/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Not eller feder mod vindue ?
Fra : myg
Vist : 212 gange
50 point
Dato : 02-10-16 07:37

Ved opsætning af profilbrædder på loft, vender man så noten eller federen mod vinduet (lyset)?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-10-16 08:17

Er det ikke hip som hap - på den anden side af vinduet er samme problem

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-10-16 11:17

Du starter altid med noten ind mod væggen og jeg plejer altid at starte inde i huset og arbejde mig ud mod vinduessiden.
Så du vil få federen ud mod vinduet.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 09-10-16 16:51

Davs

hvis jeg var dig ville jeg måle hele rummet op på langs, og dividere med den bredde du har på profilbræddet, og så kan du regne ud at du får et lige stor bræt ved start som slut

som eksempel , dit profil bræt er 137 mm og dit rum er 10000 mm ( 10 meter ) 10000/137= 72,9, det vil sige at hvis du starter med et helt bræt er dit sidste bræt næsten lige så stor, inden for et par millimeter, og så det lige meget om du har fer eller not ud mod vinduet rent lysindfalds mæssigt.

Annuller spørgsmålet
Fra : myg

Dato : 30-11-16 07:46

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Jeg mener, der er en (uskrevet) regel herom men kan ikke huske hvad.