/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 10 Anniversary opdatering
Fra : ThomasCSR
Vist : 330 gange
100 point
Dato : 22-09-16 21:25

Jeg forsøgte Anniversary opdateringen og får meddelelse om, at jeg manuelt skal afinstallere "denne app, da den ikke er kompatibel ".
Problemet er, at jeg ikke får at vide, hvilken app, der er tale om!
Nå, jeg læser så også på nettet, at Windows i visse tilfælde (som ikke angår min konfiguration) fryser.
Er der nogen, der ved, hvad denne Anniversary opdatering dækker?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-09-16 08:23
Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 23-09-16 10:06

Jeps. Det er netop her det går galt. I teksten står der om outdated drivers, Antivirus og andet software, der ikke er kompatibel med opdateringen. Der er vist et fint billede med, hvor der står, at min opmærksomhed er påkrævet, og at jeg skal afinstallere softwaren. I eksemplet fremgår det, hvilken software, det drejer sig om.
Det gør der bare ikke i mit tilfælde. Der er vist en standard ikon (hvid rektangel med kvadratisk blåt felt, og filnavnet er "." (punktum)
Det bliver jeg ikke meget klogere af.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-09-16 10:45

Det er i process vinduet det fremgår hvilken app/Program du skal afinstallere. Da jeg gjorde det på min egen computer fik jeg af vide at mit antivirus ikke var kompatibelt, Symanec Endpoint Protection. Skal lige skynde mig at sige at der er frigivet en nyere version siden, MP5. Men der er bare nogen programmer der er bagefter.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-09-16 16:39

Citat
Jeps. Det er netop her det går galt. I teksten står der om outdated drivers

Her kunne du jo med fordel køre en scan med http://www.iobit.com/en/driver-booster-pro.php?AFF=40025 nu står der jo lige i starten på siden en pris, men går du lidt længere ned, finder du en prima gratis version...

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 29-09-16 16:32

til webnoob:
Det er jo det, der er problemet: Det fremgår IKKE. Der er bare et punktum. Ingen liste over programmer eller noget.
Til marken84:
Så kørte jed driverboosteren, og det hjalp desværre. Jeg er i øvrigt også ked af at benytte uautoriserede drivere (alle autoriserede drivere var opdaterede, da jeg tjekkede dem i enhedshåndtering), men nu prøver jeg.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-09-16 19:47

Søg efter Logbog i Windows, der kan være brugbar oplysninger der. Du kan også søge efter windowsupdate.log.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 01-10-16 08:21

Jeg har fundet Windowsupdate.log,men har ikke fundet ud af, hvordan jeg skal åbne den.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 100 point
Dato : 03-10-16 13:15
Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 03-10-16 13:25

Marken84:Det vil jeg gøre, når jeg lige får tid. Jeg har gang i support hos Microsoft. Vældig kvik pige, der hedder Mette ??

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-10-16 10:48

Citat
Marken84:Det vil jeg gøre, når jeg lige får tid. Jeg har gang i support hos Microsoft. Vældig kvik pige, der hedder Mette ??

Tjoe - men de er ikke for hurtige på aftrækkeren når det kommer til stykket der inde ved Microsoft...
Jeg har selv haft brug for hjælp en enkelt gang, der kan gå dage/uger inden man får svar.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 05-10-16 14:08

Nå, men hun har nu svaret flere gange om dagen, og hun har faktisk lige fundet fejlen. Den nye Windows 10 er selvfølgelig ikke kompatibel med Office 2007! Næh, nu skal man LEJE Office hos Microsoft. Godt, der er alternativer.
Det mest underlige er, at Microsoft ikke kan genkende deres egne produkter.

Godkendelse af svar
Fra : ThomasCSR

Dato : 05-10-16 14:09

Tak for svaret marken84.
Du kom tættest på, så pointene går til dig

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 06-10-16 00:21

Jeg har fundet ud af af, at Office 2007 godt kan installeres igen efter opdateringen. Bare så I ved det