/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Ringe fra en Tablet
Fra : wisteihn
Vist : 235 gange
300 point
Dato : 19-10-16 10:55

Jeg vil gerne købe en [U]Android [/U]Tablet med 4G simkort.
Er der en der ved hvilken/hvilke Tablets der også kan bruges som almindelig mobiltelefoni.
Tabletten skal være mellem 8" & 11" mindst 32Gb indbygget hukommelse og gerne koste under 4000kr.

På forhånd
Tak

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-10-16 11:28

Min kone bruger en Lenovo yoga tablet 4g, og det fungerer fint.

Kommentar
Fra : wisteihn

Dato : 19-10-16 12:20

Alka. Kan hun bruge den som mobiltelefon?
Elgiganten påstod at den ikke kunne bruges til mobiltelefoni, men han lød meget usikker.
Hvad hedder modellen din kone bruger?

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 19-10-16 12:26

Alka
Citat
Min kone bruger en Lenovo yoga tablet 4g, og det fungerer fint.

Hvilken model er der tale om, der er jo mange modeller?

Jeg kan anbefale en Padfone Infinity, uanset model nummer da man her anbringer sin Padfone på bagsiden af "tabletten" og benytter mobilens indhold. Problemet med den er at den ligger i den dyre ende. Til gengæld behøver man jo kun et simkort og behøver ikke nødvendigvis altid at benytte den 10" store tablet.
Jeg har den selv og haft den i 3 år. Se omtalen af den herunder:
https://www.asus.com/Phone/The_new_PadFone_Infinity_A86/

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-10-16 12:35
Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-10-16 14:34

Mig bekendt er der ingen tablet der duer som mobiltelefon.
Men hvis de har en blot nogenlunde internetforbindels kan man da skype fra dem.
Man kan også købe skype telefonnummer enten til at ringe til eller fra , eller begge dele.
alligevel er det noget hø.
Hvis man er et sted uden ordentlig internetforbindelse du er det ikke . det er heller ikke til lige at holde en tablet op til øret, og den vil opfange al for meget støj fra omgivelserne.
så tablet for sig og mobiltelefon for sig er bedst.
Men hvis man bruger tablet, behøver man ikke en smartphone, men kan bruge en af de billige.

noget andet er at et abonnement med megen taletid og mange gigabyte internet i samme kort er for dyrt. To kort kan være billigere.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-10-16 16:25

Hej,

normalt kan man ikke "ringe" fra en tablet.
Ringe i anførselstegn, da jeg hermed mener, at ringe til en almindelig mobil/fastnet telefon.
Man kan dog sagtens "ringe" fra skype, messenger, eller tilsvarende til en anden tablet, PC, smart-phone, eller skype konto tilknyttet fastnet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-16 17:14

Svend Giversen.........der står dette under batteri kapacitet "Talk time Up to 18 h (3G) "
http://www.gsmarena.com/lenovo_yoga_tablet_2_10_1-6731.php

Så nu kan man både snakke med vennerne og se film og holde øje med fjæsbogen - samtidig.
Men det bliver så nok lidt svært, at køre bil samtidig.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-10-16 10:12

At der sidder et 4G modem i betyder ikke man kan ringer fra den, det er ikke et GSM modem. 4G modem betyder "bare" at der er mulighed for mobiltbredbånd.

Men eller enheder med internetadgang har mulighed for at ringe rundt. Man kan bruge Skype og køre Skypekredits. Man kan bruge Viber og købe pro versionen. Og så findes der sikkert flere apps som kan klare opgaven.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 20-10-16 14:01

NETWORK   Technology
GSM / HSPA / LTE
2G bands   GSM 900 / 1800 / 1900
3G bands   HSDPA 900 / 2100
4G bands   LTE
Speed   HSPA, LTE
GPRS   Yes
EDGE   Yes

Med dette går det ganske fortrinligt for min kone at ringe fra hendes lenovo tablet!

Annuller spørgsmålet
Fra : wisteihn

Dato : 25-10-16 19:26

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål