/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Ny printer, men hvilken?
Fra : Troldepige
Vist : 483 gange
200 point
Dato : 21-09-16 12:02

Det ser ud til, at min ellers meget trofaste HP psc 1217 er afgået ved døden.

Men med en alder på over 10 år, så har den jo gjort det ganske godt.

Min umiddelbare tanke var, at se efter en ny Hp, og fik øje på denne http://www8.hp.com/dk/da/products/printers/product-detail.html?oid=7519796 til 599 kr. i Bilka.

Men, det er nogle dyre blækpatroner, og inkpro ser ikke ud til, at have nogen der er kompatible, og dermed billigere.

Derfor tænkte jeg, at det vel ikke nødvendigvis behøver at være en HP.

Men så fik jeg øje på denne http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/printer-scanner/HPOJ4654NO/hp-officejet-4654-alt-i-en-inkjet-farveprinter-sort#tab-more-info til 499 kr. hos el-giganten.
Til denne har inkpro kompatible patroner, dermed bliver blækpatronerne noget billigere.

Har i nogle gode råd/forslag til mig i forb. med køb af ny printer?

Min pc er en stationær HP, 6 år gammel, og når den en dag afgår ved døden vil den sandsynligvis blive erstattet af en bærbar.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 200 point
Dato : 21-09-16 17:34

Afhænger helt af dit behov.
Jeg har også haft HP printere, men nu foretrækker jeg Canon

Hvis jeg ellers igen kan komme ind på kandu, efter mange forgæves forsøg,
kommer jeg forslag til hvilken Canon jeg vil anbefale.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-09-16 19:13

Selv har jeg en Canon MP510, som jeg er meget glad for, men den er ikke hel ny.

Her er nogle af afløserne:
https://www.proshop.dk/Printer?b=canon

Med håb om at komme igennem??

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 21-09-16 20:21

Andet forsøg :-

Det kommer meget an på dine behov. Nogle printer 5 sider med tekst om måneden, andre printer 50 billeder om ugen, andre igen scanner meget.

En ting er sikkert for mit vedkommen: ALDRIG MERE HP !!!! (har haft en 4 stykker)

Er gået over til Canon, hvor man også kan få kopiblæk til rimelige priser.

Min næste bliver helt sikkert en Epson med ECO-tank. Maskinen er lidt dyr, til gengæld koster original blækket næsten ingenting. fås som printer eller multimaskine (all in one).

MVH

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 21-09-16 20:59

Citat
Det kommer meget an på dine behov. Nogle printer 5 sider med tekst om måneden, andre printer 50 billeder om ugen, andre igen scanner meget.

Jeg har endnu aldrig printet billeder, og forventer ikke, at det er noget jeg vil komme til, at bruge ret meget.

Jeg scanner af og til.

Jeg vil tro, at jeg bruger 1-2 pk. kopi-papir om året, d.v.s. 500-1.000 print om året.

Jeg synes jeg burde kunne få en fornuftig printer for max. 700 kr.

Hvad har du imod HP?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-09-16 23:02

Canon, selvfølgeligt. Er glad for min Pixma IP 2700. En billig printer (ca. 300,-). Kan det en printer skal kunne. Flotte og skarpe print. Både sort/hvid og farver. Ved ikke om den fås stadigvæk.
Min er købt for 3-4 år siden.

Hedder måske bare noget andet nu. Er ikke kræsen med blæk. Handler gerne ved ink-club. Eller påfyldning med en Aldi pakke.

Eneste lille minus: Den er ikke lydløs. Men det er der jo ingen der er.

M.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 21-09-16 23:33

Citat
Canon, selvfølgeligt. Er glad for min Pixma IP 2700. En billig printer (ca. 300,-). Kan det en printer skal kunne. Flotte og skarpe print. Både sort/hvid og farver. Ved ikke om den fås stadigvæk.
Min er købt for 3-4 år siden.

El-giganten har en Canon Pixma IP 2850 til 299 kr.

Hmmm, var ved at vænne mig til tanken om, at det ville blive en trådløs printer.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 21-09-16 23:36

Citat
El-giganten har en Canon Pixma IP 2850 til 299 kr.

Så vidt jeg kan se, kan den hverken kopiere eller scanne.

