/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
BilledID per mail? Ikke fra mig!
Fra : ingelein
Vist : 363 gange
50 point
Dato : 31-10-16 09:03

Hej
Jeg er ved at opsige to hjemmesider hos et worldwide hosting hotel. Jeg har været meget tilfreds med firmaet og fortsætter også med to hjemmesider hos dem. De to opsagte hjemmesider skal have tilkøbt nogle moduler, som dette firma ikke kan tilbyde. Opsigelsen gøres på en speciel side og abonnementet udløber på det tidspunkt, hvortil betaling er lagt.
For at komme i gang med en ny hjemmeside hos en anden udbyder og med en anden webmaster skal de to hjemmesider suspenderes eller termineres. Hertil beder man om en Termination form. Denne tilsendes som pdf. Fil og skal underskrives med dato og ikke digital underskrift. (Jeg har printet, underskrevet, scannet og sendt som mail). Nu beder de om yderligere billed ID i form af kopi af pas eller anden billedlegitimation).
Jeg kunne ikke drømme om at sende kopier af hverken pas eller kørekort. Jeg har heller ikke noget kørekort.

Så er det jeg spørger mig selv: Har firmaet i grunden ret til at bede om den form for legitimation?
Ingelein

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 31-10-16 09:51

Ganske interessant, så jeg tillader mig at koble på denne tråd!
MV2

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 31-10-16 11:05

Der kan jo være god grund til at sikre sig at det er rette bruger, som vil nedlægge en side.
Hvis du kun har adgang via password og lignende burde anden legimitation være overflødig.

Jeg ville også ville heller ikke sende den slags med almindelig mail og slet ikke når man ikke ved hvem modtageren kan være.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-10-16 11:40

Jeg har i går sendt dem mit ID til Danske Pengeinstitutter, som gælder for mit checkhæfte. Det skriver one.com er forældet. Ok det er udstedt i 1980, så billedet er vist ikke upto date ,men ved en opringning til banken oplyser de mig at mit ID gælder til årets udløb, hvorefter checks er en saga blot.
Nu har jeg så alligevel scannet mit pas efter at have klistret sort karton over de oplysninger, som kan misbruges - eller kun har betydning for myndighederne. Pas nr., Sidste cifre i Cpr, osv.
Ingelein

Hvad gør folk uden pas eller kørekort? De findes jo trods alt endnu. Om føje år har jeg heller ikke brug for et pas mere

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-16 21:20

Citat
For at komme i gang med en ny hjemmeside hos en anden udbyder og med en anden webmaster skal de to hjemmesider suspenderes eller termineres. Hertil beder man om en Termination form.

Har næsten lige selv ´termineret´ ONE + domain og ingen problemer med det - man udfylder bare formelen på deres side osv - hvis de skal se `synlige bevis på andet, passer det vist ikke med Dansk log og ret.

Kan ingen som helst grund se? at de skal have et billede/ andet af dig eller andre ? de forlangte det vel heller ikke for at du kunne oprette....?

Har kun givet ´bevis´ ved et lån over nettet, og de oplysninger havde de i forvejen - men det var noget med ? Bank tilsynet og hvidvask af penge.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-16 21:21

NB, få det nye ´Hotel´ til at klare problemerne - hvis de kan..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-16 21:25

Citat
Hvad gør folk uden pas eller kørekort? De findes jo trods alt endnu. Om føje år har jeg heller ikke brug for et pas mere

De er / bliver ærlig talt røvrendt af det Danske system ? Pensionister uden PC/ Tlf - da de ikke har en E Boks - og/ eller glemmer at forny aftalen om at få almindelig Podt.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-11-16 21:30

Ja, i og for sig er det jo helt ok at man gerne vil sikre sig hvem der beder om at få hjemmesider slettet. Men du har da ret i at man kunne have bedt om ordrenummer fra oprettelse eller lignende. Dog ikke password. Der er jo mange der har meget komplekse hjemmesider og det koster mange penge at få dem lavet af professionelle. Så på sin vis forstår jeg godt at ikke enhver kan komme og bede om at få slettet en hjemmeside.
Jeg gad ikke bøvle med det længere, så jeg forsynede mit pas med sorte kartonstriber alle steder, hvor der var numre og andet godt. Efter første scanning faldt det mig ind at de hullede tal nederst på siderne er identiske med en af talrækkerne i passet.
Tilbage var i grunden kun billedet af mit milde ansigt og min fødselsdato uden de sidste CPR tal.
Nu er de åbenbart tilfredse, for siden www.tavlhoj.dk er slettet og kun hostet hos One.com.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-16 21:46

Citat
hullede tal nederst på siderne er identiske med en af talrækkerne i passet.

? gad vide hvad de sorte striber på ALT andet beyder?
Jo, der er sgu meget man ikke lige tænker på - om det er alder eller manglende erfaring - lader jeg stå tomt, men..

Det minder mig om de stakkels ´kassedamer´ der i gamle dage fik stregkode læsere for at være fri for at løfte varer - syntes ikke de gør andet nu til dags = bare for at finde koderne.

Nå, men alt vel, er det jo godt.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 08-11-16 17:40

Tak for svaret transor.