/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Lov om hittegods
Fra : webgun
Vist : 274 gange
100 point
Dato : 21-08-16 00:04

Jeg er intreseret i om der er nogen online lov om hittegods. Jeg har læst de paragraffer som er der, men er mere intreseret i de cirkulære, osv, som omhandler paragrafferne.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-08-16 04:36
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-08-16 06:57
Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 21-08-16 18:18

Jeg mener også, at de henvisninger du har fået af mig selv og rotw er det nærmeste du kan komme et svar. Men, sådan som du stiller spørgsmålet. kan det tænkes, at du har en bestemt situation i tankerne, enten en teoretisk eller en praktisk situation, som du eller nogen, du kender, er nødt til at forholde sig til. Og så er det ikke sikkert, at svaret kan læses helt entydigt i det juridiske skriftsprog, som findes i lovbekendtgørelse m. v Hvis du prøver at skitsere en situation mere konkret, kan det tænkes, at en af os kan svare ud fra praktiske erfaringer.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 25-10-16 14:32

Jeg fandt en 50 år gammel tynd hærget sølvkæde med metaldetektoren. Den vejer nok 5 gram. Jeg vil beholde den selv men fik stor kritik på et detektorforum, det var hittegods, sagde de. Jeg siger finders keepers!!? Hallo hvor er grænsen lige??