/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tilladelser/Adgang
Fra : kj
Vist : 335 gange
300 point
Dato : 08-09-16 15:22

Har et par PC'er, der kører Windows 10 + 1 der kører windows XP, i netværket (WORKGROUP) kan alle maskiner se hinanden, ogjeg kan fra
Win 10 maskinerne hente filer fra Win XP maskinen,
men jeg kan ikke fra XP hente filer fra Win 10 maskinerne.
Jeg kan heller ikke hente fra Win 10 til Win 10.
Alle tilladelser i netværksopstillingerne er efter min bedste overbevisning givet.
Alle kører samme arbejdsgruppe.

Jeg få nedenstående fejlmeddelelse:

\\computernavn\ du har ikke adgang til denne netværksresurce

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 08-09-16 15:38

Jeg har haft et lignende problem og fandt det nødvendigt at dele dr mapper, man vil have adgang til. Højreklikn på mappen, f. ex. dokumenter del mappen.
Hvis det ikke hjælper, så vælg "sikkerhed", der også findes ved højreklik.
Her vælger du "rediger"
Flyt curseren til den bruger, der sksl have adgang (du kan sikkert kun vælge en administrator)
Nedenfor kan du så (forhåbentlig) sætte flueben ved de tilladelser, du skal bruge.
Klik ok og luk vinduet.
Måske virker det.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 08-09-16 15:41

Glemte lige at sige, at det skal gøres på alle Windows 10
XPen skulle det ikke være nødvendigt at gøre noget ved.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-09-16 00:53

Du skal gøre som ThomasCSR skriver, det svar fik du også i dit tidligere spørgsmål

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-16 19:36

Tillad deling..........................så får du lov til at dele.

Win er vist lidt mere "stram" i masken.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-09-16 14:36

Har delt alle de mapper jeg vil dele, på alle PC'er og været alle tilladelser igennem flere gange, men uden resultat.

Accepteret svar
Fra : ThomasCSR

Modtaget 300 point
Dato : 16-09-16 14:53

Det er ikke altid nok at dele. Det kan være nødvendigt at gå ind under "sikkerhed" som jeg tidligere har beskrevet.

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 25-10-16 12:40

Tak for svaret ThomasCSR.