/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
kan ikke installere fra cd
Fra : BonneTrut
Vist : 236 gange
200 point
Dato : 27-10-16 19:41

Hej!
Jeg har købt et wanscam ipcamera, der er installations cd med, men jeg kan ikke se hvor den er,
computeren siger at den er installeret succesfuld , men jeg kan ikke finde den, normalt ligger den
en genvej på skrivebordet, hvad kan problemet være? Jeg har før haft den installeret og der var der ingen problemer.
mvh. bonnetrut

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-10-16 20:26

Under installation skal man ofte vælge om og hvor eticos skal placeres. Det har du måske glemt.
Men detklares let bagefter. Fremgangsmåden er lidt afhængigt af hvilket styresustem man har.
Det glemte du at forrtælle.
Hvis det er win 10 klikkes på windows ikonet neders i venste hjørne , Vælg alle apps og find den du har installeret , højreklik på den, vælg mere og fasgør iconet til proceslinien. Derfra kan den flyttes til skrivebordet hvis man foretrækker det.

Kommentar
Fra : BonneTrut

Dato : 28-10-16 09:20

Hej!
Undskyld- det glemte jeg, jeg har win 7. mvh. bonnetrut

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-10-16 13:12

Start/enheder og printere - ellers bør der ligge en mappe i Start alle programmer

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-10-16 13:15

Citat
der er installations cd med, men jeg kan ikke se hvor den er

Hvis det er CD (drevet) du ikke kan se, så ligger det i start/ Computer eller bare åben en mappe og kig i venstre side

Kommentar
Fra : BonneTrut

Dato : 28-10-16 20:10

hej!
nej det er selve filen jeg har downladet jeg ikke kan se, normalt ville der være en genvej på skrivebordet, men den kommer ikke? - men hvis jeg lader cd blive i computeren kan jeg
fange den der, men det er jo ikke særligt smart.

mvh. bonnetrut

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 30-10-16 01:42

Mon ikke du finder filen under et bibliotek i "Progammer" el. "Programmer (x86)" ..eller alt efter din sprogopsætning: De engelske pendenter: "Program Files" el. "Program Files (x86)"?

I Dansk opsætning fortæller det Engelske CD installationsprogram dig måske, at det installeres i et underbibliotek i biblioteket C:\Program Files(x86) ...men på Dansk finder du filen i et6 underbibliotek til C:\Programmer(x86) ..sådan er det bare. Spørg mig ikke hvorfor?

Normalt er det default bibliotekerne for installation af programmer. Det være sig fra nettet downloadede installationsfiler eller fra CD/DVD drevs autorun installationer.

Hvis du finder filen? Du må jo vide hvilken dato og klokkeslet den er blevet installeret ...hvis ikke du kan huske navnet? Så kan du nemt lave en genvej til skrivebordet ved at højreklikke på filen (..sikkert en *.exe eller *.com fil ) og i menuen vælger du: Send til -> Skrivebord (opret genvej).

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : BonneTrut

Dato : 30-10-16 13:37

Tak for svaret molokyle. det var lige der jeg kunne finde filen.

Mange tak mvh. bonnetrut