/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Grønne farver
Fra : myg
Vist : 228 gange
100 point
Dato : 16-09-16 22:45

Billederne i min MacBookPro får grønne "farver"/støj - mest i de mørke områder - ind imellem så de er svære at se. Det er ikke hele tiden, så man må vel kalde det for "en periodisk fejl"
Til tider kan jeg få det til at forsvinde, ved at trykke på / vride i computeren.
Jeg kan have mistanke til en knækket lodning eller anden ustabil forbindelse, men er der nogen her, der kan give et bud på, hvad der ellers er galt - og muligheden for at få
det lavet ?????

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-09-16 21:01

Tænker du kan kontakte Apple-support
https://support.apple.com/da-dk/ht201177

Kommentar
Fra : myg

Dato : 17-09-16 22:30

Jamen det har jeg da også selv tænkt, men det koster jo kassen

Her har vi et forum, hvor man prøver at trække på hinandens viden uden at der skal tænkes i ussel mammon!

Bortset fra det, så er det altså ikke en ekstern skærm, som artiklen handler om, men de grønne aftegninger er som på billederne.
Der foreslås at man tjekker løse forbindelser, og det er jo nøjagtig det, jeg har mistanke om, men det er jo inde i min MacBookPro og ikke i forbindelser udenfor.

Jeg håbede, der var en eller anden, der havde stødt på det, og kunne forsyne mig med et løsningsforslag

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-09-16 23:37

Har du noget der hedder Clear Type? så prøv det.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 18-09-16 07:27

Det er en photoshop-ting, men hvad gør den, som ikke er noget i en fil, der er indlæst ?

Kommentar
Fra : myg

Dato : 18-09-16 07:37

Så fik jeg også læst lidt i wiki og det er vist også begrænset til Microsoft og Windows.
Men forsøget var da godt nok

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-09-16 07:44

Citat
Til tider kan jeg få det til at forsvinde, ved at trykke på / vride i computeren.

Havde engang et lignende problem, og der ´løsnede´ jeg skær rammen og satte et stykke plast eller lignende ind og det hjalp - et stykke tid.
Ellers tror jeg at din skærm er ved at synge på sidste vers.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-09-16 19:06
Kommentar
Fra : myg

Dato : 30-11-16 07:57

Kom til at tænke på, om der er mulighed for at slå det ene grafikkort - enten det indbyggede chipkort ( Intel HD Graphics ) eller det ekstra ( NVIDIA GeForce GT 330M ) fra, så fejlen evt. kan undgås på den måde ???
Forudsat selvfølgelig at fejlen ligger på grafikkortet og ikke i skærmen, hvad jeg er rimelig overbevist om.

Der er vist også noget med, at Apple har erkendt en sådan fejl på maskiner omkring denne alder.

Er det for optimistisk at tro, at de reparerer fejlen pr. kulance så ???