/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Træer og bil
Fra : mig-selv
Vist : 391 gange
50 point
Dato : 02-10-16 22:36

Gennem flere år har set jeg min lak på bilen blive ´mishandlet´ af mine træer, det lægger sig på rude og lak som et meget? hårdt lag som viskerne ikke kan fjerne, om det er sommer eller vinter.

Er det ? regnsyre/ andet fra træerne der ikke kan lide bilen - og det selv om der ikke regner/dug/ fugt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-10-16 22:37

Citat
mine træer

´Dytten´ står under træerne..

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 50 point
Dato : 02-10-16 23:58

Jeg ved ikke hvilket træ, men et bestemt afgiver en klistret masse som under naturlige forhold.......om man så kan sige...........ikke er et problem da det blot bliver optaget i jorden nedenunder.
Byg en enkel carport eller køb et dækken til bilen..............eller fæld træet når du har spurgt en gartner hvilket et som er synderen.

På et tidspunkt af året smider birketræer noget fint brunt fnuller nærmest som hvedeklid, det bliver noget smat når det bliver vådt.

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 03-10-16 10:01

Bladlus i træerne sviner meget
Deres afføring er næsten kun sukker
og det giver et klistret lag på biler, havemøbler osv.
Fæld træerne og problemet er løst

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-10-16 10:10

Citat
Deres afføring er næsten kun sukker

Den tager myrerne sig af, men nok ikke højt oppe og i de yderste grene
Man kan knibe en tåre når store træer fældes eller beskæres kraftigt i villakvarterer men det er flot igen efter et par år når der er plantet nye.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 03-10-16 10:41

Få udklækket en flok mariehøns, bladlusløver og guldøjer og sæt dem ud i træet før og i bladlusesæsonen, som kan være temmelig lang.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-10-16 10:39

Det er et Bøgetræ og et EL der laver balladen, og tror ikke det er bladlus, da det er rimelige store klatter og masser af dem, de dækker næsten hele ruden, og bladlus sidder vel ikke i træet om vinteren - men det bliver hårdt som netop sukker.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-10-16 12:18

Citat
men det bliver hårdt som netop sukker.

Et tilstrækkeligt tykt lag og du kan polere det til en flot overflade
Min far parkerede dytten i et gammelt udhus med svaler............men han var dyreelsker og tog sig tid til at fjerne klatterne.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 04-10-16 16:07

Køb en "stofgarage" til bilen og pak den ind når du har parkeret på stedet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-10-16 18:08

Har overvejet at pakke den ind..
Ruder:
http://peecee.dk/upload/view/462327
Tag:
http://peecee.dk/upload/view/462328

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 06-10-16 08:25

Tak for svaret LuffeA.