/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Opdatere diverse drivere til stationær p
Fra : ara
Vist : 200 gange
100 point
Dato : 21-08-16 18:03

Hej.

Jeg har en stationær pc med win 10.

Den er blevet lidt langsom og især videoklip hakker tit i det.

Findes der ikke et GRATIS program der kan scanne ens pc og fortælle
hvad der mangles af diverse drivere.
Måske et program der også kunne rydde op på pc,en.

Begge programmer skal være GRATIS

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-16 18:14

ADW Cleaner er tidligere blevet anbefalet af brugeren Klaudi, jeg har også brugt den og den er god til at rydde op diverse som du har fået installeret sammen med "gratis" programmer:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
Grafik driveren kan du finde hos grafikkort producenten, gå til Enhedshåndtering og klik på Skærmkort for at finde navnet på dit grafikkort, søg på navnet og hent den nyeste driver.
Begge mine forslag er gratis, lad være med at bruge mystiske programmer til at opdatere drivere.
Mange bruger Ccleaner (jeg gør ikke) og er glade for den, den kan vistnok ikke opdatere drivere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-16 18:15

Citat
Findes der ikke et GRATIS program der kan scanne ens pc og fortælle
hvad der mangles af diverse drivere.
jo dem er der mange af men lad være med at bruge dem, du risikerer at få mange uønskede tilføjelser ind på din computer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-08-16 19:07

Rigtigt CCleaner renser comp men installerer ikke drivere.
Gratis driver opdatering findes kun hos producenten
.................eller hvis win 10 selv kommer med en ny driver

Kig nu lige i enhedshåndtering og se hvad den siger om dine drivere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-08-16 19:42

Citat
især videoklip hakker tit i det.

Er det fra nettet de er afspilles langsomt, så hjælper drivere vist ikke.
Når du skriver hakker, hvilket format er de i.
Har du det sidste nye i Codecs - ellers hent K Lite pakken, den har alle codecs.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-08-16 19:56

NB, det kan også være din disk er ved at fejle, og er det en USB, så prøv en anden port.
Har du prøvet at H-klikke på din disk i Computer/ undersøg nu,

Kommentar
Fra : ara

Dato : 21-08-16 21:26

Det er f.eks inde på ekstrabladet. Det hakker vildt meget når video'en vises.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-16 22:23

Har Ekstra Bladet mange reklamer? Reklame film som kører rundt om på siden tager en god bid af båndbredden og det kan sagtens være årsagen til at det egentlige hakker, jeg har AdBlock + og ser ingen reklamer men kan heller ikke se andre film på Ekstra Bladet

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 23-08-16 01:17

Kan bestemt anbefale http://www.iobit.com/en/driver-booster.php som ihvertfald ikke slæber andet med ind en programmet.

Den fungerer perfekt og kan køre fint i den gratis udgave, har selv brugt den flere år sammen med de andre udmærkede Iobit produkter...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-08-16 10:11

Citat
Det er f.eks inde på ekstrabladet. Det hakker vildt meget når video'en vises.

Så er det helt sikkert deres egen side der er problemer med/ server hastighed = lidt ala kandu.
Og som skrevet, hvis der så også kører reklamer på siden bliver det ikke bedre.

Du kan prøve at sætte størrelsen på ´buffer´ større i din Media Player. ved ikke om det vil virke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-08-16 10:15

Citat
Du kan prøve at sætte størrelsen på ´buffer´ større i din Media Player. ved ikke om det vil virke.

Funktioner/indstillinger/ydeevne + under netværk sætte media indhold til Browser - eller omvendt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-08-16 08:21

@ o.v.n.
EB har et voldsomt forbrug af reklamer der er længe om at loade på selv en hurtig forbindelse, de kan ikke holde sig til små klikbare billeder.
Men læserne er drøn nærige, de fleste vil ikke tegne abonnement til 29 kr/md, kom der flere betalende ville det måske dæmpe reklamerne, så kunne man også reservere debatterne til betalende kunder hvad der ville udelukke trollerne