/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvordan undgår jeg dette?
Fra : molokyle
Vist : 402 gange
400 point
Dato : 24-10-16 18:13

Jeg får KONSTANT denne 'advarsel': http://peecee.dk/upload/view/462756
..men uanset hvor ofte jeg Klikker : [Deny] ..og fluebenet er sat ved; "Remember this setting"
..så sker der nul og en prut. I løbet af kort tid skal jeg igen "ta' stilling"

Min Firewall ...som det læses kan; er: ZoneAlarm fra Checkpoint. (Free).

Jeg kan ikke finde noget i indstillingerne som kan forhindre denne 'advarsel'.

Sikkerhedsindstillingerne i ZoneAlarm er ALLE sat til HØJ ..og kun Public Zone er tilladt (Internet) ...Thrusted Zone (lokalt intranet) er præcis som min fildeling over lokalnet (LAN) er slået fra!

Ka' jeg komme dette irriterende 'problem' til livs?

Jeg får mange 'advarsler' blokering om IO til div. IP'ere. Dette kan jeg leve med. De 'går væk' af sig selv' ..hvis man 'overser' dem og intet foretager sig.

Ovennævnte "OUTLOOK" skidt forsvinder først fra skærmen, når man rent faktisk aktivt reagerer på forespørgelsen.
NEDEREN !!!
Hva' gør jeg ?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-10-16 18:24

Har du prøvet Outlook´s indstillinger, og noget om hvilket program der er dit standart mail.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-10-16 18:29
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-10-16 18:35

Ellers burde du kunne stoppe Outlook ved at skrive (kan ikke huske den PT) i Start / søg, den fremkalder alle programmer som du så kan lukke dem ned - men det nytter jo ikke noget hvis du bruger programmet dagligt.

Og hvordan man gør i din Firewall er mig helt ubekendt - kan du ikke oprette en regel? tilladelse for de programmer der må/ ikke komme på nettet, det kan man i de fleste firewall´s

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-10-16 18:39

NB grunden til den muligvis ikke ´husker´ er at Outlook sikkert prøver flere forskellige IP adresser.
Så på et tidspunkt stopper det sikkert - men hvornår..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-16 20:46

Er det ikke bare din fine nye outlook konto som vil snakke med windows så du kan få en masse opdatering.
For du har vel lavet en konto til windows, så der kan hentes apps og opdatering.............gratis.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-16 21:18

Jeg har IKKE 'Outlook' installeret. Programmet findes ikke og kan derfor ikke fjernes!
Har slet ingen 'Outlook' konto.
Min Windows 10 version er Ikke registreret under nogen e-mail 'konto' ...overhovedet!

Under : Kontrolpanel -> Indstillinger -> Konti ...

..er ALT som vedrører e-mail, app konti, arbejde, familie, synkronisering mv.:

IKKE UDFYLDT, ...SLÅET FRA ...DEAKTIVERET !!!

Jeg kører med autologon, så jeg behøver ingen adgangskode for at logge ind på PC'en og behøver derfor heller ingen 'fysisk' konto. En adgangskode SKAL i Windows 10 angives, hvis alle de andre 'smarte' synkroniseringsting' og e-mail adresser skal tilknyttes logon.

Det eneste jeg har/behøver er en 'lokal konto' ...som administrator.

Microsoft ser meget gerne jeg at i stedet benytter en Microsoft-konto (e-mail), så jeg meget nemmere kan 'synkronisere' mine enheder og indstillinger, men dén bider jeg altså ikke på!

Hvor kommer Outlook meddelelsen mon så fra?

Jeg 'snager' lige i reg. basen manuelt via regedit.
Selvom basen 'burde' være clear ...Ccleaner
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-16 21:20

HOV.... 2 nicks som afslutning på mit sidste indlæg?
Det må gi' 100 i kvajepåængår
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-16 21:37

Hmm.... efter at have kastet et hutigt blik på de første ca. 110 fundne nøgler, så handler de alle om 'default' henvisninger til alle de 'smarte' ting jeg HAR slået fra, ikke benytter, har installeret eller valgt. Ting som: Kalender, Synkronisering, E-mail konti/Adressebog, APP lort( ...dette er en PC: ...IKKE en Smartphone eller (Hovedpine-)Tablet !

Jeg er bange for at sletter jeg alle disse 'default' henvisninger i registreringsdatabasen manuelt?
..så bli'r bi-virkningerne langt værre end medicinen og kuren
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-10-16 21:43

Citat
..så bli'r bi-virkningerne langt værre end medicinen og kuren

Hvis du har Win10? så er der en masse indstillinger i kontrolpanelet, som helt sikkert skal slåes fra, og der skal du så ind i hver enkelt ? detalje og dem er der mange af, mener det har lagt som TIP fra både den ene og anden/ dig selv?? = Win10 utæt som en si.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 400 point
Dato : 25-10-16 09:05

Hvis du har win 10 Home udgaven kan du ikke slå auto opdatering/opgradering fra.

Så programmet forsøger nok at komme i forbindelse med moder microsoft....................det må være det du oplever.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-16 16:18

ALT som kan 'Slås fra'? ..også va kontrolpanel ..ER slået fra.

ALT i selve Antivirus og Firewall'en ER opsat til MAX sikkerhed. Det værende sig:

Trusted vs. Public zone. Realtime Protecton. Start-Up options, Loging, mv.

Alle valgmuligheder er sat til at jeg selv skal vælge; hvad der skal ske med 'advarslen'/'truslen' ...med andre ord: Jeg beslutter selv handlingen!

Alligevel: Hvordan kan der kommer advarsler om 'noget', som jeg på ingen måde har valgt til?
..og som jeg åbenbart IKKE kan slå fra?
Det skulle da lige være; at jeg er 'tvunget' til at benytte Windows 10 !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-16 16:22

Eyvind -> Auto opdateringer af Windows ER slået til og de virker uden problemer efter hensigten
De har vel heller ikke så meget med Outlook, som mig bekendt er en e-mail klient, at anbelange?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-16 16:25

Ps. Eyvind -> Det er en Windows 10 Home jeg har installeret på PC'en

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-16 16:34

mig-selv -> Jeg er er helt derude på overdrevet; hvor kun de aller nødvendigste funktioner, som gør at jeg kan se skærmen, benytte musen, nå mine diskdrev og gå på nettet, er slået til.

Ved 'siden af' har jeg selvfølgelig de 'rette' CODEC og drivere til net-/skærmkort osv. er slået til ..med nøje udvalgt opsætning ..i forhold til 'automatik' og portadressering for IO.
Jeg foretrækker at tage de væsentlige beslutninger selv
</MOLOKYLE>>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-16 19:46

Tak for svaret Eyvind. Du havde 'næsten' ret .... mig-selv ligeså mht. Win 10's utallige 'indstillinger':

Det var Windows Update -> Avanceret ..hvor der var 2 flueben, som jeg ikke lige havde fået fjernet.
Det er gjort nu ...og 'problemet' er pist væk!
http://peecee.dk/upload/view/462793
Tak for hjælpen </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-16 15:15

Æehhh..... jeg får STADIG advarslen ....men kun ca. en 100 del af; hvad jeg oplevede tidigere.
Der må altså STADIG være 'noget' som vil snakke med 'Outlook', ...men hva'?
Dét må blive mit 'næste' spørgsmål her på Kandu.
Jeg gætter på at: I ser det ...når I ser det!
</MOLOKYLE>