/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
stempler-mærker-logoer på lertøj/keramik
Fra : josga
Vist : 1062 gange
500 point
Dato : 28-08-16 22:03

Hej alle.

Hvor finder jeg alle danske og svenske stempler/logoer/mærker på keramik & Lertøj, som fortæller hvorfra de stammer fra.

Mvh. Josga

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 260 point
Dato : 28-08-16 22:44
Kommentar
Fra : josga

Dato : 29-08-16 15:53

Hej Katekismus

desværre er der ingen af dine links der kan bruges.
Jeg har måske udtrykt mig forkert. Det jeg søger er ukendte keramik/porcelænsmærker. Den jeg søger er et jeg har set før, men ikke kan huske hvor det stammer fra, og ved fra tidligere at der er et sted der udelukkende er stempler/mærker fra ikke så kendte.

Dem du fandt er udmærket, hvis man kender fabrikken/pottemageren i forvejen men ikke de gamle mærker.

Mvh Josga

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-08-16 18:21

Citat
Jeg har måske udtrykt mig forkert. Det jeg søger er ukendte keramik/porcelænsmærker. Den jeg søger er et jeg har set før, men ikke kan huske hvor det stammer fra, og ved fra tidligere at der er et sted der udelukkende er stempler/mærker fra ikke så kendte.

Forstår hvad du mener, der er næsten ukendte kunstnere som har tegnet for kendte fabrikker, de kan være lavet i få eksemplarer, eller få eksemplarer har overlevet, men der er samlere som meget gerne vil ryste op når de får nys om at ting kommer på auktion, det kan også være en kendt kunstmaler som har designet enkelte genstande.

Jeg roder ikke med det selv, men følger interesseret med på TV.........du skal nok ind en rigtig antikforretning, de kender også tit til nyere ting.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-08-16 15:52
Godkendelse af svar
Fra : josga

Dato : 28-09-16 10:15

Tak for svaret katekismus.