/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
DVD til USB?
Fra : peterpyt
Vist : 387 gange
500 point
Dato : 25-10-16 21:05

Hej Alle.
Er der nogen som ved om det er muligt at lægge sine DVD film over på en USB stick og vise dem på et smart tv?

Metoden for ovenstående efterlyses?

Vh Peter.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-10-16 21:10

Læs manualen til dit tv, der står hvilke formater den kan afspille

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 510 point
Dato : 25-10-16 21:35

Du kan lave en enkelt mpeg2 film med WinX DVD Copy Pro, som kan hentes gratis.
http://www.kandu.dk/tip22655.aspx

Men om den kan afspilles på smart tv ved jeg ikke, den kommer nok os til at fylde en del,
så det skal være en stor usb pind!

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 25-10-16 22:15

Klaudi:
Tak for tippet, jeg har downloadet og har installeret dvd softwaren, jeg er nu ved at lave en test på en enkelt dvd. Jeg vender tilbage i morgen eller på torsdag med et resultat.

/ Peter

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 25-10-16 23:21

Det er afgørende, at DVDen KAN kopieres.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-10-16 11:56

Alt kan lade sig gøre (næsten) også at rippe en kopibeskyttet DVD det vil jeg ikke blade mig i men blot fortælle hvordan man kan rippe en DVD som ikke er kopibeskyttet.
Find ud af hvilke formater dit smart TV kan afspille og vælg et af formaterne at gemme i med det program du vil bruge til rippe med, de fleste smart TV kan afspille MP4 hvor film delen MPEG H.264 og lyden er MPEG ACC vælg høj opløsning High Profile og vælg at gemme på dit usb stick eller overfør dertil når programmet har rippet.
Programmer som kan anvendes og som jeg har prøvet er:
Video Converter Factory Pro
http://www.videoconverterfactory.com/video-converter/
Any Video Converter
http://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/
disse 2 kan mere hvis du vælger at købe programmet
Handbrake er helt gratis
https://sourceforge.net/projects/handbrake/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-10-16 12:12

Programmet fra Klaudis tip er sikkert et godt valg et gratis pro grogram, jeg har hentet den og installeret men ikke afprøvet endnu
Mit smart TV afspiller MP4 filer gemt et usb stik som sidder i TVet næsten altid, den bliver kun flyttet over på computeren når der skal fyldes flere videoer på

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 26-10-16 16:28

For at være sikker på at filmen kan vises ville jeg konvertere dem til mp4 filer som vil kunne vises på jeg tror alle smart tv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-10-16 18:46

Og er den kodet så brug
http://dvdshrink.org/
som burde være gratis, den bliver vist ikke opdateret længere, så enkelte kodede skiver kan den ikke klare.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 27-10-16 08:02

Sådan kopieres en DVD på en USB - Computer Viden information

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 27-10-16 08:03
Godkendelse af svar
Fra : peterpyt

Dato : 06-11-16 14:17

Tak for svaret Klaudi. Det virker..
vh Peter.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-11-16 17:31

velbekomme