/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
gratis software
Fra : amoroh
Vist : 238 gange
300 point
Dato : 22-10-16 15:58

Hej alle her, Jeg søger hjælp til at downloade en helt gratis cleaner og optimiser software til min windows 10 laptop. Jeg kan kun finde programmer som kan ku scan free uden afslutning. Er der en link eller hvordan ka jeg finde sådan et program? mange tak beforhånd

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 22-10-16 17:09
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-10-16 18:12

Her er dem jeg normalt bruger:

1. Ccleaner: https://www.piriform.com/ccleaner

2. Advanced System Care: http://www.iobit.com/en/advancedsystemcarefree.php

3. Malwarebite Antimalware: https://www.malwarebytes.com/mwb-download/

4. Adwarecleaner: http://download.cnet.com/AdwCleaner/3000-7786_4-75851221.html

5. Defragmentering af harddisken: http://www.iobit.com/en/iobitsmartdefrag.php?a

Køres i den nævnte rækkefølge.

Husk i CCleaner at sætte flueben ved "Gamle prefect data", kør både "Rens" og "Register".

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-16 09:08

Brassovitski er kommet med mange gode og relevante link
Dét du skal være opmærksom på er:
1.) Gratisprogrammer har begrænset funktionalitet ifht. købeversionerne (...men det vidste du godt!)

2.) Vær opmærksom på om det er en 'Freeware', 'Shareware' eller 'Trial' installation du vælger. Shareware og Trial versioner har begænset funktionstid (..oftest 30 dage) ..efterfølgende skal der betales ved kasse 1. hvis man fortsat vil benytte programmet.

3.) MEGET VIGTIGT : Tjek ALTID om der følger 'bonusprogrammer' med ved installationen. Du drømmer ikke om; hvad du kan risikere at få installeret af 'lort' hvis ikke du er meget opmærksom på ..og læser installationsvejledning nøje igennem. Få FJERNET alle flueben ved det skidt og møg du bliver tilbudt samtidig under installationen og dermed risikerer at få med 'oven i hatten' !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : amoroh

Dato : 24-10-16 12:25

Hej alle her: Kivi, Brassovitsky og Molokyle

Da jeg ikke ved, hvordan jeg kan besvare hver enkelt af jer separat, så her er mit svar i den respektive rækkefølge :

1- KIVI: jjeg prøvet din link men efter endt scanning stopper programmet og forlanger betaling for at fuld ende jobbet.
Så delete jeg den fordi den løst ikke opgaven = 0 point

2- Brassovitsky: jjeg prøver din model efter anvisninger, og scandisk er stadig i gang siden i går aftes så jeg kan ikke give svar endu. = er åben endnu med point.

3- Tak for din info. som jeg vidste allerede =0 point men en stor TAK

I hvert fald den nye problem er at jeg ved ikke hvordan kan jeg overføre point videre til den rette person???????

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-10-16 12:39

Citat
scandisk er stadig i gang siden i går aftes så jeg kan ikke give svar endu.

Sikkert på det ikke er din disk der fejler noget?:
http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html
Har du H klikket på drevet og undersøg.

http://www.wisecleaner.com/download.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-10-16 12:43

Citat
1- KIVI: jjeg prøvet din link men efter endt scanning stopper programmet og forlanger betaling for at fuld ende jobbet.
Så delete jeg den fordi den løst ikke opgaven = 0 point

CCleaner har vist altid været gratis, den anbefales af rigtig mange her inde og alle har haft glæde af den, jeg bruger de fratus fra Wise.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-10-16 12:44

Citat
jeg bruger de fratus fra Wise.

= gratis

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-10-16 15:56

Har du mistanke om en defekt HD, så prøv denne vejlending:
http://www.sevenforums.com/tutorials/433-disk-check.html
Hvis der rapporteres fejl, er det på tide at udskifte HD'n.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-16 14:14

Brassovitski -> De fleste 'moderne' HD'ere har under BIOS slået disk integrering check til: SMART

https://en.wikipedia.org/wiki/S.M.A.R.T.

Slå funktionen til? ...og BIOS vil selv fortælle dig under opstart om din disk rent FYSISK
...er ved at rejse til: 'De Evige Komponent Marker'
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-16 14:29

Andre fejl ...som ikke er FYSISKE fejl på disken ...eller i kabelforbindelsen mellem Disk og Kontroller ...som også kan skabe problemer? (...løsning: Skift kablet!)
..kan være softwarefejl; der kan være endnu sværere/problematiske at diagnosticere
Først og fremmest vil ville jeg via STIFINDER i Windows:

Højreklikke på drevet. I den fremkomne menu ville jeg nederst vælge punktet: 'Egenskaber'. Under denne menu ville jeg så vælge fanen : 'Funktioner'.

DEREFTER ...ville jeg vælge en "Fejlsøgning" i menuen.

For et systemdrev kræver det efterfølgende en 'genstart' af PC'en (..hvilket funktionen selv 'fortæller'!) , men det må man tage 'med i købet' og under 'slagets gang'.
Det tager tid!
..men det klarer som regel de fleste mest banale fejl, som kan opstå på en HD
</MOLOKYLE>