Så den bliver det ikke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-09-16 01:16

På de 15 år jeg har været computerbruger har jeg haft 3 forskellige HP printere, så læste jeg mange anbefalinger blandt andet her på Kandu at Canon skulle være det bedste og købte en Canon 3 i 1 printer som min fjerde printer, der har ikke været andet end problemer med næsten hver gang jeg skulle printe var der streger og ulæselig tekst på udskrifterne, jeg skulle rense printeren hver gang den skulle i brug, jo Canon printer flottere billeder end HP men med det bøvl jeg har haft med den kommer der aldrig en Canon printer hjem hos mig igen, nu har jeg købt en billig HP printer som bare printer derudad på niende måned, jeg bruger altid originale HP patroner, en gang har jeg købt uoriginale og skulle købe en ny printer bagefter så det var den ene gang jeg forsøgte uoriginale patroner, min printer vises i linket den er billig og ikke speciel hurtig men den dækker mit behov for print og scanning:
https://www.bilka.dk/elektronik/printere-og-blaek/alt-i-en-printere/hp-deskjet-3630-all-in-one/p/100216276?event=32&point=57

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 22-09-16 09:07

Lige nu hælder jeg til denne: http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/printer-scanner/HPOJ4654NO/hp-officejet-4654-alt-i-en-inkjet-farveprinter-sort

Citat
en gang har jeg købt uoriginale og skulle købe en ny printer bagefter så det var den ene gang jeg forsøgte uoriginale patroner,

Øv, jeg gik ellers og troede, at alle HP-printere var lige så taknemmelige som min gamle. Jeg har tidligere fyldt selv, og nu har jeg gennem noget tid købt uoriginale her: http://www.inkpro.dk/produkter/16200-hp-officejet-4654/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-09-16 09:46

ovn, jeg har ikke haft de samme problemer med min gamle Canon,
kun bagerste arkføder har svigtet, så nu bruger jeg skuffen.

Og Trodepige, vist for billigt, du skal i hvert fald sikre dig at den har individuelle farvepatroner.
Min har har: gul, magenta og cyan + lille sort 8, samt ekstra stor sort 5.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 22-09-16 09:59

Har selv haft Canon printere i mange år, og især Pixma serien er utrolig prisbillig i farvepatroner!
Hvis man vel at mærke køber én med separate farvepatroner!!

Så uanset hvilke mærke du vælger, så vælg én hvor farvepatronerne udskiftes enkeltvis.
Der er jo ingen grund til at kassere en 3-4 i 1 farvepatron, når det blot er en farve der er tom.
Det er jo det man gør med disse farvepatroner ;-(

Min egen gamle trofaste Canon Pixma IP4000 er meget billig i patroner, ca. 10-12 kr. pr. stk. hos de billigste forhandlere. Lidt mere for den større sorte der sidder i.

Jeg ville selv købe en Canon med separate farvepatroner, når min gamle printer giver op!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-09-16 10:36

Det er jo i virkeligheden umuligt at "rådgive", om en brugsting som en printer. Man har kun egne erfaringer, at tale om. Behov og krav, er jo meget forskelligt. Nogle sværger til Ford, andre Opel. En tredje køber en koreaner.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-09-16 10:45

Citat
Det er jo i virkeligheden umuligt at "rådgive", om en brugsting som en printer. Man har kun egne erfaringer, at tale om. Behov og krav, er jo meget forskelligt. Nogle sværger til Ford, andre Opel. En tredje køber en koreaner.

Øh..kom til at trykke send, inden jeg var færdig.

Før havde jeg en Canon BJC 2000.Som også virkede problemfrit. Men jeg kan forstå, det er nogle andre løsninger du søger,Troldepige. Så mine "anbefalinger" er jo sådan set, irrelevante.
Men jeg mener stadigvæk, Canon er et godt produkt. Også deres fotoapparater.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-09-16 10:51

Denne har rigtige individuelle blækpatroner:

http://www.canon.dk/printers/inkjet/pixma/pixma_mg7550/

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 22-09-16 11:45

Citat
Så uanset hvilke mærke du vælger, så vælg én hvor farvepatronerne udskiftes enkeltvis.
Der er jo ingen grund til at kassere en 3-4 i 1 farvepatron, når det blot er en farve der er tom.
Det er jo det man gør med disse farvepatroner ;-(

Det forstår jeg godt, men jeg synes dælme det er svært, at finde en, der har separate patroner, fine anmeldelser, kan fås i en butik jeg kan komme til og ikke koster en bondegård.

Jeg har tidligere undgået problemet ved at fylde selv.

Citat
Det er jo i virkeligheden umuligt at "rådgive", om en brugsting som en printer. Man har kun egne erfaringer, at tale om. Behov og krav, er jo meget forskelligt.

Fuldstændig rigtigt, men det kunne jo være, at nogen havde opdaget, at en bestemt serie fra en bestemt producent var noget møg, som man bør holde sig fra.

Citat
Denne har rigtige individuelle blækpatroner:

http://www.canon.dk/printers/inkjet/pixma/pixma_mg7550/

Den ligger lidt over mit budget.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-09-16 12:31

Man får den kvalitet man betaler for.

Og det er jo påklædningsdukkerne om igen:
Man køber en billig printer med multi farvepatron.
Når en af farverne løber tør, må man købe en ny, dyr multi farve patron.

