/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
synkronisering af iphone 6 og windows 10
Fra : ladegard
Vist : 429 gange
100 point
Dato : 23-08-16 12:43

Jeg kan ikke synkronisere ovennævnte. Ppcen kan hente fotos fra iphonen,

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-08-16 12:57

Hvad er det du vil synkronisere?

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 23-08-16 13:02

Jeg vil sikkerhedskopiere iPhonen

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-08-16 13:15

- kan ikke lade sig gøre, iOS og WIN10 arbejder ikke sammen, det er to forskellige platforme! Sorry

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 23-08-16 13:34

Lyder mærkeligt, da win 7 kunne sikkerhedskopiere uden problemer. Har jeg ikke ret i dette?
Jeg har ikke problemer med at sikkerhedskopiere iphonen til min bærbar der også har win10, (udover at c-drevet er for lille eller de brugte Gb på iphonen for mange.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-08-16 17:48

Har du været i Boot menu på tlf, for at se om du kan lave en backup og samtidig lægge den på tilsluttet pc

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 23-08-16 17:49

Du skal nok lige installere iphone (itune) igen da noget af opsætningen måske gik tabt under skift fra 7 til 10

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 23-08-16 18:08

Til Ejvind
Jo Jeg har geninstalleret iTunes på pc'en
Til mig-selv
Hvordan gør man det på n iPhone 6

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-08-16 18:15

https://www.google.dk/search?q=iPhone+6&oq=iPhone+6&aqs=chrome..69i57j69i61l2&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=boot+menu+iPhone+6&tbm=vid

Hvis det har virket på 7? så burde det også virke på 10, så kan det være noget i 10 som ikke står som det skal, tænker på fildeling osv.
Prøv eventuel at skift USB port - først til slut stik og SLUKKET phone og tænd

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-08-16 18:19

Citat
så kan det være noget i 10 som ikke står som det skal, tænker på fildeling osv.

Det må der være, når din bærbare kan klare det.
Prøv at sluk for al din sikkerhed på pc.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-08-16 03:15

Du burde kunne kopiere filer med app'en Telefonguide, den virker med Iphone, Android og selvfølgelig med Windows phone, tilslut din Iphone og start Telefonguide og vælg hvad du vil og om det skal ske automatisk når du tilslutter din Iphone

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 24-08-16 14:39

o.v.n. hensigten med at kopiere alt fra iphonen, var at vinde mere plads på iphonen, jf trick i dette link

http://nyheder.tv2.dk/tech/2016-08-01-pladsmangel-paa-iphone-nemt-trick-giver-dig-masser-af-ekstra-plads

altså sikkerhedskopiere og bagefter lægge alt tilbage på iphonen igen.

På OneDrive er der kun 5 gb lager og min iphone er på 64 gb

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-08-16 01:47

Det bliver beskrevet meget udførligt hvad du skal gøre, prøv at se filmen igennem igen og 1 minut og 27 sekunder inde i filmen fortæller manden at du skal vælge Denne computer, så bliver kopien gemt på computeren og ikke på Onedrive eller Icloud eller andre steder i skyen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-08-16 01:49

Du er sikkert nødt til at bruge Itunes hvis tricket skal virke og ikke Telefonguide som jeg skrev om før

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-08-16 20:17

Citat
Jeg har ikke problemer med at sikkerhedskopiere iphonen til min bærbar der også har win10, (udover at c-drevet er for lille eller de brugte Gb på iphonen for mange.

Så var det sikkert nemmere at slette lidt på din pc/ lægge på skyen, hvis den ikke har mere plads = samt den må da være hamrende langsom, med mindre end 64GB til rådighed.

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 25-08-16 21:02

Jeg kan desværre ikke slette mere på dem bærbares drev C og skyen er kun på 5 gb.
Jeg har været på you tube og nu kommer telefon guiden straks frem på den stationære, når jeg forbinder iPhonen, men mit ønske er at se iPhonen på iTunes.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-08-16 23:06

Citat
samt den må da være hamrende langsom, med mindre end 64GB til rådighed.

Det er altså også meget plads det er mere mig der tænker i MegaByte´s / USB sticks = SORRY

Ellers findes der altså andre steder du kan uploade til - gratis og næsten uden begrænsning, men om det så virker som du ønsker det????.
Selv har et par gratis konto´s på 4shared.com med automatisk sync.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-09-16 12:44

Citat
Jeg kan desværre ikke slette mere på dem bærbares drev C og skyen er kun på 5 gb
du skal ikke bruge skyen men Denne pc, har du ikke 64 GB plads på din bærbare så kan det være nødvendig med en ekstra ekstern harddisk
Du kan skifte hvad der sker når du tilslutter din Iphone til computeren, måske skal telefonen være tilsluttet når du ændrer: Åben Indstillinger klik på Enheder klik på Automatisk afspilning og vælg at Itunes skal åbne når du tilslutter telefonen i stedet for Telefon guide

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 01-09-16 22:07

Selv efter nyeste opdatering i dag af win 10 er det ikke muligt at sikkerhedskopiere min iphone 6, kun billederne. Jeg har prøvet at slå telefonguiden fra, men alligevel kunne itunse ikke finde min iphone! Pcen kan som sagt sagtens finde min iphone, men viser kun DCIM og så Internal Storage.

Godkendelse af svar
Fra : ladegard

Dato : 07-09-16 10:38

Tak for svaret Eyvind.
Du hjalp indirekte til at problemet blev løst, idet jeg brugte programmet IObit Uninstaller 5, som fjernede itunes og tilhørende apple programmer fuldstændig og bagefter installerede itunes forfra og det hjalp. Der har åbenbart været noget tilbage af itunes på pcen.
Nu har jeg bare det problem at jeg ikke har den adgangskode, som jeg brugte til at sikkerhedskopiere iphonen, da den for ca 2 år siden var ny, og man kan åbenbart kun nulstille iphonen, da adgangskoden ligger på den og ikke som jeg troede lå på pcen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-09-16 19:28

Når du har hentet programmer via telefonen hos app store bruger du en konto

eks abc@icloud.com
password xxxxx

Det samme bruges i itunes icloud

Du kan finde det her
indstillinger > icloud > konto > det er muligt du kan bede om nyt password.

Hvis du total nulstiller forsvinder hentede programmer som ligger i din "konto"
Men telefonen bliver som ny.
Dog kan det give problemer hvis du har tilsluttet "find min telefon" og ikke har password