/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Rygestop
Fra : omahexen
Vist : 278 gange
200 point
Dato : 29-08-16 19:44

Er der nogen af jer som har prøvet at stoppe,eller nedbringe antallet af smøjer,så vil jeg gerne vide,hvordan og hvor længe det har holdt.Jeg ryger p.t.ca.30 stk.pr dag,og det er nok lige rigeligt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-16 19:57

Jeg tog en kold tyrker for 10-12 år siden og har ikke rørt en eneste siden.
Vores venner og gæster må ryge lige så meget de vil.

Efter nogle måneder blev jeg nogenlunde normal - efter et år var der absolut ingen trang.
Nu spekulerer jeg slet på det mere.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-08-16 20:48

Jep, jeg stoppede for 4 år siden. De penge jeg sparer på smøger bruger jeg på min yndlingsbil - en Jeep Wrangler. En 8 cylindres amerikansk satan.

Jeg stoppede fra den ene dag til den anden - og har ikke fortrudt byttet. Efter 8 dage savnede jeg ikke smøger mere. Engang i mellem ved festlige lejligheder, hvor øl, sprut og letlevende kællinger flyder en stride strømme, kan jeg godt snuppe en smøg uden at få tilbagefald. Jeg synes faktisk det smager hæsligt, meeeen, det hører sig jo til på en festlig aften

Jeg kender nogen som Damper i stedet for at ryge - med godt resultat. Ifølge Lungeprofessoren på Rigshospitalet Lungeklinik anbefales Damp, hvis og såfremt folk ikke kan slippe nikotinen, idet, udtaler han; "Damp er 100% "sundere" end tobak" OG, som rosinen i pølseenden, anbefales Damp også til KOL-patienter, hvis og såfremt de har svært ved at kvitte smøgerne

Mit råd til omahexen. Begynd at Dampe, og gradvis trappe forbruget ned.

Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-08-16 00:04

Som skrevet ´en kold Tyrker´ og helst i forbindelse med en sygdom ? hvor man virkelig ikke har lyst til noget som helst.
Har selv prøvet før, men så kommer der både det ene og andet - og så er man tilbage med smøgen i kæften - og med det mener jeg dine daglige omgivelser - skal ikke komme det nærmere, men selv kandu brugere kan få mennesker i ´uføre´ bare fordi DE/ andre tror/syntes at det er skægt at blive pist på hver gang man BARE åbner sin PC, og vågne op med en hver dag og resten af dagen er ikke det man behøver.
Alt andet er spild af penge.

Håber der er et par brugere der føler sig rimelig ? fornærmet.

https://www.youtube.com/watch?v=9UaJAnnipkY

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-08-16 00:07
Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 30-08-16 07:35

For et år siden droppede jeg smøgerne og begyndte at dampe, de første 3 md havde jeg lyst til at tage et enkelt sug af en smøg men kæmpede i mod og i dag har jeg ingen trang til smøger overhoved, Men som Tommy siger så der penge at spare, brug dem på en ting du aldrig havde drømt om at få " råd " til

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-08-16 11:42

Kode
For et år siden droppede jeg smøgerne og begyndte at dampe,

Kan stækt anbefales, ved skift fra den ene dag til den anden er der overhovedet ingen abstinenser, men man hoster en smule af dampen de første par dage.
Ved ved nye køb af rygevæsker sætter man blot nikotindholdet ned og damper til sidst rent, bortset fra smagsstofferne.
Tro ikke på artikler der siger at det er farligt, det eneste er at diabetespatienter kan få et sukkerchok da væsken indeholer medicinsk glycerin som er lidt sødt.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 31-08-16 12:19

Jeg stoppede i går for nøjagtig 7 år siden ved hjælp af Oliver Twist skråtobak.
Herligt at være fri for rygningen og "de små sorte" bliver man heldigvis træt af ret hurtigt, så der er ingen tilvænning der som man skal afvænnes fra i stedet...

Sådan gik det for 7 år siden og det holder stadig.

God held med dit forehavende

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-09-16 13:06

Jeg havde stor succes med at læse bogen "Endelig ikke ryger" skrevet afAllen Carr.

Det er rendyrket hjernevask, forstået på den måde, at den hjælper med at rense ud, i alle de fantastiske forestillinger man har, om rygningens dejlige egenskaber. Du ryger mens du læser bogen og først på et givent tidspunkjt i teksten ryger du den sidste smøg, og hvis det går dig som det gik mig, så er du røgfri med stor glæde, du savner det ikke, for du har indset, at du ikke går glip af noget.

Jeg har nu været ikke ryger i 12 år og har ikke savnet det et sekund