/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
skatteforhold og bopælspligt?
Fra : denevigeuheldige
Vist : 493 gange
50 point
Dato : 02-10-16 11:19

Hvordan er reglerne sat op? Pga. helbredsmæssige årsager agter vi delvis at bosætte os i udlandet, et varmt land i sydeuropa eller måske et asiatisk land. Vi ønsker kke nødvendigvis at slippe Danmark da vores tilhørsforhold nu engang er her så det bliver noget med at bo en periode i udlandet og en periode i Danmark. Men hvordan er skatteregler, bopælsregler i det hele taget? Synes jeg kan læse om mange forskellige modstridende oplysninger på nettet?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-10-16 18:32

Er der ikke noget med at man som udlands Dansker efter X antal år i udlandet, bliver betragtet som indvandrer i DK - i hvert tilfælde hvad angår hjælp fra det Offentlige.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-10-16 18:49

@mig-selv
Korrekt, hvis folk begår den forbrydelse at arbejde eller studere et par år i udlandet ryger de på integrationsydelse, det har hidtil ramt 1100 pæredanske, også pensionister.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 50 point
Dato : 02-10-16 19:38
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-10-16 20:22

Citat
arbejde eller studere et par år i udlandet ryger de på integrationsydelse,

Nå, det var sådan det hed...

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 02-10-16 22:18

Tak for svaret katekismus.