/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
windows 10 søgefunktion.
Fra : Nul7
Vist : 304 gange
100 point
Dato : 20-10-16 21:49

Min søgefunktion i windows 10 har virket meget dårligt, - men nu tror jeg, at jeg har fået den til at virke normalt.
Mit spørgsmål er: Skulle man ikke kunne finde dokumenter såsom Tekst og regneart?
Den klarer f.eks, fint foto og musik, pdf m.m.

Jeg har stoppet Windows search og genstartet, - og det gav ellers det gode resultat, men jeg mangler at kun finde dokumenter. Søgefunktionen på win. 7 kunne hurtig finde dokumenter.
Håber at der er en der kan hjælpe mig.

NB: Det er anden gang jeg forsøger at sende dette spørgsmål, - det er bare trals.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-10-16 22:13

Selvfølgelig kan den det - hvis den ved hvor den skal søge og du spørger om noget der findes...

Gætter på du taler om "forstørrelsesglasset" (søg i Windows) ved siden af startvinduet i nederste venstre hjørne!?

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 20-10-16 22:53

Selvfølgelig spørger jeg om noget der findes, filens rigtige betegnelse.

Ja, jeg bruger ""forstørrelsesglasset", som du gætter på.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-10-16 23:29

Her er lidt om optimering af search indexer
http://www.howtogeek.com/272158/how-to-choose-which-files-windows-search-indexes-on-your-pc/

Selv bruger jeg Everything, når det startes op indekserer det hele hardisken, når der skal søges åbner man et vindue og der vises søge forslag efterhånden som man skriver
http://www.howtogeek.com/272158/how-to-choose-which-files-windows-search-indexes-on-your-pc/

Screenshot
http://www.voidtools.com/Everything.Search.Window.png

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 21-10-16 11:47

Hej Klaus, - dit svar er lidt for videregående for mig.
Ofte er jeg bange for, at gøre noget forkert, så jeg ikke kan komme tilbage til mit udgangspunkt.
For eksempel hvis jeg skal ændre noget i Kommandopost, er jeg bange for ikke at kunne gå tilbage via systemgendannelse.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-10-16 13:12

Har du prøvet i Stifinder der kan du jo søge direkte i de respektive mapper uden at skulle foretage dig yderligere...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-10-16 13:16

Prøv at åbne Søg,
skriv så indekseringsindstillinger,
klik på det når det dukker op i søgningen,
i vinduet Indekseringsindstillinger klikker du på Rediger
under Valgte placeringer vælger du dit C drev, (hvis altså det er der du gemmer dine ting)
klik OK
så er du tilbage i Indekseringsindstillinger
klik Luk

Hva' så?

Du kan jo os prøve at hente en portabel udgave af Everything (skal ikke installeres)
Den pakker du så ud til en mappe, f.eks. søgning!

Åbn mappen og start Everything.exe, nu åbner der en dialog hvor den vil køre som Administrator der klikker du OK
så indekserer den drevet og du kan søge når den er færdig!

Portabel 32bit
http://www.voidtools.com/Everything-1.3.4.686.x86.Multilingual.zip

Portabel 64bit
http://www.voidtools.com/Everything-1.3.4.686.x64.Multilingual.zip

Er du i tvivl om du har 32 eller 64bit, så vælg 32bit.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-10-16 14:59

Der findes faktisk 2 forskellige søgefunktioner i Windows 10
..begge grafisk repræsenteret med et 'forstørrelsesglas' som IKON.
'SØG' ..og du kan finde 'forskellen'

Jeg har 2 'søgefunktioner' indbygget i Windows 10:

a.) En på proceslinjen (..ikke særlig brugbar )
b.) ...og en under : START menu'en (= ..nederst til venstre ..og kun ved højreklik med musen, så man kan se APP 'panlet' og finde Ikonet -> "Søg".

..ad b.) : Hvis du 'venstrklikker' på START ikonet ..får du kun de samme muligheder for søgning som i a.) nævnte tillfælde.
Det er sgu nok en opæøtnig jeg selv har kreeret under 'vejs'? ..men det virker nu Ok.
Selvfølgelig ka' jeg ikke huske en meter om, hvorledes jeg satte det op.
Det er jo mere end en UGE siden !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-11-16 19:54

Har du prøvet den portable udgave eller slet intet af det?

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 06-11-16 15:00

Hvad og hvor er den portable udgave af søgeren?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-11-16 16:38

Citat
NB: Det er anden gang jeg forsøger at sende dette spørgsmål, - det er bare trals.

Det er da også "trals" at du ikke reagerer på de forslag der bliver givet - hvordan regner du så med at kunne blive hjulpet?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-11-16 17:27

Citat
Hvad og hvor er den portable udgave af søgeren?

Øhhh, hvis du nu læste hvad der bliver skrevet så burde du da ha' set det!!!

-------

Du kan jo os prøve at hente en portabel udgave af Everything (skal ikke installeres)
Den pakker du så ud til en mappe, f.eks. søgning!

Åbn mappen og start Everything.exe, nu åbner der en dialog hvor den vil køre som Administrator der klikker du OK
så indekserer den drevet og du kan søge når den er færdig!

Portabel 32bit
http://www.voidtools.com/Everything-1.3.4.686.x86.Multilingual.zip

Portabel 64bit
http://www.voidtools.com/Everything-1.3.4.686.x64.Multilingual.zip

Er du i tvivl om du har 32 eller 64bit, så vælg 32bit.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 07-11-16 10:08

Kære Klaudi, jeg troede, at jeg for længst havde accepteret dit svar, - men det sker nogen gange, at Kandu ikke altid sender korrekt eller slet ikke.

Jeg arbejder på dit forslag engang når jeg får tid til lidt ro.

Tak for nu.

Kærlig hilsen Nulsyv.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-16 13:27

Jeg ved ikke om det gør nogen forskel?

Min Standard Browser er Vivaldi: https://vivaldi.com/download/?lang=da_DK

..og jeg er godt tilfreds !
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 08-11-16 16:03

Citat
Kære Klaudi, jeg troede, at jeg for længst havde accepteret dit svar, - men det sker nogen gange, at Kandu ikke altid sender korrekt eller slet ikke.

Tjae, jeg kan nu ik' se at der er noget accepteret svar

Nå men Everything er som sagt super, bruger den jævnligt!

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 08-11-16 16:56

Tak for svaret Klaudi.

Jeg er ked af mit uforstandig forhold, - undskyld jeg prøver ar sende et accepteret svar.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-11-16 21:08

velbekomme