/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Uhyre langsom pc
Fra : Fattig
Vist : 310 gange
300 point
Dato : 26-10-16 17:58

Efter at "win 10 har installeret sig selv", (det oprindelige styre program var 8.1) er min computer blevet meget langsom. Ofte fryser skærmen og endvidere oplever jeg at en masse programmer + app´s tilsyneladende installerer sig selv.

Har forsøgt at køre windows defender og CCleaner uden bedring.
Hvordan får jeg 10éren til at køre mere stabilt?
Det sku´ være så godt!!!!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-10-16 18:40

prøv at slå alle de avancerede indstillinger fra, kan ikke huske hvor de ligger (kontrolpanel), der er rigtig mange der kan slås fra.
Citat
Det sku´ være så godt!!!!

Det var den også før alt skulle opdateres osv, hoppede selv fra 10 før den kom på gaden, kørte med en prøve udgave og den virkede rimelig godt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-10-16 18:48

Prøv at spørg efter indstillingerne i spørgsmålet under dit eget

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-10-16 19:09

Højreklik på bjælken forneden og vælg Jobliste.

Der kan du se, hvilke job, der kører, og hvilke, der sluger ressourcerne.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 26-10-16 19:19

Jeg kan absolut anbefale IOBIT - hele pakken kan bestemt hjælpe dig...

http://www.iobit.com/en/advancedsystemcarepro.php?AFF=40025&__c=1

Det kræver selvfølgelig, at du ved hvad du bevæger dig ud i...

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 26-10-16 22:46

bille 1948
Der bliver kun brugt 2% cpuén, så problemet må ligge et andet sted.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 300 point
Dato : 26-10-16 22:55

Du kan jo også se, om der er meget disk aktivitet fra en bestem "app".

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 28-10-16 10:35

Har oplevet tilsvarende, hvor jeg havde fået "virus".

en virus der blot åd hastighed, uden jeg ellers så noget unormalt.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-10-16 10:38

I joblisten kan man altid se, hvilke processer, der "sluger" og man kan slå dem ihjel der også.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-10-16 12:17

Citat
Der bliver kun brugt 2% cpuén,

Det er 2 for meget.
Har selv lige opdateret min 7 med service pack1 (langt om længe) og nu står den også er langsom, den tænker mere end den plejer.
Tror det kan være skræmdriver på min.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 30-10-16 17:36

Tak for svaret Bille1948.
Lukker spørgsmålet her.

Hvad mener du med:" meget disk aktivitet fra en bestem "app".?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 31-10-16 01:10

Aktiviteten på din HD er med til at sløve PC ned da andre programmer også skal bruge HD.

Tak for point