/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Robert Helge Ello Voigt
Fra : kvo2304
Vist : 312 gange
300 point
Dato : 27-09-16 09:20

Robert Helge Ello Voigt foretog i 1960'erne en omfattende slægtsforskning i familien Voigt i Tyskland. Hans materiale blev i 1970'erne udlånt til familie i Jylland og er ikke set siden. Skulle der være slægtsforskere i besiddelse af dette materiale hører jeg meget gerne om dette da jeg er direkte efterkommer.

Kent Voigt

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-09-16 09:40
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-09-16 12:48

Andre har spurgt efter Voight i kandu:

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=132381

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-09-16 12:57

Undskyld, Voigt er uden h, så er der flere muligheder:

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=82405

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-09-16 13:01
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-09-16 15:41

Voigt uden h har relationer også til Sverige,
her den første indvandrer fra Tyskland:

http://www.wikitree.com/wiki/Voigt-59

Iøvrigt er Voigt kendt som et af verdens førende hydraulik producenter.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-09-16 17:03

Er det denne familie, http://www.anegrene.dk/webtrees/mediaviewer.php?mid=M670&ged=tree1
Kan du prøve kontakte Pernille nederst på siden

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-09-16 17:07
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-09-16 17:47

Rart med lidt andre input,
tilsyneladende tog jeg også fejl af Voight og Voigt for over ti år siden?

Og så udtales v jo som f på tysk, noget der kan have givet problemer i Skandinavien?
Da jeg var ansat på Danfoss i over 38 år, var Voigt en af vore største hydraulik konkurenter...

Lidt besynderligt at sende en fin Voigt stamtavle til Jylland, uden at tage en kopi.
Jeg tror at det vi har vist ovenfor dækker det han havde fundet dengang??

Og vi hjælper gerne med at komme endnu længere tilbage...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-09-16 19:28
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-09-16 19:29
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-09-16 19:33
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-09-16 19:56

Andre er også tæt på, tag kontakt til Jens:

http://ftb-forum.dk/index.php?topic=637.0

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-09-16 21:12
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-09-16 21:48

Ikke så underligt at den første Voigt i Danmark blev benævnt Woigt, altså med dansk v ikke f,
men tilsyneladende har hans efterkommere bevaret Voigt, nok også med dansk v udtale?

Og ja mange Voigt tog til USA, her bevarede de tilsyneladende og det enkelte V, også v her.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-09-16 21:48
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-09-16 21:58

Og så var jeg lige ved at tro at vor gamle konkurrent var amerikansk:
jeg har arbejdet samme med flere hydraulik firmaer fra USA.

Men det er selvfølgelig tysk:
http://ftb-forum.dk/index.php?topic=637.0

hvordan og om det hænger sammen med din Voigt familie ved jeg ikke??

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-09-16 08:32
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-09-16 12:05
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-09-16 17:30

Godt fundet, katekismus, en fantastisk bog,
men det er ikke den rigtige Voigt slægt; den ældste i Danmark, som spørgeren eftersøger,
er som nævnt ovenfor: Georg Ehrenfriedt Voigt (1748 - abt. 1797).

Vi har nu sandsynligvis fundet mere om Voigt familien, end det Robert ... Voight,
fejlagtigt sendte til Jylland, og vi kan jo ikke vide til hvem?

Så jeg orker ikke at finde flere Voight, Voigt, Woght, Vogt m.fl. før spørgeren Kent melder tilbage...

Kommentar
Fra : kvo2304

Dato : 30-09-16 14:53

Tak for de mange indlæg vedr. slægten Voigt som desværre ikke har bragt mig nærmere Robert Helge Ello Voigt og de manglende dokumenter samt oplysninger om slægten i det hele taget. Det er ganske rigtigt anerne til Georg Ehrenfriedt Voigt samt hans fødested og dato i Tyskland jeg søger. Her har Jens Voigt gjort et kæmpe arbejde, men uden de famøse dokumenter har han heller ikke kunnet komme længere.

Kent Voigt

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-09-16 15:47

Som jeg nævnte har familien kontakt også til Sverige:

http://forum.ahnenforschung.net/archive/index.php/t-62173.html

prøv at samarbejde med dem...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-09-16 16:14
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-09-16 16:34

Denne tyske familie har navne tæt på dem du søger:

http://gw.geneanet.org/pmlhennings?lang=de&m=AD&v=10

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-09-16 16:38
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-09-16 16:39
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-10-16 20:09

Opret en Voigt slægtninge gruppe på Facebook, så er der mulighed for, at der kommer gang i "snakken", og nogen har kendskab til materialet.
En anden mulighed er at kontakte Voigt familier telefonisk.
En tredie mulighed er at søge videre i Tyskland http://compgen.de

Kommentar
Fra : kvo2304

Dato : 07-10-16 15:07

Vi kommer desværre nok ikke længere i denne omgang i min søgen efter de forsvundne dokumenter.

Annuller spørgsmålet
Fra : kvo2304

Dato : 07-10-16 15:11

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål