/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Elektrisk tænding plæneklipper.
Fra : Madspeterbach
Vist : 85 gange
20 point
Dato : 12-09-16 20:04

Min texas xt 50 plæneklipper har ingen gnist ( tjekket med startsnoren) Elstart virker heller ikke mere. Jeg har tjekket ledninger, tændrør og hætte. Har tidligere haft held med at få fixet døde plæneklippere, men der er en del elektronik i denne maskine jeg ikke helt kan greje. Er der nogle der kan guide mig lidt i den rigtige retning?
Vh
Mads

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-09-16 17:22

Tror du ikke bare at den skal have et nyt opladet batterimonteret.
Husk at bye batterier SKAL lades før de monteres. Ellers holder de ikke i længden .

Om vinteren ladet batteriet ca hvert kvartal, ellers duer det ikke næste sommer.

I øvrigt kan man ikke checkke gnist med en snor.
Prøver man at starte uden at tændrøret er forbundet eller tændingsledningen er kortsluttet til stel kan man nemt ødelægge tændingssystenmet.
Det er døden for startelektronik, hvis man holder tændledningen løst, for at se om der er gnist.