/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
nye regler for tv pakker
Fra : ferik
Vist : 325 gange
500 point
Dato : 22-08-16 15:21

hvor finder jeg de nye regler og lov tekst
for at man kan blive fri for tv kanaler jeg aldrig ser
jeg kan ikke finde en tv gruppe

ERIK

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-08-16 17:15

DR-lort kan du ikke blive fritaget for. Små 2500 bobs skal du af med, men så bliver du også beriget med løgn og latin.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 22-08-16 18:49

Der er lidt her
http://www.recordere.dk/2016/05/loven-frit-tv-valg-vedtaget/

Og her
https://www.andelsportal.dk/nyheder/frie-tv-valg/

Du kan finde lovforslaget, som blev vedtaget i sin fulde længde her. Regler for sløjeanlæg i andelsboligforeninger finder du i § 4:
Lov om ændring af lov om radio- og fjernsynsvirksomhed
her
http://www.ft.dk/RIpdf/samling/20151/lovforslag/L138/20151_L138_som_vedtaget.pdf

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-08-16 18:56

Undersøgelser har vist at der ikke er noget at spare ved totalt frit valg.
Og når en antenneforening har valgt en udbyder er der ikke meget at gøre, de har skrabet den mindste pakke og udeladt de dyre sports- og filmkanaler, nogle steder kan man risikere at få sort skærm hvis man ikke som minimum har installeret den mindste pakke.
Og der skal betales medielicens lige så snart man har smartphone, tablet eller computer.

Udbyderne i Danmark har ikke meget at skulle have sagt, det er et lille land så derfor vil sælgerne af TV-pakker ikke splitte op i enkelte kanaler, hele reklamebranchen har også fat i den lange ende og stiller deres krav.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 22-08-16 19:40

Kaptajn-Tommy. Jeg har aldrig regnet på det,men det eneste jeg ser på DR1 er nyhederne,gad vide,hvad det koster per dag.(der gentager de også hvad de lige har sagt)

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 22-08-16 20:42

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-08-16 10:34

velbekomme