/
Det er nok den mest 'moderne' browser på nettet ..og i min optik ; een af de bedste!
Den kræver dog en smule viden om, hvad man 'behøver' ..og hvad man ikke skal bruge
F.eks. Vil du gemme/hente (export/import) gemte links fra andre browsere (Firefox, IE, Chrome, mv.) så skal du selv installere denne 'mulighed'.

Dette gøres ved at højreklikke i Vivaldis ikon i øverste venstre hjørne af vinduet og i menuen vælge: "Værktøjer" -> 'Indstillinger' el. 'Udvidelser' el. 'Plugins'

Der er mange muligheder for Browser tilpasning = ..placering af (under-)menuer og faner, farver/udseenede mm.. som IKKE findes andre produkter af samme type ...og så er browseren GRATIS !
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 20-11-16 19:32

Tak for svaret molokyle.