/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Feedback fra skolen,hvor lidt/hvor meget
Fra : Palmen
Vist : 377 gange
100 point
Dato : 11-09-16 09:42

vores barn i 3. har nogle gange været udsat for enten lidt mobning fra nogen eller f.eks. nogen har slået hende

det har vi informeret skolen om

vi har så efterlyst om man/vi ikke kan få feedback fra skolen når de har behandlet/taget hånd om sagen, men skolen har sagt at vi skal have tillid til at de gør det bedste for vores barn og tager hånd om det, så vi får ikke automatisk noget feedback

skolen sagde ikke videre end det, men jeg ved at vi jo kan spørge og det har vi også gjort nogle gange

vi møder jo aldrig klasselæren udover til de sædvanlige årlige samtaler

men det lå lidt i luften, at vi ikke skal forvente nogen reaktion om det vi kommer med til skolen udover at vi skal have tillid til at de tager fat om det når vi henvender os - og at vi ikke skulle bekymre os så meget - det sidste er ok, vi er ikke "sarte", så det må de godt sige - men vi som forældre synes vi selv egentlig mener det ville være god "stil" at man meldte retur til forældrene om de problemstillinger de kom med, når man havde taget hånd om det - men der er vi helt galt på den

vores spørgsmål er, det er fair nok at vi måske er helt galt på den, men er det normal kutyme det som skolen her praktiserer ? vi synes ikke videre om politikken, men hvis det er os der er lidt galt på den og mangler tillid til skolen som de gav lidt udtryk for at vi gjorde, jamen så tager vi den til os

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 110 point
Dato : 11-09-16 10:11

Den er lidt svær.

Min egen erfaring er (2 børn på nu 16 og 20), at der er nogle enkelte lærere, som er super gode, både til, at skabe ro i klassen og tage hånd om div. problemer, og ikke har problemer med, at melde tilbage til forældrene i en situation som du beskriver.

Og så er der rigtig mange lærere, som ikke kan skabe ro i klassen, og hurtigt går i forsvarsposition (den med tillid/mistillid) hvis de fornemmer, at man, som forældre, ikke er helt tilfreds med tingenes tilstand. Og nogle enkelte af disse lærere er hurtige på tasterne (forældreintra) hvis lille Sofus ikke har siddet pænt på stolen i timerne.

Mit bedste råd er, at snak rigtig meget med jeres barn om tingene, og bed hende om, at fortælle jer når/hvis der sker noget igen.
Og hvis det sker igen, så skriver i til læreren om det.

Gør det over forældreintra, så i kan printe det ud som dokumentation.

Hvis problemet så bliver ved, kontakter i læreren (over intra) og fortæller, at i virkelig har prøvet, at have tillid til, at hun gør noget ved problemet, men at i kan konstatere, at problemet fortsætter, så uanset hvad hun gør/har gjort, så er det altså ikke nok.

I sidste ende må i kontakte skoleinspektøren, og så finder i ud af, om denne har rygrad nok til, at tage ordentlig hånd om situationen.

Som du måske fornemmer, så har jeg haft både gode og dårlige oplevelser med både lærere og inspektører.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-09-16 10:12

Hvis i ved hvilke børn der mobber jeres datter, så kan i også overveje, om forældrene til børnene er nogen i kan få en fornuftig dialog med.

Godkendelse af svar
Fra : Palmen

Dato : 01-10-16 22:35

Tak for svaret Troldepige.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-10-16 22:51

Velbekomme.

Jeg håber i er nået lidt videre.

Det allervigtigste er, at i snakker med jeres barn om tingene, så barnet har tillid til jer, og til at i altid er der og vil gøre hvad i kan for at hjælpe.

Hvis det er muligt, så giv barnet nogle gode råd til, at undgå problemerne med de andre børn, og spørg evt. barnet, om det selv har nogle gode idéer.

Min datter gik i skole med en pige, som mildest talt opførte sig underligt. Hun gjorde mange krumspring for at blive venner med min datter, og når min datter så behandlede hende pænt, så gjorde pigen et eller andet dumt, som ødelagde det hele, f.eks. at spænde ben for min datter.
Min datter gjorde (selvfølgelig) gengæld, og så hylede pigen, fik medhold af læreren, og min datter fik skæld ud for at have slået pigen, og mail hjem til mig.

Ved et besøg i klassen så jeg med egne øjne, at pigens opførsel var helt som min datter havde beskrevet det.

Jeg endte med, at bede min datter om, at holde sig så langt væk fra pigen som muligt, for at undgå de åndssvage episoder.
Det hjalp.