/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
gør det selv video mixer
Fra : mrjones
Vist : 333 gange
100 point
Dato : 11-11-16 21:39

Kunne man lave en simpel video mixer og optage live med en HDMI switch og en Video capture box.

Jeg vil gerne kunne optage interweivs med 3 HD kamerer - som ikke skal redigers bagefter.

High Speed HDMI Switch - 4K - Fjernbetjent - 4 vejs.
AVerMedia Video Capture Card Live

https://www.av-cables.dk/hdmi-switch/high-speed-hdmi-switch-4k-fjernbetjent-4-vejs.html

https://www.happii.dk/Videoaudio-grabber/AverMedia-Live-Gamer-Portable-GL310-Lite/2488975?utm_source=kelkoo&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 12-11-16 17:43

Ja, nogen hjælp er dette jo ikke, men....
Hvis du har delene, må det komme an på en prøve.
Denne mediagrabber, har du den?
Den lyder interessant. Jeg har aldrig før hørt om optagemuligheder fra HDMI, så hvis dimsen virker, må du endelig fortælle mere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-11-16 13:14

Citat
Jeg vil gerne kunne optage interweivs med 3 HD kamerer - som ikke skal redigers bagefter.

Er ikke helt klar over hvad du mener, men skal du ´samle´ klip fra 3 kameraer, kommer du ikke uden om at mixe dem på en eller anden måde, selv bruger jeg Racerender, der kan samle flere klip i et stort, altså uden alt det / km/bane fis som vises på deres hjemmeside:
http://racerender.com/Products/index.html
Du kan også bruge macromedia flash.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-11-16 13:19

Citat
der kan samle flere klip i et stort,

Picture in picture

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 13-11-16 13:20

Jeg forstår det sådan, at der er tale om "on the go" optagelser. Så foregår klipningen jo, mens der optages. Det er helt lige som, når tv sender direkte. Produceren skifter mellem cameraer, og det sendes /optages.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-11-16 14:52

Ok, så er det ikke lige noget jeg kender til.
Men hvis kameraerne/ hardwaren kan findes på PC, burde der findes programmer der kan veksle mellem dem? måske Ispy kunne klare det.
http://www.ispyconnect.com/features.aspx

Kommentar
Fra : mrjones

Dato : 13-11-16 17:47

Jeg har jo ikke hardware på PC, der skal man bruge et kort det kan modtage HDMI signalet, har ikke købt mediagrabberen endnu - men måske kunne man overveje en alm hardiskoptager som man bruger til at optage TV med?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 13-11-16 18:30

Harddiskoptagere følger den kopieringsbeskyttekse, der er aftalt mellem filmproducenter og tvfabrikanter. Det indebærer, at der ikke er en HDMI-indgang. Kun udgange (for tv-tilslutning).
TV - optagere kan KUN optage fra tv (ældre maskiner kan måske optage via SCART)

Kommentar
Fra : mrjones

Dato : 13-11-16 18:54

Tak for at i gider være med i probemstillingen Jeg kan godt finde noget der kan veksle mellem kamaras, hvis jeg bruger USB men det er der ikke på mine 3 gode canon video kameras, måske man man lave HDMI til USB ?

Accepteret svar
Fra : ThomasCSR

Modtaget 100 point
Dato : 13-11-16 19:41

Hvis dine kameraer har HDMI-udgange, kan du fint bruge HDMI-switch. Det er mere problematisk at få det optaget bagefter. Eneste HDMI til USB jeg har hørt om, er den grabber, du selv nævner.

Kommentar
Fra : mrjones

Dato : 13-11-16 20:13

Tak skal I have tror jeg går i lag med den opstilling jeg skrev i mit indlæg og ser hvordan det flasker sig.

Godkendelse af svar
Fra : mrjones

Dato : 13-11-16 20:13

Tak for svaret ThomasCSR.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 13-11-16 20:21

Du må meget gerne fortælle, hvordan det spænder af.