Noget HP og andre har gjort i mange år,
tilsyneladende er Canon nu også gået med til dette ufine kneb.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 22-09-16 13:09

Senere i dag går jeg i el-giganten, jeg kan se, at de bl.a. har to forskellige Canon, som begge har mange farvepatroner.

Canon Pixma MG 7550 og 7750.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-09-16 13:28

Fornuftigt, God tur...

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 22-09-16 21:21

Det blev en Canon Pixma MG 7550.

Så nu håber jeg bare, at jeg ikke bliver skuffet.

Der kommer til, at gå nogle dage før jeg installerer den.

Jeg vil ikke betale 449 kr. for 4x7 ml blæk når jeg kan få 7 ml for 75 kr., og 11 ml for 109 kr. Originale patroner.

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/blakpatroner-toner/CLI571CMYK/canon-cli-571-blakpatroner-4-farvet-multipack

http://www.inkpro.dk/produkter/15608-canon-pixma-mg-7750/ scroll lidt ned, for at komme til de originale.

Da jeg var ved at være hjemme fik jeg kigget på kassen, hvorpå det stod, at den kunne bruges til Windows 8 og 7, men så vidt jeg kan se her kan den også bruges til Windows 10: http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/printer-scanner/PIXMAMG7750/canon-pixma-mg7750-aio-color-inkjet-printer-sort#tab-specs
Har jeg ret?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 22-09-16 21:22

Citat
Da jeg var ved at være hjemme fik jeg kigget på kassen, hvorpå det stod, at den kunne bruges til Windows 8 og 7, men så vidt jeg kan se her kan den også bruges til Windows 10: http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/printer-scanner/PIXMAMG7750/canon-pixma-mg7750-aio-color-inkjet-printer-sort#tab-specs
Har jeg ret?

Der står flg.:

Citat
OS krav    Windows 10/8.1/8/7/Vista SP2/XP SP3, Mac OS X 10.7.5+

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-09-16 22:31

Det må være en gammel kasse.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 22-09-16 22:53

Citat
Det må være en gammel kasse.

Ganske muligt.

Jeg lurede bare lidt da jeg så det, og tænkte, at jeg hellere lige måtte tjekke op på det inden jeg går igang med installationen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-09-16 11:09

Godt køb og selvfølgelig kan den printe fra Win 10,
lidt tilfældigt at jeg fandt og anbefalede denne printer, jeg fandt den først på engelsk.

Held og lykke med din nye printer, den bliver du glad for...
Og godt du ikke købte den billige med de dyre fælles blækpatroner.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-09-16 12:31

Citat
Det blev en Canon Pixma MG 7550.

Hov, jeg kan se, at jeg har skrevet forkert, det var 7750'eren jeg købte.

Jeg så også på Hp og Epson, og hvis ikke det var fordi, at alle HP'erne kun havde 2 blækpatroner, og Epson'erne var ret så dyre, så havde jeg købt en af dem. De virker mere solide i materiale og udformning.

Nu venter jeg på, at blækpatronerne kommer, så jeg kan få den sat op.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-09-16 12:34

>Den ligger lidt over mit budget.
Hvor meget måtte du så betale for printeren?

Når min aldrende Canon printer skal udskiftes er din:
>Det blev en Canon Pixma MG 7550. printer første valg...

Men vi handler mere i Bilka end i el-giganten, og ved store købi: Media Markt i Flensborg.
Så jeg har et behov for at sammenligne priserne de 3 steder...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-09-16 12:40

Rettelse:

Hvad måtte du så betale for > det var 7750'eren jeg købte. ?

Og hvorfor valgte du den frem for den jeg anbefalede, Canon Pixma MG 7550 ??

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-09-16 12:51

Citat
Hvad måtte du så betale for > det var 7750'eren jeg købte. ?

Og hvorfor valgte du den frem for den jeg anbefalede, Canon Pixma MG 7550 ?? Indsæt dit citat her

Jeg gav 888 kr. for den.

Grunden til, at det blev den, og ikke 7550 var, at på 7550 skal papir-bakken stå åben når der er papir i den, det skal den ikke på 7750, og den del det skal stå åben virkede lidt "skramlet", så jeg kunne få en mistanke om, at det nemt vil knække.

Og så var der et eller andet, som jeg ikke lige husker, der skulle være være bedre på 7750, vist nok kvaliteten på print.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-09-16 13:13

Tak Troldepige,

på min gamle MP530 er der bagerst en sliske for papir indføring,
men også en skuffe, helt neden under, der ikke behøver at stå åben.

Jeg vil overveje 7750'eren når jeg skal skifte printer...

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-09-16 14:46

Citat
Jeg gav 888 kr. for den.

Der følger ingen blækpatroner med.

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 24-09-16 22:36

Tak for svaret svendgiversen.

Du var den første til, at anbefale Canon, og jeg endte med, at købe en Canon.